2009-07-14, 19:37
Medlem
art_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risan
Kan dra en historia som utspelade sig igår:

00:30 , jag och Anders träffas vid ett ställe då vi bestämt att vi ska måla, vi visste att det området hade ronderande bevakning men Anders skulle hålla utkik medans jag gjorde min piece. Vi fixar burkarna & capsen och drar ut, inte ens en fågel flyger.. Vi går sakta men säkert mot vårt spot och på vägen dit ser vi en bevakningsbil, vi lägger oss mitt i gräset(förberedelse för skadegörelse) och hoppas att den jäveln inte ser oss.. vilket han inte gjorde , vi fortsätter mot stället , jag gör klart min målning, sen bestämde vi att vi ska bomba ner hela stället ( centrum m.m ) vi bombar ner centrum, byggnader, gymnasium, sedan sa Anders "vi drar dit vi målade, det fanns några cleana väggar som vi borde fräscha till" jag ba "mmmm okej" vi beger oss dit, bombar busshållsplatserna o sedan orkade vi inget mer så vi bestämde att vi ska dra hem till mig.. det var 25 min till mitt hus och vi hade 2 påsar med massa burkar.. vi såg en bil bakom oss, och självklart var det ronderande bevakningen.. den stod still och kollade på oss , den var runt 100 m bakom oss.. vi dumpar försiktigt påsarna.. bevaknings bilen backar så vi inte ser han o han ser inte oss.. vi såg en skog framför oss, vi sprang dit som dårar och gömde oss i buskarna, min kompis sa "akta dig för lerfloden" och självklart råkar jag trampa i hela skiten, så blöt sko & brallor och jag ba "FAAAAAAAAAAAN" skrek jag, då hör vi bevakningsbilen komma i full fart o parkera.. vi hör han stiga ut ur bilen och komma mot busken fast inte nära oss.. han går försiktigt o PLASSSSKKK så ramlar väktaren i den där lerfloden HAHAHAHAHAHAH, jag o min polare höll oss för garv som FAN !! han går långt bort från oss och nu tände han sin ficklampa "shit".. nu var han runt 50m borta från oss.. så anders sa "springa?" jag ba "vi har ju ingen färg på händerna eller kannor...vi stannar här fan, han kmr ta oss om vi springer" anders sa "nej fan vi springer" och då sprang vi.. vi sprang runt 30 m innan vi hör "STANNNANAAAA" framför och bakom oss med utfällda teleskopbatonger jag ba "VAFAN VILL NI? JAG E SEN TILL EN FEST SKYNDA, VAD VILL NI?" ena väktaren ba "Det är nyklottrat här, och ni är de enda på gatorna nu, kan jag få se era händer?" jag visade mina rena händer och jag berättade lite lögner dylikt o sedan sa den andra väktaren "ser vi dumma ut?" jag ba "väldigt dumma" .. de blev förvånade och sa "jaja om ni ser någon person gå här , så kan ni nå oss på detta nummer" jag ba "visst"..... sedan sprang vi och min polare skrek "HAHA DET VAR VI SOM KLOTTRADE HAHAHAH" jag ba "FAN GJORDE DU SÅ FÖR IDIOT" då sprang väktarna mot oss, fällde ut batongerna... min polare drog någonstans jag inte ens hann ana, jag klättrade över en jävla massa taggtrådsstaket till ett företag och sedan gömde jag mig där.. väntade där i 50 min~ sedan ringde jag upp min polare och sedan drog vi hem, och tog hand om mina sår som jag fick av staketet..

ursäkta dålig text och grammatikfel

coolast va när han skrek. hur vågade han?
Citera
2009-07-14, 19:46
Medlem
Risans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art_
coolast va när han skrek. hur vågade han?
vet inte, dum är han =P men väktarna var sega eftersom de fått sig en omgång lera och vatten
Citera
2009-07-14, 19:59
Medlem
lockbetets avatar
Citat:

