Flashback bygger pepparkakshus!
2007-06-30, 10:23
Medlem
Hej!

Jag undrar om det finns ngon som minns eller har ngon information om den s kallade basebollsligan som hrjade inom Normalmspolisen i Stockholm. Jag skte p ntet, men jag hittade inget matnyttigt.

Cheers,

Sillstryparn
Citera
2007-06-30, 10:29
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillstryparn
Hej!

Jag undrar om det finns ngon som minns eller har ngon information om den s kallade basebollsligan som hrjade inom Normalmspolisen i Stockholm. Jag skte p ntet, men jag hittade inget matnyttigt.

Cheers,

Sillstryparn

finns nog lite hr...
http://www.nationalmordet.nu/

Men personen bakom den dr sidan r vl lite av rttshaverist... men han snokar mycket... det mesta handlar om Palmemordet...
Citera
2007-06-30, 10:53
Medlem
gorgons avatar
G in p radiokanalen P3 hemsida och klicka dig fram till P3 dokumentr och arkiv, dr finner du ett program som br passa!
Citera
2007-06-30, 17:04
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillstryparn
Hej!

Cheers,

Sillstryparn

Markte just att foeregaaende post just naemde P3 dokumentaer.

Fler basseboll ligor i foerorten!!
Citera
2007-07-02, 01:55
Medlem
malmomannens avatar
fanns ven ett gng i lund bestende av sm "grabbar" som spelade tuffa en kvll och gav sig p lite folk. var dock inga hjdare, hade grna trffat dem fr att "prata".

/malm
Citera
2007-07-02, 01:59
Medlem
Azraels avatar
Jan Guillou skrev rtt utfrligt om baseballigan i sin bok "Reporter".

Annars kan jag rekomendera P3s dokumentr. Den r en ganska bra snabbkurs.
Citera
2007-07-02, 15:25
Medlem
Basebollsligan var vl civilpoliser i sthlm som tog jobbet lite vl hrt?

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programs...Artikel=834559
Citera
2007-07-02, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
finns nog lite hr...
http://www.nationalmordet.nu/

Men personen bakom den dr sidan r vl lite av rttshaverist... men han snokar mycket... det mesta handlar om Palmemordet...

Lite?! Karln verkar leva i en evig psykos...
Citera
2007-07-02, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ifkSven
Basebollsligan var vl civilpoliser i sthlm som tog jobbet lite vl hrt?

nix, en piketbuss, dodge med hrdhnta poliser.
Citera
2007-07-02, 20:03
Medlem
charlieparkers avatar
Kolla in filmen "Samhllsbrarna", den handlar om Basebollligan. Det lustiga r att skdespelarna allihop, utseendemssigt var nstan kopior p originalen.

En bunt vldsfixerat sldder i uniform dock...ls Mikael Lundhs sjlvbiografiska bok ocks, han var stationerad p Norrmalm men hade en hjrna, vilket fick honom att istllet g ver att arbeta som en riktig polis br arbeta!
Citera
2007-07-02, 20:07
Medlem
Erk Swedes avatar
basebollligan

vet att det var ngra syskon med i basebolligan,den yngre tjejen gick skola ett par klasser ver mig.
Hon lr ha varit hrd med batongen vid ngra tillfllen..
Och vete sjutton om dom egentligen gjorde fel,det var dom notoriska dom jagade.
Citera
2007-07-02, 20:57
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
vet att det var ngra syskon med i basebolligan,den yngre tjejen gick skola ett par klasser ver mig.
Hon lr ha varit hrd med batongen vid ngra tillfllen..
Och vete sjutton om dom egentligen gjorde fel,det var dom notoriska dom jagade.

Ja, notoriska missbrukare. I frsta hand hade Holmr gett dom i uppdrag att jaga ut knarkarna ur city. Han var kompis med ett flertal av dom och anlitade ngra av dom som livvakter under hans "palmemordsutredande".

Dels s jobbade man som redan skrivits p A-turen p VD1 och krde piket. Sedan nr man gick av skiftet tog man p sig en baseballmssa och fortsatte jaga buset p fritiden. Mssan var fr att man skulle knna igen varandra om det blev stkigt och fr att kollegorna ltt skulle knna igen dom. Detta var mnga r innan varenda tnt gick omkring med en sn p huvudet.

Kan ni f tag i KPMLR(s) gamla vitbok "Mordet p Palme och polisspret" s str det en hel del om dessa baseballkepsade herrar och kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in