2007-07-15, 17:36
  #121
Medlem
Ber så mkt om ursäkt Dangerous_Mind

Kritiken var ej för en sekund menad till dig , det blev bara lite fel..
Dina ord i dina inlägg har värmt ; de gör att världen verkar iaf lite vackrare trots allt det hemska som finns runt omkring oss.
Citera
2007-07-15, 17:50
  #122
Medlem
Till "Flickans mamma"

Om du nu är den du utger dig för att vara kan du väl bidra med ytterligare information om händelsen samt de som medverkat.
Citera
2007-07-15, 18:02
  #123
Medlem
Ja, lite mer info hade ju varit bra.

Annars hoppas jag att tjejen kan slappna av och känna sig lite omtyckt tills stormen är över. Sånt här skall ingen behöva leva med.
Citera
2007-07-15, 18:51
  #124
Medlem
Ja, var ska man börja....

Citat:
Ursprungligen postat av thorn
Vidrigt brott. Tyvärr hemskt att veta att inget kommer att hända med dessa vandaler. Om de nu kommer från "fungerande hem" så tvivlar jag på att de ens blir omhändertagna. Sorgligt, men i sådana här fall skulle det behövas lite medborgarrättvisa.

Finns väl inget skäl att misstro "Flickans mamma" längre, eller? Låt inte det här rinna ut i sanden för att skydda din dotter Nina, om brott av denna typen skall få ett slut måst dessa slynglar lära sig gränsen mellan rätt och fel.

Kan du inte berätta lite mer om vad som hände när du kontaktade deras föräldrar? Hade polisen uppmanat dig att göra detta eller du visste själv vem det var? Har det pågått mobbing länge?

A-m (min dotter) har en barndomskompis M.J (12år) som bor granne med oss sedan flera år tillbaka. M.J har med åren utvecklats till vad man väl kan kalla ett "problembarn" , röker,skär sig etc.
M.J känner och umgås med detta "gäng" varav de flesta också är så kallade "problembarn".
Genom M.J har min dotter träffat vissa i "gänget" ett par gånger förbigående , så man kan väl kalla A-m och "gänget" för ytliga bekanta.
De går i helt olika skolor, bor i helt olika bostadsområden , umgås ej på fritiden osv.
A-m och M.J umgås även dom väldigt sällan senaste året pga just M.J:s problem,men just denna tisdag så har M.J:s pappa skjutsat flickorna till stan.
Sommarlovet har precis börjat , de går på Max, promenerar runt på stan och tittar i affärer osv.
Inne på Strand-galleria träffar de ett tio-tal från det sk "gänget" , stannar upp och pratar med dem , då A.E(13år) och M.D(14år) kommer fram till min dotter och säger de ska "prata" med henne.
Naturligtvis kände min dotter till deras rykte som bråkmakare mm sen tidigare , och fick en dålig magkänsla ang "pratandet", men kände sig ändå pressad att följa med.
Resten av "gänget" beordras stanna kvar , endast en till tjej (A:E:s och M.D:s kompis M.N(14år)får följa med.
Redan inne på Strand-gallerian börjar allt ; de knuffar min dotter så hon åker med ryggen in i väggar etc.
Genom Gallerian förs hon in i Åhlens parkeringshus,och hon måste sitta ner på en "stenupphöjning" , (händerna ska hon hålla nere för hon får ej skydda sig mot slagen ) där misshandeln påbörjar med sånt ni redan säkert läst om i tidningarna (örfilar,slag på kroppen,skallen,det ena örhänget slits från hennes öra, såsom skorna;de får hon ej heller ha på sig,en glödande cigarett fimpas på hennes bröstkorg, en på skallen, hela tiden gallskriker A.E och M.D framför hennes ansikte "du är så trög" etc. etc. Ett flertal ggr tar de tag i A-m:s armar och ruskar hennes kropp våldsamt . De öppnar hennes halternecklinne och säger "- nu kommer dina bröst ploppa ut".
De skriker vad de ska göra med henne om hon skvallrar till polisen,mamma,eller någon.
M.D skriker hon ska trycka en kniv i magen på A-m, hennes äldre "gängkompisar" , "kontakter" ska också de komma spöa/döda etc.
Hela tiden spottar de här två loskor på A-M:s ansikte, hår och kläder , hon får ej torka av sig deras äckliga , vidriga spott. (Har i efter hand frågat min dotter hur många spottloskor det kan handla om , är det 10,20, eller 30ggr ? Hon svarade - "Nej mamma, det räcker inte. De gjorde det HELA tiden.")
Stundvis har ett större gäng med killar/tjejer (däribland även K.B =17-åringen som filmade och hans 18-åriga polare) stått en bit ifrån , tittat , vissa flinar/skrattar. INGEN av dem "törs" ingripa.
M.D flinar då hon säger till min dotter att de ska gå och "bada" med henne (hamnen ligger ett stenkast därifrån) då ber min dotter henne
- " Snälla,snälla inte det, gör vad som helst annat"..
Har frågat min dotter i efterhand ; -"Skulle du verkligen skulle ha följt med om de hade fullföljt hotet om "badet", du är en jättesnabb springare , skulle du ej i DET skedet ha sprungit , försökt komma undan?"
" -Nej mamma, jag var så rädd, hade de sagt jag skulle hoppa i havet hade jag gjort det. Jag gjorde ALLT de sa jag ska göra. Sa ALLT de sa åt mig att säga".
En väktare kommer in , ser min dotter sitta gråtandes, A.N och M.D står strax intill och visar hon ska hålla tyst, det större gänget med deras polare en lite längre bit ifrån. Han frågar om han ska ringa polisen , dotter min svarar " - Nej , det är lugnt".
Så väktaren går sin väg och lämnar henne kvar med plågoandarna.