00:30 , jag och Anders träffas vid ett ställe då vi bestämt att vi ska måla, vi visste att det området hade ronderande bevakning men Anders skulle hålla utkik medans jag gjorde min piece. Vi fixar burkarna & capsen och drar ut, inte ens en fågel flyger.. Vi går sakta men säkert mot vårt spot och på vägen dit ser vi en bevakningsbil, vi lägger oss mitt i gräset(förberedelse för skadegörelse) och hoppas att den jäveln inte ser oss.. vilket han inte gjorde , vi fortsätter mot stället , jag gör klart min målning, sen bestämde vi att vi ska bomba ner hela stället ( centrum m.m ) vi bombar ner centrum, byggnader, gymnasium, sedan sa Anders "vi drar dit vi målade, det fanns några cleana väggar som vi borde fräscha till" jag ba "mmmm okej" vi beger oss dit, bombar busshållsplatserna o sedan orkade vi inget mer så vi bestämde att vi ska dra hem till mig.. det var 25 min till mitt hus och vi hade 2 påsar med massa burkar.. vi såg en bil bakom oss, och självklart var det ronderande bevakningen.. den stod still och kollade på oss , den var runt 100 m bakom oss.. vi dumpar försiktigt påsarna.. bevaknings bilen backar så vi inte ser han o han ser inte oss.. vi såg en skog framför oss, vi sprang dit som dårar och gömde oss i buskarna, min kompis sa "akta dig för lerfloden" och självklart råkar jag trampa i hela skiten, så blöt sko & brallor och jag ba "FAAAAAAAAAAAN" skrek jag, då hör vi bevakningsbilen komma i full fart o parkera.. vi hör han stiga ut ur bilen och komma mot busken fast inte nära oss.. han går försiktigt o PLASSSSKKK så ramlar väktaren i den där lerfloden HAHAHAHAHAHAH, jag o min polare höll oss för garv som FAN !! han går långt bort från oss och nu tände han sin ficklampa "shit".. nu var han runt 50m borta från oss.. så anders sa "springa?" jag ba "vi har ju ingen färg på händerna eller kannor...vi stannar här fan, han kmr ta oss om vi springer" anders sa "nej fan vi springer" och då sprang vi.. vi sprang runt 30 m innan vi hör "STANNNANAAAA" framför och bakom oss med utfällda teleskopbatonger jag ba "VAFAN VILL NI? JAG E SEN TILL EN FEST SKYNDA, VAD VILL NI?" ena väktaren ba "Det är nyklottrat här, och ni är de enda på gatorna nu, kan jag få se era händer?" jag visade mina rena händer och jag berättade lite lögner dylikt o sedan sa den andra väktaren "ser vi dumma ut?" jag ba "väldigt dumma" .. de blev förvånade och sa "jaja om ni ser någon person gå här , så kan ni nå oss på detta nummer" jag ba "visst"..... sedan sprang vi och min polare skrek "HAHA DET VAR VI SOM KLOTTRADE HAHAHAH" jag ba "FAN GJORDE DU SÅ FÖR IDIOT" då sprang väktarna mot oss, fällde ut batongerna... min polare drog någonstans jag inte ens hann ana, jag klättrade över en jävla massa taggtrådsstaket till ett företag och sedan gömde jag mig där.. väntade där i 50 min~ sedan ringde jag upp min polare och sedan drog vi hem, och tog hand om mina sår som jag fick av staketet..

http://www.youtube.com/watch?v=DYjjJSOglyM passar in på historien!
Citera
2009-07-14, 20:21
Bannlyst
Citat:
vet inte, dum är han =P men väktarna var sega eftersom de fått sig en omgång lera och vatten
tur att allt inte behöver vara sant på internet
Citera
2009-07-14, 21:57
Medlem
fairmans avatar
Citat:

Finns mer än dålig grammatik och "text" du behöver ursäkta i den historien...
Citera
2009-07-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseone
Tänkte att de börjar bli lite tråkigt utan historier av alla slag. både knas historier och annat. alltid finns de nått skojj "spännande" att berätta om när man varit ute och målat

kan ju börja med nått litet.

