2007-09-10, 14:04
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskpinnen
var det? jag läste det på aftonbladet i samma veva som han fick domen, kanske missade nåt. Sorry i så fall

jag tolkade det som det. han borde ju skratta idag, efter den domen..
Citera
2007-09-10, 14:41
Medlem
Tuesdays avatar
Våldtäkt av normalgraden. Vad är normalt med en våldtäkt?

Ännu en version:

Citat:
Tv-läkarens försvar
Från domen beträffande åklagarnes påstående att läkarens sperma påträffats i vaginalprov från målsägaren och prov från målsägarens trosor har försvaret uppgett föjande:

Han bär kalsonger av bikinimodell i vilka penis ligger uppåt. Han måste ha fått en långsam efterutsöndring varvid sperma kommit på hans mage som han inte tvättat bort. Under hårborttagningen måste han sedan omedvetet ha kliat sig på magen, fått sperma på fingrarna och överfört detta till målsägandens slida under behandlingen samt till hennes trosor efter behandlingen. Han använde handskar i början av behandlingen med de var så små att blodet stockade sig i hans fingrar och han var tvungen att ta av dem.

http://www.aftonbladet.se/malmolund/article744295.ab
Citera
2007-09-10, 14:51
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Våldtäkt av normalgraden. Vad är normalt med en våldtäkt?

Ännu en version:

Äe det är så s*tans dumt att man bara vill gråta. Det har verkligen bara blivit sämre och sämre versioner...
Citera
2007-09-10, 15:37
Bannlyst
Jag vet att jag borde läsa igenom tråden ordentligt, men den är så jävla stor att jag inte orkar. Men en konkret fråga: är det någon här som vet vad flickan heter?
Citera
2007-09-10, 15:40
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Classique
Jag vet att jag borde läsa igenom tråden ordentligt, men den är så jävla stor att jag inte orkar. Men en konkret fråga: är det någon här som vet vad flickan heter?

Nej inte uttalat. Jag hoppas verkligen inte att det är den jag tror det är, för då har jag känt henne ganska väl för längesen.
Citera
2007-09-10, 15:56
Medlem
Garfield.coms avatar
Detta kanske inte var ett misstag?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article348779.ab
Citera
2007-09-10, 16:06
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garfield.com
Detta kanske inte var ett misstag?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article348779.ab

Detta har diskuterats tidigare i tråden.

Nej, det tror inte jag heller, det var nog meningen att det skulle se ut som ett misstag.
Undrar över fruns reaktioner, var hon också med på det tro?
Citera
2007-09-10, 16:37
Medlem
Ghandis avatar
Ser som väntat fram emot det förväntade överklagandet o när en domstol utanför hemstaden/länet ska döma. Lär väl bli Göteborg som blir aktuellt o en juridisk bedömning av presenterade bevis o presenterad info.

aAtt det inte skulle bli grovvåldtäkt var självklart o visar en rikning om ett överklagande görs.
Citera
2007-09-10, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
Ser som väntat fram emot det förväntade överklagandet o när en domstol utanför hemstaden/länet ska döma. Lär väl bli Göteborg som blir aktuellt o en juridisk bedömning av presenterade bevis o presenterad info.

aAtt det inte skulle bli grovvåldtäkt var självklart o visar en rikning om ett överklagande görs.

Varför skulle det hamna i Göteborg? Hovrätten för Skåne och Blekinge ligger ju i Malmö. Obegripligt resonemang...
Citera
2007-09-10, 17:00
Medlem
TeEsErs avatar
Lär väl bli svårt att få till ett lyckat överklagande med det bevisläget som finns och det var inte långt ifrån att han dömdes för grov våldtäkt.

Han kan vinka adjö till sin läkarlegitimation. Så fort domen vinner laga kraft kan HSAN ta upp detta och för våldtäktsdömda drar de in legitimationen utan pardon. Man behöver inte ens bli dömd utan kan ändå anses vara olämplig som läkarae.

Jag vet inte hur andra länder gör om han vill arbeta som läkare där, kollar de med svenska Socialstyrelsen om han är leg läk här?

/T
Citera
2007-09-10, 19:43
Bannlyst
Tror ni att Trollet startar upp en ny plastikklinik utomlands när han bli fri när det nu blir.
Citera
2007-09-10, 20:39
Medlem
Underligt domslut

Antingen borde plastikläkaren dömts för grov våldtäkt eller friats helt. Har han förgripit sig genom att bedöva offret är våldtäkten helt klart grov. Det som domstolen nu kommit fram till verkar vara en halvmessyr. Det skall bli mycket intressant att se vad hovrätten kommer fram till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in