Citat:
Ursprungligen postat av Flickans mamma
..kör styvpappan in med henne hemma på gården , vi kramas, hon gråter, jag ser det ilskna brännmärket på bröstet.
Vet att något hemskt måste ha hänt henne. A-m försöker dock fortfarande övertyga mig om att " det var inget farligt, det var bara några tjejer som råkade bränna mig med en cigarett " och liknande.
Jag får heller inga namn av henne , bara att det var nån "blondin och brunett", hon trodde de var ca 16-17 åringar, men hade ingen aning om vilka det är osv osv.
Jag har aldrig i mitt liv känt sådan ilska som jag kände , när jag en stund senare sa åt styvpappan att skjutsa mig in till stan.
"Hur löjligt det än låter så skulle jag åka och leta efter en blondin och brunett i 16-17-års åldern."
Jag hittade så klart ej dem , men utanför Max hittade jag tillslut M.J ("kompisen" min dotter tidigare på dan åkt till stan med) K.W (filmaren) och några till ur deras "gäng".
Efter en stunds pressande kom till slut en hel del saker fram , bla delar av vad som hänt, namn,telefonnr och tom adresser till "blondinen och "brunetten".
Vid arga frågor jag ställde till ungdomarna om varför INGEN av dem ingripit, eller ringt/hämtat hjälp, fick jag så klart inga bra svar.
Däremot ljög K.W mig rakt upp i ansiktet och sa att han försökt hämta en väktare (om sin egen del i det hela sa han så klart inget)
Jag TACKADE det j-vla fega svinet, för att han iaf försökt hjälpa min dotter på något sätt.
Kort därefter ringde jag A.E:s föräldrar, berättade vad jag visste (vilket ej var så mkt ännu vid det tillfället) sa att jag vill träffa inblandade flickor och deras föräldrar innan jag går till polisen.
Det gick de med på , sa direkt att de hade stora problem med sin dotter , att hon ligger under utredning för ADHD mm.
Båda flickorna sitter vid köksbordet, föräldrarna till A.E välkomnar oss, M.D:s mamma ser knappt på mig då jag presenterar mig osv.
Flickorna sitter framför mig vid köksbordet och hånskrattar, skriker,ljuger , svär etc.
M.D är dock värst , A.E visar åtminstonde stundvis lite respekt för mig. Har även poängterat det förr, men gör det igen att A-E:s föräldrar fick jag ett mkt bra bemötande av.
M.D:s mamma var mkt nonchalant, tillät sin unge sitta och skrika saker som "jävla kärringjävel, jag ska slå dig med!!! Jävla finnjävel!!" Vi var äckliga familjen , svin , grisjävlar
A-m:s styvpappa var en jävla svartskalle mm mm
Blev självklart upprörd över ungens betende och visst, höjde rösten mot henne svarade tillbaka på hennes förolämpningar, så "mamma M.D" tyckte jag provocerade hennes unge och allt vad det nu var .
(Gud vet att jag fick kämpa för att lyckas behärska mig ens något , ni kan bara föreställa er vad jag skulle ha velat göra med dem!!)
Har INGET gott att säga om den mamman eller hennes dotter!!!
Vid frågor jag ställde M.D och A.E tex om de alls tyckte synd om min dotter där hon satt och grät och skakade fick jag bla till svar av M.D ;
"-varför skulle jag tycka synd om henne , jag känner ju henne ej"
och visst, hon darrade och skakade som ett asplöv så jag frågade ungjäveln fryser du eller vad fan är det"
Psykopater kallas väl personer utan empati?!
Ja, vi åkte ju tillslut hem , jag ringde polisen och gjorde en anmälan.
Sedan blev det läkarbesök; blåmärken på armar och mage ,rivsår, brännmärken (som enligt behandlande läkare ger ärr för livet) ryggvärk,huvudvärk mm.
Dagarna därefter var rent ut sagt förjävliga; fick varje dag reda på fler och fler detaljer om de timmar A-m tillbringat i de jävla ungarnas våld.