var nog 2 år sen tror jag.
var inne i uppsala och målade. jag och 2 pollare.
vi hade ingen som knasa. vi vara alla 3 sugna på måla.
och ingen kände att de behövdes. så iaf när en polaren var klar med sin
så tänkte han att han kunde hålla knas tills vi andra var klara
jag drog en ganska stor målning så tog lite mer tid än vad vi hade.
sen när jag håller på göra klart bakrunden. ser vi en bil dyka upp.
klart som fan blev vi små rädda. och gömde oss. och såg att de var en helt vanlig bil med en kärring i så vi tänkte ähh vi går tillbaka.
sätter igång igen. så dyker nästa bil upp. gömma sej igen. "ganska öppet ställe"
så ser vi att de är oxå en vanlig bil och denna gång börjar vi bli lite irriterade av att bli störda hela tiden.
så ja tillbaka igen då. och försöka få klart. så kommer de en bil igen. denna gång tröttna vi på springa iväg o gömma oss så vi stanna.
ja självklart är de ju en väktar bil.
så vi börjar vår färd igenom industri området i uppsala.
sen när vi nästan sprungit ända in till stan. då kommer de en snut bil glidande förbi sakta. försökte se så oskyldiga ut som möjligt. men de sprack ju. så då vart de springa igen.

när vi väl har kommit ifrån allt
och hoppa på bussen och är på väg hem.

då ringer morsan och frågar vart man var. om man skulle åka med hemme hem.
skulle egentligen ha vart ute och festat den kvällen, så iaf. så fråga hon om vi skulle åka med henne för hon skulle sluta om en halvtimme eller nått.
så bestämde vi oss för att hoppa av bussen. och vänta på henne istället.
så när hon väl dyker upp. så vart jag lite små fundersam. och frågade vart hon hade varit denna kväll. och då förklara hon att hon hade kört rond i industriområdet, så då börja alla skratta förutom morsan hon fatta inget alls.
och då fråga kompisen om de var hon som hade sett några målare springa.
och japp självklart så var de hon som hade kommit och stört oss. och fått oss springa igenom hela jävla stan..

nått jag kan skratta åt även idag.

jaja få höra lite av era historier då..

Haha är alla 14 år som klottrar och samtidigt har IG i svenska?
Citera
2009-07-14, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av searchsian
Haha är alla 14 år som klottrar och samtidigt har IG i svenska?
ja faktiskt, hur kunde du veta det?
Citera
2009-07-14, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666IKVSTR
ja faktiskt, hur kunde du veta det?

Nej faktiskt. Kul tråd dock, även om många ljuger som hästar travar . Jag tror många har glömt meningarna "o så kissade jag på mig lixsom åhbah..", "sen grät jag när mamma hämtade mig...". I övrigt så är det lite som jag trodde, att det är vita snorungar som klottrar och inte den vanliga invandrarpöbeln(kul att dem är oskyldiga för någon gångs skull )
Citera
2009-07-16, 16:15
Medlem
Kan väl ta någon ur mängden, 00-01 kanske året var.
Jag och en polare har valt ut att vi ska lägga en backjump ute i hagsätra och scoopar lite runt omkring kollar läget är lungt, otroligt lungt var denna dag eftersom det brukar vara rätt mycket rörelse nere vid centrum. Men vi bestämmer oss på att köra skogsidan. Vi ligger en bit in i skogen och väntar på att tåget ska rulla in. Ligger där någon minut så hör vi hur det prasslas i skogen då är det ett par andra snubbar som vi tyckte såg misstänka ut nere i skogen upp klivandes. Vi snackar lite osv. Väl bestämmer vi oss att vi delar på en vagn och kör en window down. Väl när vi börjar köra så är allt så lungt nästan förlungt väl när vi är klara och hoppat över stängslet igen så ser vi två fula ugglor från falck som precis hoppar ner från tåget och ska gripa oss men eftersom vi redan är klara så har vi redan hoppat över och fotograferat. Så tråkiga foton på den windown down är det ju inte tal om ialllfall, två väktare framför den nymålade window downen.
Har en till faktiskt.
Detta är något år senare!
Vi ska lägga en whole car i alby för back in the days stog tågen där.
Det var jag och 2 till som skulle köra. Vi ligger och scoopar i tunneln någon halvtimme-timme. Innan vi väljer att hoppa upp på stationen och köra. Väl där så står ett gammalt hederlig gammal tub vagn. Självklart när vi väl kört i 8-9 minuter då vi bara har lite bakgrund och highlights kvar så öppnas 2 dörrar från båda hållen och 2 väktare från varsin håll, och vi som hade kollat tåget så berättar dom när vi sitter i fika rummet och väntar på konstapeln blå sa hade dom hoppat in från baksidan av tåget när dom smygit och sagt dom sett oss inne i tunneln när vi scoopat. Vellvell, finns så mycket och berätta men det där är 2 klassiker som alltid går hem.
Citera
2009-07-25, 04:35
Medlem
Aventyrs avatar
ehm vet inte hur rolig denna e men jag vet själv att jag var ganska panik slagen...

