2007-08-07, 19:05
Medlem
indianhejs avatar
självklart

Det är väl självklart så att polisen känner till dessa metoder och det är inget som är så speciellt ovanligt idag.Används som utredningmetod i vanlig "vardagsbrottslighet" i bland.
Citera
2007-08-07, 19:33
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Har precis som alla andra varit nyfiken på vad som driver en läkare till att sätta sin karriär på spel, sitt liv och hedern??
Hur min fantasi än skenar iväg, kan jag inte begripa mig på hans handlingar.
Har stött på honom ett flertal ggr på krogen, vilket gett mig kalla kårar längs ryggraden, bara av att se hur han uppträder mot det kvinnliga könet, men det är min egen reflektion.
Vad jag mer funderar på är; sitter man verkligen häktad i över två månader, för en misstänkt våldtäkt som det var ursprungligen? Är det inte så att, det är mkt mer som är begravet i det här. Tror att denna härva får en vändning som inte ens amerikanska dokussåpor är i närheten av. Jag har även fått veta att, när CT fick veta om att en anmälan om våldtäkt mot honom var gjord, skall han ha raderat hela sin hårddisk?????? Hm,,,, är patientbilderna av sådan karaktär att det skulle anses som porr????????

Nog tyvärr inget ovanligt ,om polisen har lediga häktesplatser så vill dem gärna fylla dem ,för att hålla systemet igång.
I min egen hemtrakt blev en kille anklagad för våldtäkt efter en efterfest med mycket sprit i bilden ,även offret var rejält packad.Dagen efter anmälde hon en av deltagarna för våldtäckt ,och han satt häktad i 6-8 veckor (minst kom ej i håg) ända tills Polisens labb i linköping fick tummarna ur röven och konstaterade att det INTE var den häktades sperma/DNA på "offrets" trosor,utan någon helt annan person .Ja det är rätt ,man påträffade inget inuti bruden
Killen kommer att få ett fett skadestånd från Staten ,bruden däremot verka gå helt fri för falsk våldtäckt anklagelse ,märkligt

I Trollius fall är väl omständigheterna annorlunda i och med att det hela inträffat på ett "sjukhus" samt att dem hittat sagge/DNA i hennes kropp ,desuttom är väl ålderskillnaden stor
Citera
2007-08-07, 21:03
Medlem
Intim och familjär

Intim och familjär var det ja.....
Citat:
– Stämningen på kliniken var intim och familjär. Alla var engagerade i arbetet.
http://www.kvp.se/nyheter/1.787887/t...av-sin-kollega
Citera
2007-08-07, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Har stött på honom ett flertal ggr på krogen, vilket gett mig kalla kårar längs ryggraden, bara av att se hur han uppträder mot det kvinnliga könet, men det är min egen reflektion.
Har du några exempel? Ifrågasätter inte det du säger.

Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Det intryck jag har fått av honom är att han är en riktigt sliskig typ
Medan andra skulle säga att Flashbacks mest ökända pedofil är betydligt läbbigare...
Citera
2007-08-08, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Medan andra skulle säga att Flashbacks mest ökända pedofil är betydligt läbbigare...

Slimjoe... Jag är ingen moderator, men det här är fanimej inte FÖRSTA gången jag ser att du inte kan hålla dig on topic!
Citera
2007-08-08, 00:36
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Nog tyvärr inget ovanligt ,om polisen har lediga häktesplatser så vill dem gärna fylla dem ,för att hålla systemet igång.
I min egen hemtrakt blev en kille anklagad för våldtäkt efter en efterfest med mycket sprit i bilden ,även offret var rejält packad.Dagen efter anmälde hon en av deltagarna för våldtäckt ,och han satt häktad i 6-8 veckor (minst kom ej i håg) ända tills Polisens labb i linköping fick tummarna ur röven och konstaterade att det INTE var den häktades sperma/DNA på "offrets" trosor,utan någon helt annan person .Ja det är rätt ,man påträffade inget inuti bruden
Killen kommer att få ett fett skadestånd från Staten ,bruden däremot verka gå helt fri för falsk våldtäckt anklagelse ,märkligt

I Trollius fall är väl omständigheterna annorlunda i och med att det hela inträffat på ett "sjukhus" samt att dem hittat sagge/DNA i hennes kropp ,desuttom är väl ålderskillnaden stor
Hur är det egentligen med rättskunskaperna, det är inte polisen som har hand om häktade, det är kriminalvårdsstyrelsen.