Vågade ej släppa henne ur ögonen för en sekund, hon var så ledsen för hon tvingades vistas inne , medans vi hörde att åtminstonde M.D gick omkring på stan och skröt om vad de gjort)
Hon kunde ej somna på kvällarna, vaknade sjöblöt av svett, mardrömmar, hade konstant huvudvärk.
Jag kunde ej heller sova; varje gång jag slöt ögonen såg jag mitt lilla barn sitta där på "stenupphöjningen" gråta,vara rädd, såg framför mig hur de spottade på henne, förnedrade henne så grymt. (det blir snart tre veckor sedan det här skedde , men med sovandet är det fortfarande samma sak för oss båda,A-m har även tappat matlusten, går ej en minut att det som skett ej kommer i tankarna)
Ang. K.W (17-åriga filmaren); fick snabbt reda på att killen jag tackat så hjärtligt för hans "hjälpförsök" i själva verket själv varit delaktig i förnedringen av A-m.
Ringde och sa att jag visste vad han gjort,att jag ville ha filmen av honom. Dumskallen svarar att "den har jag raderat för jag vill ej bli inblandad".
Svarade så klart honom att "-Du ÄR redan inblandad" och sa även att jag skulle polisanmäla även honom , vilket jag såklart också gjorde.
Misshandeln skedde på tisdagen , dagen därpå anmälde jag även K.W,
så då var det onsdag.
På torsdag kontaktade han min dotter per telefon och var sur för att "hon anmält honom".
Ringde ännu en gång upp idioten och framförde att JAG anmält honom, ville han något skulle han komma till mig osv.
Söndag förmiddag står helt oväntat och oanmält K.W med sin mamma bakom vår dörr, de kommer in och drar en snyfthistoria om "den stackars rädda lilla pojken, som ej vågat ingripa/eller låta bli att filma mm. för han var sååå rädd för hämndaktioner av de två flickorna,och Herregud så dåligt han har mått över det som hänt ,mm. mm. skrattretande.
De berättade även att han på fredagen alldeles själv anmält sig till polisen.
(Min fråga är varför han gjorde det EFTER att jag redan anmält honom, lätt att förstå baktankarna med det för vem som helst!!)
Och ja, han hade försökt hämta en väktare tre-fyra gånger för hjälp, men väktaren ville ej komma.
Sedan svarar den korkade unge mannen helt utan att tänka på frågan ; Varför i hela fridens namn han då OM han nu var så oskyldig gått runt på stan och visat filmen för en massa ungdomar han f och hånskrattat åt den?
" -Jag tyckte det var roligt/kul att hon grät, därför skrattade jag!!!!"
(gissa om mor hans såg ut att skämmas för hans svar)
Detta uttal upprepade han flera ggr, så jag kan ej ha missförstått det faktum, att även han har stora problem i sitt huvud.
Till råga på allt gav mamman mig namn och telefonnummer på två killar , som genom någon bekant skulle ha hotat K.W och velat hämnas för det han gjort min dotter.
Han erkände hur rädd han var för dem , de var ju helt tokiga osv.
Kände mig lite skadeglad över att han fick uppleva ens en liten del av den rädslan min dotter känt, och sa även det till honom.
Mamman och sonen ville jag skulle ringa dem och "rädda hans skinn".
Flinade inom mig, men sa okej, jag är inget monster och vi ska ej låta saken bli större än vad den redan är, så visst , nog kan jag ringa.
Sedan for mamma och son illa kvickt.
(ringde ett av numren hon gav mig, och förklarade till en pappa vad de bett mig göra, ja , vi fick oss en trevlig pratstund och ett gott skratt)
Veckan efter K.W och mamman varit hos oss och berättat, hur dåligt sonen mår ;
Min dotter är ute med två kompisar och K.W kommer fram till henne och frågar "Är det du som tjallat? och säger att "vet du ej att tjallare får problem".
(Mycket tråkigt att min dotter blev skrämd och orolig av det, men "mycket smart drag av honom" ; nu är även det hotet polisanmält .
Har skrivit i flera timmar i dag,är trött.
Men det känns ändå skönt att få skriva av sig, trots att jag ej känner er som läser.
Till alla er som som orkat läsa mina ord , tack för tiden ni gav mig.