Jag,min bror och 2 andra polare började kvällen med lite bombning gick runt och ah målade som fan helt enkelt. Efter en stund hör vi en bil jävel åka så in i helvete och bara tvär nitar jag bara säger det måste vara CP för vi såg ingen polis bil. Snabbt som fan vi springer och gömmer oss och bilen kör förbi och det är ingen polis bara någon blåst kille i en ny volvo.
Vi bestämde oss för att gå hem till mig och dricka lite rom, Diskuterar lite äldre händelser och spots när man skulle kunna måla. Tidigare hade jag sett ett ställe på ett hög hus på sidan så var det ett litet rum som ett förråd sen på det taket var det en brand stege som gick upp för hella byggnaden.
Jag blev helt taggad att bomba den väggen på den byggnaden min polare var på i början men sen blev allt för tröt, jag och min bror begav oss mot byggnaden. Min bror har med sig kameran och redo för att filma jag har fixat burkarna så börjar jag klättra upp på detta lilla hustak och sedan upp för stegen. När jag har kommit 10 meter upp eller mer så tycker jag det räcker och börjar bomba sidorna svårt att nå e det, En kille nedan för kommer gående jag lägger mig mot väggen och hoppas att han inte ska se mig min bror går runt och låssas som inget. Tur var så såg han inte mig målar lite blev lugn i kroppen och allt kändes perfekt men friden skulle inte vara så länge jag hör en bil komma jag e 10-20 meter upp i luften det är inget prat om att klättra ner jag tänkte om det var den idioten igen.. jag lägger mig mot väggen och ser efter bilen , bilen har 6-8 lampor hm.. vem kan det vara jo det är snuten. I det ögon blicket så vill du bara försvinna jag står fortfarande mot väggen och bara hoppas att dom ska försvinna. Dom kör förbi så jag börjar skynda ner för stegen och hoppar ner från taket. Jag hör hur polis bilen vänder i skarp sväng och vi springer så in i helvete. Dom stannar polis bilen och springer efter oss jag möter på i samma vända ett par polare som undrar varför jag springer jag säger inte så mycket jag lyckas tappa en burk som mina polare plockar upp så snuten plocka dom i stället för mig och min bror.

Tyckte det var ganska roligt :P

Sorry för stavning osv
Senast redigerad av Aventyr 2009-07-25 kl. 04:39.
Citera
2009-07-25, 21:49
Medlem
Var väl första gången jag va ute å målade, å det var fortfarande kallt ute (mars tror jag), så jag hade på mej en fet å tjock röd dunjacka å det va väl inte så smart kanske.så jag stog å målade en stor kladdig toy piece på en betongvägg å adrenalinet pumpade, det var ju trots allt min första målning nånsin så jag står där å målar förfullt å märker inte att en jävla polisbil smyger upp bakom mig å plötsligt slår den på allt, blåljus, sirener allt,
hjärtat missade nåra slag säkert men jag börjar springa men tydligen hade en av poliserna i bilen klivit ur å smygit på mig själv utan bil, jag springer rätt in i famnen på fläskberget, men jag va ju inte så stor på den tiden så jag lyckas fly från fläsket jag springer allt jag kan så hör jag flåsande där bak, jag springer in i ett gammalt industriområde så hör jag flåsandet igen å tittar bakom mig så springer fläskberget alldeles röd och svettig därbak när jag väl tittar framåt igen sitter där en ihop rostad väg bom där. den var halvt uppvikt så den träffar mig rätt mellan ögonen å allt svartnar , vaknar sedan upp i ett av kontoren i industriområdet(det var övergivet) å en numera känd writer sitter där å han berättar att han såg allt, efter jag stupat så drog han in mig i en buske å fick sedan fläskberget att springa efter sej själv å lurar bort honom .
Citera
2009-07-25, 22:19
Medlem
hairgels avatar
Denna historia utspelade sig igår. Var i en by, full som ett svin. Tog upp ett par burkar och gjorde en liten t-up på en sten. En snubbe såg hela skiten, snackade med min polare idag som har golat mitt namn osv. Blir att åka och tvätta bort skiten imorgon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in