Vet ej om det kommer fram så mkt nytt här för det mesta har ju varit ute i media, men kan om intresse finns fortsätta berätta, så småningom kommer "träffen" med föräldrarna osv.
Citera
2007-07-15, 19:23
  #125
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickans mamma
A-m (min dotter) har en barndomskompis M.J (12år) som bor granne med oss sedan flera år tillbaka. M.J har med åren utvecklats till vad man väl kan kalla ett "problembarn" , röker,skär sig etc.
M.J känner och umgås med detta "gäng" varav de flesta också är så kallade "problembarn".
Genom M.J har min dotter träffat vissa i "gänget" ett par gånger förbigående , så man kan väl kalla A-m och "gänget" för ytliga bekanta.
De går i helt olika skolor, bor i helt olika bostadsområden , umgås ej på fritiden osv.
A-m och M.J umgås även dom väldigt sällan senaste året pga just M.J:s problem,men just denna tisdag så har M.J:s pappa skjutsat flickorna till stan.
Sommarlovet har precis börjat , de går på Max, promenerar runt på stan och tittar i affärer osv.
Inne på Strand-galleria träffar de ett tio-tal från det sk "gänget" , stannar upp och pratar med dem , då A.E(13år) och M.D(14år) kommer fram till min dotter och säger de ska "prata" med henne.
Naturligtvis kände min dotter till deras rykte som bråkmakare mm sen tidigare , och fick en dålig magkänsla ang "pratandet", men kände sig ändå pressad att följa med.
Resten av "gänget" beordras stanna kvar , endast en till tjej (A:E:s och M.D:s kompis M.N(14år)får följa med.
Redan inne på Strand-gallerian börjar allt ; de knuffar min dotter så hon åker med ryggen in i väggar etc.
Genom Gallerian förs hon in i Åhlens parkeringshus,och hon måste sitta ner på en "stenupphöjning" , (händerna ska hon hålla nere för hon får ej skydda sig mot slagen ) där misshandeln påbörjar med sånt ni redan säkert läst om i tidningarna (örfilar,slag på kroppen,skallen,det ena örhänget slits från hennes öra, såsom skorna;de får hon ej heller ha på sig,en glödande cigarett fimpas på hennes bröstkorg, en på skallen, hela tiden gallskriker A.E och M.D framför hennes ansikte "du är så trög" etc. etc. Ett flertal ggr tar de tag i A-m:s armar och ruskar hennes kropp våldsamt . De öppnar hennes halternecklinne och säger "- nu kommer dina bröst ploppa ut".
De skriker vad de ska göra med henne om hon skvallrar till polisen,mamma,eller någon.
M.D skriker hon ska trycka en kniv i magen på A-m, hennes äldre "gängkompisar" , "kontakter" ska också de komma spöa/döda etc.
Hela tiden spottar de här två loskor på A-M:s ansikte, hår och kläder , hon får ej torka av sig deras äckliga , vidriga spott. (Har i efter hand frågat min dotter hur många spottloskor det kan handla om , är det 10,20, eller 30ggr ? Hon svarade - "Nej mamma, det räcker inte. De gjorde det HELA tiden.")
Stundvis har ett större gäng med killar/tjejer (däribland även K.B =17-åringen som filmade och hans 18-åriga polare) stått en bit ifrån , tittat , vissa flinar/skrattar. INGEN av dem "törs" ingripa.
M.D flinar då hon säger till min dotter att de ska gå och "bada" med henne (hamnen ligger ett stenkast därifrån) då ber min dotter henne
- " Snälla,snälla inte det, gör vad som helst annat"..
Har frågat min dotter i efterhand ; -"Skulle du verkligen skulle ha följt med om de hade fullföljt hotet om "badet", du är en jättesnabb springare , skulle du ej i DET skedet ha sprungit , försökt komma undan?"
" -Nej mamma, jag var så rädd, hade de sagt jag skulle hoppa i havet hade jag gjort det. Jag gjorde ALLT de sa jag ska göra. Sa ALLT de sa åt mig att säga".
En väktare kommer in , ser min dotter sitta gråtandes, A.N och M.D står strax intill och visar hon ska hålla tyst, det större gänget med deras polare en lite längre bit ifrån. Han frågar om han ska ringa polisen , dotter min svarar " - Nej , det är lugnt".
Så väktaren går sin väg och lämnar henne kvar med plågoandarna.

Vet ej om det kommer fram så mkt nytt här för det mesta har ju varit ute i media, men kan om intresse finns fortsätta berätta, så småningom kommer "träffen" med föräldrarna osv.

Ja, fruktansvärt är det, jag känner hur hjärtat bultar snabbare av ilska. Denna granne och barndomskompis M.J. gjorde ju heller ingenting för att hjälpa din dotter, snarare känns det som hon lurade hon med henne. Hur känns det att möta henne?

Förstår att din dotter blev så rädd att hon inte kunde tänka klart. Det här ingen kritik mot henne, bara en fundering på vad hon (el nån annan som blir utsatt för nåt sånt) kunde göra:
- Innan dom kom till parkeringshuset kunde hon ha spjärnat emot och skrikit på hjälp
- När väktaren kom skulle hon bett att få följa med honom och ringa ett samtal hem. Gänget hade knappast hoppat på väktaren och så länge hon var med honom var hon skyddad. När de väl kommit ifrån gänget hade hon kunnat berätta sanningen, så hade han stannat tills du kom. Eller att han satt henne i en taxi hem. Eller ringt polisen, oavsett vad hon sa.

Men hon blev överrumplad, det är lätt för mej att vara efterklok. Har ni funderat på en självförsvarskurs? Det första man lär sej där är att undvika farliga situationer, det nästa att skrika högt. Man lär sej att inte längre vara till lags och låta sej pressas att göra nåt man inte vill. Jag antar att hon känner sej rädd och otrygg nu.

Berätta gärna mer om hur mötet med föräldrarna gått. Hoppas din dotter mår bättre nu, hon kanske får hjälp med psykolog.
Citera
2007-07-15, 20:14
  #126
Medlem
Lätt att vara efterklok....

..... men den rädslan hon känt måste ha varit så oerhört stor, kan föreställa mig att hon varit som delvis "förlamad" ( både i kroppen och i hjärnan)
Hon är egentligen en tjej som har vågat säga vad hon tycker , tål ej att någon "snackar skit om henne/hennes vänner bakom ryggen " utan har sagt till på studs osv.
Men hon har fått ta mycket skit i sitt unga liv pga hon retats från ca andra klass till slutet av femte klass för sin vikt.
När killarna kallat henne "fläskkotlett" etc. så har hon alltid sagt emot och försvarat sig.
Det har lett till att vissa killar gått på henne för de har ej tålt hennes "kaxighet".
Jag har ett otal antal ggr varit till skolan , haft kontakt med föräldrar,lärare ang liknande, och allt har för en stund lugnat ner sig .
Efter ett tag har det dock alltid kommit någon ny retsticka, och allt har börjat om från början.
Det senaste året är det som om min dotter gett upp, hon menar att hon ej ids vara "kaxig", säga emot etc för det leder bara till större problem.
Hon tar vissa gånger hellre skit än hamnar i trubbel känns det ibland som. Förlåter "dummisar" jättelätt (typ omgående) , kan tom själv be någon om ursäkt som gjort henne illa för "jag ids ej vara ovän med någon".
Ett bra exempel är ju att hon tyckte synd om tjejerna och killen som misshandlade/filmade henne, ville ej polisanmäla, säger att hon ej hatar dem osv. MEN ; enligt henne om någon hade gjort så mot en hennes kompis/familj -"DÅ hade hon minsann hatat..
Hur lär jag henne tycka mer om sig själv? För det hjälper inte så mkt att säga saker som att hon är vacker , duktig i skolan , i idrott mm mm
Min dotter är helt "normal-viktig" sedan snart ett par år tillbaka i tiden , men tidigare kommentarer har lämnat sina spår , och hon själv anser sig fortfarande vissa dagar vara "fet" och "ful".
Så visst , hon har problem med självförtroende och mkt mera redan sen tidigare , det som hänt nu gör ju knappast sakerna bättre.
Citera
2007-07-15, 20:19
  #127
Medlem
Vad hade svinens föräldrar att säga om saken? Är onekligen nyfiken.

Hoppas verkligen att hon hittar tillbaka till sig själv och att asen får ett kännbart straff.
Citera
2007-07-15, 21:00
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickans mamma
A-m (min dotter) har en barndomskompis M.J (12år) som bor granne med oss sedan flera år tillbaka. M.J har med åren utvecklats till vad man väl kan kalla ett "problembarn" , röker,skär sig etc.
M.J känner och umgås med detta "gäng" varav de flesta också är så kallade "problembarn".
Genom M.J har min dotter träffat vissa i "gänget" ett par gånger förbigående , så man kan väl kalla A-m och "gänget" för ytliga bekanta.
De går i helt olika skolor, bor i helt olika bostadsområden , umgås ej på fritiden osv.
A-m och M.J umgås även dom väldigt sällan senaste året pga just M.J:s problem,men just denna tisdag så har M.J:s pappa skjutsat flickorna till stan.
Sommarlovet har precis börjat , de går på Max, promenerar runt på stan och tittar i affärer osv.
Inne på Strand-galleria träffar de ett tio-tal från det sk "gänget" , stannar upp och pratar med dem , då A.E(13år) och M.D(14år) kommer fram till min dotter och säger de ska "prata" med henne.
Naturligtvis kände min dotter till deras rykte som bråkmakare mm sen tidigare , och fick en dålig magkänsla ang "pratandet", men kände sig ändå pressad att följa med.
Resten av "gänget" beordras stanna kvar , endast en till tjej (A:E:s och M.D:s kompis M.N(14år)får följa med.
Redan inne på Strand-gallerian börjar allt ; de knuffar min dotter så hon åker med ryggen in i väggar etc.
Genom Gallerian förs hon in i Åhlens parkeringshus,och hon måste sitta ner på en "stenupphöjning" , (händerna ska hon hålla nere för hon får ej skydda sig mot slagen ) där misshandeln påbörjar med sånt ni redan säkert läst om i tidningarna (örfilar,slag på kroppen,skallen,det ena örhänget slits från hennes öra, såsom skorna;de får hon ej heller ha på sig,en glödande cigarett fimpas på hennes bröstkorg, en på skallen, hela tiden gallskriker A.E och M.D framför hennes ansikte "du är så trög" etc. etc. Ett flertal ggr tar de tag i A-m:s armar och ruskar hennes kropp våldsamt . De öppnar hennes halternecklinne och säger "- nu kommer dina bröst ploppa ut".
De skriker vad de ska göra med henne om hon skvallrar till polisen,mamma,eller någon.
M.D skriker hon ska trycka en kniv i magen på A-m, hennes äldre "gängkompisar" , "kontakter" ska också de komma spöa/döda etc.
Hela tiden spottar de här två loskor på A-M:s ansikte, hår och kläder , hon får ej torka av sig deras äckliga , vidriga spott. (Har i efter hand frågat min dotter hur många spottloskor det kan handla om , är det 10,20, eller 30ggr ? Hon svarade - "Nej mamma, det räcker inte. De gjorde det HELA tiden.")
Stundvis har ett större gäng med killar/tjejer (däribland även K.B =17-åringen som filmade och hans 18-åriga polare) stått en bit ifrån , tittat , vissa flinar/skrattar. INGEN av dem "törs" ingripa.
M.D flinar då hon säger till min dotter att de ska gå och "bada" med henne (hamnen ligger ett stenkast därifrån) då ber min dotter henne
- " Snälla,snälla inte det, gör vad som helst annat"..
Har frågat min dotter i efterhand ; -"Skulle du verkligen skulle ha följt med om de hade fullföljt hotet om "badet", du är en jättesnabb springare , skulle du ej i DET skedet ha sprungit , försökt komma undan?"
" -Nej mamma, jag var så rädd, hade de sagt jag skulle hoppa i havet hade jag gjort det. Jag gjorde ALLT de sa jag ska göra. Sa ALLT de sa åt mig att säga".
En väktare kommer in , ser min dotter sitta gråtandes, A.N och M.D står strax intill och visar hon ska hålla tyst, det större gänget med deras polare en lite längre bit ifrån. Han frågar om han ska ringa polisen , dotter min svarar " - Nej , det är lugnt".
Så väktaren går sin väg och lämnar henne kvar med plågoandarna.

Vet ej om det kommer fram så mkt nytt här för det mesta har ju varit ute i media, men kan om intresse finns fortsätta berätta, så småningom kommer "träffen" med föräldrarna osv.

Den här behandlingen av henne fortsätter med hot,slag och diverse förnedringar.
A-m gråter hysteriskt så gott som hela tiden.
Sedan bestämmer sig A.N och M.D fortsätta vidare med henne och de kommer till en trappuppgång bara en bit bort.
Utanför trappuppgången på en liten stentrapp beordras hon sitta ner, ansikte och hår är nerspottat.
Vid nåt tillfälle dyker K.W upp tar självmant fram sin mobilkamera och börjar filma A-m som sitter på trappan och gråter.
A.E och M.D står tätt intill min dotter och visar "fuck you-tecken" mot henne,de skriker " Le mot kameran, annars dödar vi dig etc.
Även K.B ryter åt henne att " Le in i kameran för fan"
A-m gråter fortfarande , men ler genom tårarna mot kameran för att "behaga" psykopaterna, så de ej ska göra henne ännu mer illa...
Efter ännu ett tag lessnar väl trion på att "tortera" henne, så de ger sig av.
Men min dotter beordras sitta kvar utan att röra på sig i 60 minuter.
Fast trion går vågar min dotter ej ta upp sin mobil från fickan för att ringa efter någon , ännu mindre resa sig upp.
Vid två tillfällen återvänder A.E och M.D för att kontrollera att hon sitter kvar.
Före dessa båda "kontrolltillfällen" har A-m torkat sitt ansikte från deras spott.
Tjejerna blir som galna av det och skriker att hon ej fått göra det.
Vid första tillfället spottar de ner henne på nytt, vid det andra måste min dotter spotta i sina egna händer och gnida in sitt eget spott i ansiktet!!!!
Sedan går de igen.
A-m sittter kvar , darrar och gråter ett "bra tag" , törs dock tillslut resa sig upp och tänker gå iväg.
Då kommer K.W (den "modiga" 17-åringen) och frågar vart hon är på väg, du har ju 50 minuter kvar av tiden!!!
A-m blir ledsen på nytt, då tar han tillbaka det och säger
"-Jag skojade bara, du har bara 10 minuter kvar nu!!!"
Sedan försvinner även han och efter ett tag smiter A-m iväg, och tar sig till Matstället.
Därifrån ringer hon äntligen J.H , en kompis , men gråter bara får knappt fram ord .
J.H blir såklart orolig och försöker flera gånger fråga vad som hänt,
som svar av A-m får hon "-jag vågar ej berätta vad som hänt, de kommer att döda mig.
Snälla ring ej och säg något till mamma". Sedan bryter hon samtalet.

