Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-04, 02:56
  #1
Medlem
Jag har en video-kabel för att koppla datorn till tv:ns bildskärm. Det gick utmärkt med min gamla stationära dator. Nu gjorde jag samma koppling från min laptop till tv:n, men ingen tv-skärm detekteras av datorn. Vad kan det bero på?
Citera
2007-07-04, 11:06
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikktor
Jag har en video-kabel för att koppla datorn till tv:ns bildskärm. Det gick utmärkt med min gamla stationära dator. Nu gjorde jag samma koppling från min laptop till tv:n, men ingen tv-skärm detekteras av datorn. Vad kan det bero på?

Manualen brukar säger något om att TV måste vara på (före bärbara tom) när du ställer in det. Eftersom du har gjort det på din gamla stationära antar jag att du har gjort resten förut.


Det var ett tag men på våran bärbar är det så att båda måste vara på när man ställer in det. Drar jag ut kabel eller startar datorn när TV är avstängd så brukar tror våran bärbara ibland att det inte längre ska vara någon TV och du måste ställa in det på nytt. Som sagt det var några månader sedan så jag kanske mins fel.


1. koppla kabeln (kabeln kanske sitter löst)
2. sätt på TV
3. sätt på Bärbara
4. gör inställningarna (som du gjorde förut med din gamla)


Berätta hur det gick sedan.
Citera
2007-07-04, 19:16
  #3
Medlem
Har nu följt dina råd, men tyvärr utan resultat. Tack för hjälpen i a f. :-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback