2014-07-13, 21:39
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Svrt att vaska fram s mycket om dessa svin. Etablissemanget skyddar dem
och deras vnner och kollegor kniper kft. Det vi vet har kommit fram genom
rttegngar dr de faktiskt fllts.

Ngon borde gra en hemsida med deras kompletta CVn med alla deras onda
grningar dokumenterade.

Ex-polisen och tidigare anstlld p Norrmalmspiketen Michael Lundh borde ha ett och annat att bertta.. Han slpper ju (eller planerar iaf att slppa) en ny bok dr han tar upp nya fakta i polisspret och turerna kring basebolligan. Kan ju bli intressant ven om han inte r ngon fantastisk frfattare.
Citera
2015-03-04, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vrängar'n
Korrekt. Sven Anr sger att Avsan pekats ut av tv kvinnor. Problemet r dock att detta (utpekandet) skulle ha skett mnga r efter mordnatten, s det r svrt att veta om det r trovrdigt (jag r tveksam).

Varfr skulle det vara ett problem? Det finns mnga som kan terbertta detaljerade minnen efter flera rtionden.
Citera
2015-05-12, 11:07
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Dremot var det flertalet som var med i omtalade Norrmalmpiketen som sedan vergick till BBL.

Du Aaardwolf, mordet p Osmo Vallmo utfrdes ven utav samma person som drpte den gamla narkomanen. Men det finns nog inget sammanhang?

Jag anser inte att det r OT att diskutera vervld i denne trd iom att det var det enda BBL gnade sig t.

S Rolf M och Osmo V ddades av samma snut?

Vem?
Citera
2016-08-20, 17:08
Baseballigan, please come back!

Det r precis vd vi behver just nu fast i tiofaldig skala. Rensa upp bland dagens jvla sldder, sexualbrottslingar och frortskids.

De var stora, starka, organiserade, tuffa och spred fruktansvrd respekt bland kriminella. De hll kriminaliteten i schack. Fick de syn p en frn baseballigan blev det lugnt.

De tog ingen skit frn ngon. De hade sparkat in varenda jvla drr i frorterna och slpat ut var och en som hotat och kastat en enda sten efter polis och sett till att de aldrig skulle komma p tanken igen.

Visst skulle det bli ett och annat vertramp och lite lagbrotrott, men det r det vl vrt? Det synnerligen dags att rensa upp i frorterna. D krvs en ny baseballiga.
Senast redigerad av redlineoffside 2016-08-20 kl. 17:11.
Citera
2016-08-20, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Baseballigan, please come back!

Det r precis vd vi behver just nu fast i tiofaldig skala. Rensa upp bland dagens jvla sldder, sexualbrottslingar och frortskids.

De var stora, starka, organiserade, tuffa och spred fruktansvrd respekt bland kriminella. De hll kriminaliteten i schack. Fick de syn p en frn baseballigan blev det lugnt.

De tog ingen skit frn ngon. De hade sparkat in varenda jvla drr i frorterna och slpat ut var och en som hotat och kastat en enda sten efter polis och sett till att de aldrig skulle komma p tanken igen.

Visst skulle det bli ett och annat vertramp och lite lagbrotrott, men det r det vl vrt? Det synnerligen dags att rensa upp i frorterna. D krvs en ny baseballiga.

Det dr har vi redan gtt igenom. Du har missfrsttt vilken typ av mnniskor det var i baseballigan. Dom var inte starka och tuffa och spred fruktansvrd respekt bland kriminella. Dom som fick stryk var nstan bara sna som inte kunde frsvara sig. Dom slog bara dom riktigt svaga. Medellders svenssons som hade druckit lite fr mycket och blivit utslngda frn krogen, unga killar som hngde p stan och kte skateboard men som aldrig hade vgat tnka en tanke kring ngot kriminellt, utslagna missbrukare som satt och sov p t-centralen. De gick bara p och det ar helt lugn och ingen risk fr dom att skadas och det var inte srskilt tung kriminalitet de hade hand om. Dom hade aldrig ngot att gra med rnare och gangsters och knarklangare. S nej baseballigan r inte vad du sker.
Citera
2016-08-20, 20:49
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Det dr har vi redan gtt igenom. Du har missfrsttt vilken typ av mnniskor det var i baseballigan. Dom var inte starka och tuffa och spred fruktansvrd respekt bland kriminella. Dom som fick stryk var nstan bara sna som inte kunde frsvara sig. Dom slog bara dom riktigt svaga. Medellders svenssons som hade druckit lite fr mycket och blivit utslngda frn krogen, unga killar som hngde p stan och kte skateboard men som aldrig hade vgat tnka en tanke kring ngot kriminellt, utslagna missbrukare som satt och sov p t-centralen. De gick bara p och det ar helt lugn och ingen risk fr dom att skadas och det var inte srskilt tung kriminalitet de hade hand om. Dom hade aldrig ngot att gra med rnare och gangsters och knarklangare. S nej baseballigan r inte vad du sker.

Jag r ganska ointresserad vad de var fr folk, bara vi fr en ny polisliga.

Du har uppenbarligen ingen aning vilka det var hr jag. De gjorde i princip vad de ville mot vem somhelst. Det fanns en anledning att hgsta polischefen anvnder ngra som livvakter.

Jag har sttt p ngra av dem. De r inga duvungar kan jag lova dig.
Citera
2016-08-20, 20:55
Medlem
Citat:
Jag r ganska ointresserad vad de var fr folk, bara vi fr en ny polisliga.

Du har uppenbarligen ingen aning vilka det var hr jag. De gjorde i princip vad de ville mot vem somhelst. Det fanns en anledning att hgsta polischefen anvnder ngra som livvakter.

Jag har sttt p ngra av dem. De r inga duvungar kan jag lova dig.

Klart dom inte var ngra duvungar men dom var inga tuffingar direkt. Dom var egentligen bara unga killar som kom i princip direkt frn lumpen och som jobbade med att ka runt i city och plocka upp berusade mnniskor och hlla koll p uteliggarna. Ingen elitstyrka direkt. Dom gillade att slss nr de inte riskerade ngot. De hade inte vgat sig ut i frorterna idag, dr kan man ju bli skadad p riktigt. Jag hller med dig om att ngot br gras i dagens frorter men tyvrr, baseballigan var fegisar.
Citera
2016-08-20, 21:46
Citat:
Klart dom inte var ngra duvungar men dom var inga tuffingar direkt. Dom var egentligen bara unga killar som kom i princip direkt frn lumpen och som jobbade med att ka runt i city och plocka upp berusade mnniskor och hlla koll p uteliggarna. Ingen elitstyrka direkt. Dom gillade att slss nr de inte riskerade ngot. De hade inte vgat sig ut i frorterna idag, dr kan man ju bli skadad p riktigt. Jag hller med dig om att ngot br gras i dagens frorter men tyvrr, baseballigan var fegisar.

De var tuffa i ordets rtta bemrkelse och de hade rensat fullstndigt i frorterna, bra de var i rtt antal. De var speciellt utvalda. Det var riktiga mn. Snna finns knappt kvar idag. De har blivit feminiserade i detta jvla PK-samhlle.

Rensa i frorterna hade ven dagens polis kunnat gra, de anvnder sig bara av helt fel metoder. Det r mestadels kids. Fega tunna somalier och korta araber som frmidligen aldrig gtt in i en riktig nrstrid p egen hand.

Har du sett eller trffat ngon frn baseballigan? Lter som du mest antar en massa.
Citera
2016-08-21, 09:22
Medlem
UT64s avatar
Citat:
De var tuffa i ordets rtta bemrkelse.
Nej, de var fega vldsverkare som bara var tuffa nr de hade massivt numerrt verlge.
Citat:
och de hade rensat fullstndigt i frorterna, bara de var i rtt antal. De var speciellt utvalda. Det var riktiga mn..
De hade varit helt hjlplsa mot dagens frortsvld. Deras specialitet var att banka p nedgngna narkomaner, uteliggare och andra ltta offer. Inga mn allts - Bara krringar.
Citera
2016-08-21, 10:07
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Nej, de var fega vldsverkare som bara var tuffa nr de hade massivt numerrt verlge.

De hade varit helt hjlplsa mot dagens frortsvld. Deras specialitet var att banka p nedgngna narkomaner, uteliggare och andra ltta offer. Inga mn allts - Bara krringar.

Krringar i jmfrelse med de "jttetuffa" frortskidsen?! HAHA. Det r sm fega barn du pratar om. Syltunna somalier och korta araber som aldrig upprtt fysiskt p egen hand. Haha, nej du. Du vertygar inte mig.

Vi behver en ny baseballiga fast i tiofaldig mngd.
Citera
2016-08-21, 11:36
Medlem
Joe Blows avatar
Att drmma om tuffa poliser och en ny baseballiga kan man ju roa sig med om man r lagd t det hllet. Ha dock sinnesnrvaro nog att inse att det r och frblir en drm. Redan p den frsta dagen p polisskolan sedan 1990 blir man kastrerad. Vapenutbildningen r ersatt av hur man hller upp kaffe och ppnar bullpsar t terrorister och vldsverkare. Man avser diskutera och ska samfrstnd med folk som inte ens frstr sprket. Svensk polis r ett skmt som idag endast fokuserar p att sl ner initiativ till medborgargarden. Samt att, givetvis, registrera cykelstlder t BR och frskringsbolagen.
Citera
2016-08-21, 11:58
Medlem
Citat:

Jag knner/knde till en utav dem genom en bekant till min dvarande. Sttte p honom patrullerande i Rinkeby. Det var ju ganska mnga r sedan nu, brukade ibland ka dit fr att handla grnsaker och exotisk mat. Nu fr tiden patrullerar skert inte tv poliser ens p torget torget i Rinkeby skulle jag tro.

Ps. Hrde senare att han kt in p kken fr att sexuellt utnyttjat ngon minderrig och frsett henne med narkotika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in