Tack och lov är J.H en förståndig tjej och berättar till sin mamma S.H om samtalet.
19.05 ringer min telefon ,
S.H berättar att "-något hemskt måste ha hänt A-m. Hon ringde från stan och bara gråter".
Det var absolut de värsta sekunderna i mitt liv.
Knäna vek sig undan på mig och jag upprepade flera ggr; "-Nu har hon blivit våldtagen". Jag var bergsäker på att det hanlade om något sådant.
!9.07 ringde jag min dotter.
Hennes röst lät spänd och tillgjord när hon försökte övertyga mig om att inget hade hänt, att allt var bra med henne.
Efter en stunds press från min sida bryter hon ihop och börjar återigen gråta.
Ber henne stanna där hon är och ringer hennes styvpappa och skriker åt honom att han ska hämta henne omedelbart.
Citera
2007-07-15, 21:20
  #129
Medlem
Tisdag ca 19.30....

Citat:
Ursprungligen postat av Flickans mamma
Den här behandlingen av henne fortsätter med hot,slag och diverse förnedringar.
A-m gråter hysteriskt så gott som hela tiden.
Sedan bestämmer sig A.N och M.D fortsätta vidare med henne och de kommer till en trappuppgång bara en bit bort.
Utanför trappuppgången på en liten stentrapp beordras hon sitta ner, ansikte och hår är nerspottat.
Vid nåt tillfälle dyker K.W upp tar självmant fram sin mobilkamera och börjar filma A-m som sitter på trappan och gråter.
A.E och M.D står tätt intill min dotter och visar "fuck you-tecken" mot henne,de skriker " Le mot kameran, annars dödar vi dig etc.
Även K.B ryter åt henne att " Le in i kameran för fan"
A-m gråter fortfarande , men ler genom tårarna mot kameran för att "behaga" psykopaterna, så de ej ska göra henne ännu mer illa...
Efter ännu ett tag lessnar väl trion på att "tortera" henne, så de ger sig av.
Men min dotter beordras sitta kvar utan att röra på sig i 60 minuter.
Fast trion går vågar min dotter ej ta upp sin mobil från fickan för att ringa efter någon , ännu mindre resa sig upp.
Vid två tillfällen återvänder A.E och M.D för att kontrollera att hon sitter kvar.
Före dessa båda "kontrolltillfällen" har A-m torkat sitt ansikte från deras spott.
Tjejerna blir som galna av det och skriker att hon ej fått göra det.
Vid första tillfället spottar de ner henne på nytt, vid det andra måste min dotter spotta i sina egna händer och gnida in sitt eget spott i ansiktet!!!!
Sedan går de igen.
A-m sittter kvar , darrar och gråter ett "bra tag" , törs dock tillslut resa sig upp och tänker gå iväg.
Då kommer K.W (den "modiga" 17-åringen) och frågar vart hon är på väg, du har ju 50 minuter kvar av tiden!!!
A-m blir ledsen på nytt, då tar han tillbaka det och säger
"-Jag skojade bara, du har bara 10 minuter kvar nu!!!"
Sedan försvinner även han och efter ett tag smiter A-m iväg, och tar sig till Matstället.
Därifrån ringer hon äntligen J.H , en kompis , men gråter bara får knappt fram ord .
J.H blir såklart orolig och försöker flera gånger fråga vad som hänt,
som svar av A-m får hon "-jag vågar ej berätta vad som hänt, de kommer att döda mig.
Snälla ring ej och säg något till mamma". Sedan bryter hon samtalet.

