2007-08-15, 08:26
Medlem
portnoys avatar
Om detta blir ännu större (Sveriges O.J.) och kanal 5 av någon anledning hade valt att sända sitt nu "heta" material igen, hur hade ni reagerat? Jag vet själv inte riktigt hur jag hade tagit det..
Citera
2007-08-15, 08:47
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Åklagaren B* Albrekts**n och Troil**s är väl med i samma Rotary-förening eller liknande.

Bara för sakens skull, ingen av dem är medlemmar i Rotary.
Citera
2007-08-15, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Om detta blir ännu större (Sveriges O.J.) och kanal 5 av någon anledning hade valt att sända sitt nu "heta" material igen, hur hade ni reagerat? Jag vet själv inte riktigt hur jag hade tagit det..

Hade varit intressant att se programmet igen, så hade man kunnat sitta och leta efter snuskiga detaljer....
Citera
2007-08-15, 09:25
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Hade varit intressant att se programmet igen, så hade man kunnat sitta och leta efter snuskiga detaljer....

Ja.. jag tror jag gjorde det redan första gången faktiskt.
Citera
2007-08-15, 17:34
Medlem
fiskpinnens avatar
blåsningar...

vet inte om nån har tagit upp det redan i denna tråd.....men men....beskyll mig för vad som helst i såfall...

jag hörde att Tro***us blåst halva skånes hantverkarkår när han "byggde" hemmaspa, så de lessnade å fyllde hans källare/spa med olja.....very nice!!
så han är väl inte en HELT ärlig doktor!!

undrar om han fixat åklagarens frus tuttar för å slippa åka dit denna gång.....
Citera
2007-08-16, 00:57
Medlem
Dr.Roberts avatar
börjar snart tro att åklagaren och trollet är kompisar.bara ett sånt uttalande som att det inte finns nån anledning med hänsyn till utredningen om våldtäckt att gå igenom trollets jobbedator...vilket pucko
Citera
2007-08-16, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized
Bara för sakens skull, ingen av dem är medlemmar i Rotary.

Någon annan sådan där tillställning då? Frimurarna?

Det luktar "gravad hund"...
Citera
2007-08-16, 09:56
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Robert
börjar snart tro att åklagaren och trollet är kompisar.bara ett sånt uttalande som att det inte finns nån anledning med hänsyn till utredningen om våldtäckt att gå igenom trollets jobbedator...vilket pucko

Ja, det ser ju inte trovärdigt ut, direkt. Självklart ska både dator och mobil gås igenom. Vår taxichaffis kanske kan ställa upp och vittna om bristande karaktär?
Citera
2007-08-16, 10:04
Medlem
Kalle på Spånges avatar
Det har ju varit lite affärer med poliser och jurister i Malmö de senare åren. En domare blev ju tagen på bar gärning när han gick bordell-solarium, har för mig att det varit affärer med både åklagarsidan och försvararsidan också. Nya polischefer har tillträtt och gjort hela-havet-stormar-omorganisationer.

Om nu dr. Troll har varit delaktig i swingeraktivitet (och kanske annat också) ligger det måhända inte i polisens intresse att gräva för djupt i hans förehavanden om man anar att andra namn kan dyka upp i sammanhanget.

Låter lite som en engelsk TV-deckare, att utredningen styrs och obstrueras från högre korridorer, men att ta en koll i datorn måste vara ett minimikrav vid en husrannsakan.
Citera
2007-08-16, 12:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle på Spånge
Det har ju varit lite affärer med poliser och jurister i Malmö de senare åren. En domare blev ju tagen på bar gärning när han gick bordell-solarium, har för mig att det varit affärer med både åklagarsidan och försvararsidan också. Nya polischefer har tillträtt och gjort hela-havet-stormar-omorganisationer.

Om nu dr. Troll har varit delaktig i swingeraktivitet (och kanske annat också) ligger det måhända inte i polisens intresse att gräva för djupt i hans förehavanden om man anar att andra namn kan dyka upp i sammanhanget.

Låter lite som en engelsk TV-deckare, att utredningen styrs och obstrueras från högre korridorer, men att ta en koll i datorn måste vara ett minimikrav vid en husrannsakan.
I det här fallet är det väl inte polisen som inte vill göra en ordentlig undersökning, utan åklagaren som sätter stopp. Åklagaren kanske är med i samma swingerklubb som Troilius?
Citera
2007-08-16, 12:33
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Vår taxichaffis kanske kan ställa upp och vittna om bristande karaktär?

Tänkte också tipsa om detta, men har han inte blivit avstängd?
Citera
2007-08-16, 12:35
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle på Spånge

Kanske borde flytta tråden till mitt hem här på FB; konspirationer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in