Häktningsskäl I
Om det lägsta straffet för brottet är 2 år skall den misstänkte häktas om det
inte är uppenbart att anledning saknas.
Skäl II
fängelse ett år eller över, skall han häktas om han
1 avviker
2 undanröjer bevis eller
3 fortsätter sin brottsliga verksamhet...
Citera
2007-08-08, 08:05
Medlem
Racooons avatar
Äventyret fortsätter. Man undrar hur han hunnit med att arbeta mitt i allt pippandet?

http://www.kvp.se/nyheter/1.789243/t...or-ny-valdtakt
Citera
2007-08-08, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
Hur är det egentligen med rättskunskaperna, det är inte polisen som har hand om häktade, det är kriminalvårdsstyrelsen.

Häktningsskäl I
Om det lägsta straffet för brottet är 2 år skall den misstänkte häktas om det
inte är uppenbart att anledning saknas.
Skäl II
fängelse ett år eller över, skall han häktas om han
1 avviker
2 undanröjer bevis eller
3 fortsätter sin brottsliga verksamhet...

Och det är domstolen som avgör ifall de ska häktas.
Citera
2007-08-08, 15:38
Medlem
De har alltså hittat sperma som överenssträmmer med läkarens DNA i tjejen. Han har en bra förklaring på hur den hamnat där som vi alla väntar på att höra.
Borde han inte också - om nu offret är sonens ex. - kommit på förklaringen att det inte alls var hans utan sonens sperma som fanns i henne. DNA:n borde ju i stort sett vara densamma. Eller? Nu verkar ha ju ha vidgått att det var hans egen sperma.
Citera
2007-08-08, 16:17
Medlem
[quote=slimjoe]Har du några exempel? Ifrågasätter inte det du säger.

Som jag skrev innan så var det mina egna reflektioner över de gånger jag stötte på CT på krogen,
jag gillade inte stilen han kör mot kvinnorna, ganska nedlåtande och egotrippat, mannen tror han är Guds gåva till kvinnan.
Vissa människor ger en kalla kårar......
Citera
2007-08-08, 17:55
Medlem
Dr.Diegos avatar
[quote=fanny_59]
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Har du några exempel? Ifrågasätter inte det du säger.

Som jag skrev innan så var det mina egna reflektioner över de gånger jag stötte på CT på krogen,
jag gillade inte stilen han kör mot kvinnorna, ganska nedlåtande och egotrippat, mannen tror han är Guds gåva till kvinnan.
Vissa människor ger en kalla kårar......
Eftersom trollet inte verkar vara en trevlig människa, människan gillar hämnd, så kan man alltid hoppas att han blir någons personliga Bitch på kåken
Citera
2007-08-08, 19:01
Medlem
Upprclss_drpouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plutonium
De har alltså hittat sperma som överenssträmmer med läkarens DNA i tjejen. Han har en bra förklaring på hur den hamnat där som vi alla väntar på att höra.
Borde han inte också - om nu offret är sonens ex. - kommit på förklaringen att det inte alls var hans utan sonens sperma som fanns i henne. DNA:n borde ju i stort sett vara densamma. Eller? Nu verkar ha ju ha vidgått att det var hans egen sperma.
De ar far och son - inte tvillingar. Det ska inte vara nagra som helst problem for SKL att skilja pa dna-prov fran far och son Troilius.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in