Tack och lov är J.H en förståndig tjej och berättar till sin mamma S.H om samtalet.
19.05 ringer min telefon ,
S.H berättar att "-något hemskt måste ha hänt A-m. Hon ringde från stan och bara gråter".
Det var absolut de värsta sekunderna i mitt liv.
Knäna vek sig undan på mig och jag upprepade flera ggr; "-Nu har hon blivit våldtagen". Jag var bergsäker på att det hanlade om något sådant.
!9.07 ringde jag min dotter.
Hennes röst lät spänd och tillgjord när hon försökte övertyga mig om att inget hade hänt, att allt var bra med henne.
Efter en stunds press från min sida bryter hon ihop och börjar återigen gråta.
Ber henne stanna där hon är och ringer hennes styvpappa och skriker åt honom att han ska hämta henne omedelbart.

..kör styvpappan in med henne hemma på gården , vi kramas, hon gråter, jag ser det ilskna brännmärket på bröstet.
Vet att något hemskt måste ha hänt henne. A-m försöker dock fortfarande övertyga mig om att " det var inget farligt, det var bara några tjejer som råkade bränna mig med en cigarett " och liknande.
Jag får heller inga namn av henne , bara att det var nån "blondin och brunett", hon trodde de var ca 16-17 åringar, men hade ingen aning om vilka det är osv osv.
Jag har aldrig i mitt liv känt sådan ilska som jag kände , när jag en stund senare sa åt styvpappan att skjutsa mig in till stan.
"Hur löjligt det än låter så skulle jag åka och leta efter en blondin och brunett i 16-17-års åldern."
Jag hittade så klart ej dem , men utanför Max hittade jag tillslut M.J ("kompisen" min dotter tidigare på dan åkt till stan med) K.W (filmaren) och några till ur deras "gäng".
Efter en stunds pressande kom till slut en hel del saker fram , bla delar av vad som hänt, namn,telefonnr och tom adresser till "blondinen och "brunetten".
Vid arga frågor jag ställde till ungdomarna om varför INGEN av dem ingripit, eller ringt/hämtat hjälp, fick jag så klart inga bra svar.
Däremot ljög K.W mig rakt upp i ansiktet och sa att han försökt hämta en väktare (om sin egen del i det hela sa han så klart inget)
Jag TACKADE det j-vla fega svinet, för att han iaf försökt hjälpa min dotter på något sätt.
Kort därefter ringde jag A.E:s föräldrar, berättade vad jag visste (vilket ej var så mkt ännu vid det tillfället) sa att jag vill träffa inblandade flickor och deras föräldrar innan jag går till polisen.
Det gick de med på , sa direkt att de hade stora problem med sin dotter , att hon ligger under utredning för ADHD mm.
Citera
2007-07-15, 21:27
  #130
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickans mamma
Den här behandlingen av henne fortsätter med hot,slag och diverse förnedringar.
A-m gråter hysteriskt så gott som hela tiden.
Sedan bestämmer sig A.N och M.D fortsätta vidare med henne och de kommer till en trappuppgång bara en bit bort.
Utanför trappuppgången på en liten stentrapp beordras hon sitta ner, ansikte och hår är nerspottat.
Vid nåt tillfälle dyker K.W upp tar självmant fram sin mobilkamera och börjar filma A-m som sitter på trappan och gråter.
A.E och M.D står tätt intill min dotter och visar "fuck you-tecken" mot henne,de skriker " Le mot kameran, annars dödar vi dig etc.
Även K.B ryter åt henne att " Le in i kameran för fan"
A-m gråter fortfarande , men ler genom tårarna mot kameran för att "behaga" psykopaterna, så de ej ska göra henne ännu mer illa...
Efter ännu ett tag lessnar väl trion på att "tortera" henne, så de ger sig av.
Men min dotter beordras sitta kvar utan att röra på sig i 60 minuter.
Fast trion går vågar min dotter ej ta upp sin mobil från fickan för att ringa efter någon , ännu mindre resa sig upp.
Vid två tillfällen återvänder A.E och M.D för att kontrollera att hon sitter kvar.
Före dessa båda "kontrolltillfällen" har A-m torkat sitt ansikte från deras spott.
Tjejerna blir som galna av det och skriker att hon ej fått göra det.
Vid första tillfället spottar de ner henne på nytt, vid det andra måste min dotter spotta i sina egna händer och gnida in sitt eget spott i ansiktet!!!!
Sedan går de igen.
A-m sittter kvar , darrar och gråter ett "bra tag" , törs dock tillslut resa sig upp och tänker gå iväg.
Då kommer K.W (den "modiga" 17-åringen) och frågar vart hon är på väg, du har ju 50 minuter kvar av tiden!!!
A-m blir ledsen på nytt, då tar han tillbaka det och säger
"-Jag skojade bara, du har bara 10 minuter kvar nu!!!"
Sedan försvinner även han och efter ett tag smiter A-m iväg, och tar sig till Matstället.
Därifrån ringer hon äntligen J.H , en kompis , men gråter bara får knappt fram ord .
J.H blir såklart orolig och försöker flera gånger fråga vad som hänt,
som svar av A-m får hon "-jag vågar ej berätta vad som hänt, de kommer att döda mig.
Snälla ring ej och säg något till mamma". Sedan bryter hon samtalet.

Tack och lov är J.H en förståndig tjej och berättar till sin mamma S.H om samtalet.
19.05 ringer min telefon ,
S.H berättar att "-något hemskt måste ha hänt A-m. Hon ringde från stan och bara gråter".
Det var absolut de värsta sekunderna i mitt liv.
Knäna vek sig undan på mig och jag upprepade flera ggr; "-Nu har hon blivit våldtagen". Jag var bergsäker på att det hanlade om något sådant.
!9.07 ringde jag min dotter.
Hennes röst lät spänd och tillgjord när hon försökte övertyga mig om att inget hade hänt, att allt var bra med henne.
Efter en stunds press från min sida bryter hon ihop och börjar återigen gråta.
Ber henne stanna där hon är och ringer hennes styvpappa och skriker åt honom att han ska hämta henne omedelbart.

Så fruktansvärt sjukt. Jag vet att våld sällan löser saker, men i det här fallet får man bara en fruktansvärd lust att göra exakt samma sak mot hennes plågoandar, låta dem uppleva precis samma sak. För de kommer aldrig hamna i närheten av det, oavsett vilket straff de får.

Jag kan bara hoppas att saker ordnar sig för er, det vore nog väldigt bra om din dotter helt kunde komma iväg ett tag, eller kanske börja på någon annan skola (förresten kanske ni redan har gjort något dylikt, har inte hängt med så bra). Det enda man kan säga är väl att hon hade oturen att råka ut för så sjuka människor som ägnade sig åt 'happy-slapping', och att hon får försöka att tänka att hon bara råkade vara på fel plats vid fel tillfälle.
Citera
2007-07-15, 22:14
  #131
Medlem
Kaosmänniskor, framtidens våldsverkare
Citera
2007-07-15, 22:36
  #132
Medlem
Åker hem till ena föräldraparet...

Citat:
Ursprungligen postat av Flickans mamma
..kör styvpappan in med henne hemma på gården , vi kramas, hon gråter, jag ser det ilskna brännmärket på bröstet.
Vet att något hemskt måste ha hänt henne. A-m försöker dock fortfarande övertyga mig om att " det var inget farligt, det var bara några tjejer som råkade bränna mig med en cigarett " och liknande.
Jag får heller inga namn av henne , bara att det var nån "blondin och brunett", hon trodde de var ca 16-17 åringar, men hade ingen aning om vilka det är osv osv.
Jag har aldrig i mitt liv känt sådan ilska som jag kände , när jag en stund senare sa åt styvpappan att skjutsa mig in till stan.
"Hur löjligt det än låter så skulle jag åka och leta efter en blondin och brunett i 16-17-års åldern."
Jag hittade så klart ej dem , men utanför Max hittade jag tillslut M.J ("kompisen" min dotter tidigare på dan åkt till stan med) K.W (filmaren) och några till ur deras "gäng".
Efter en stunds pressande kom till slut en hel del saker fram , bla delar av vad som hänt, namn,telefonnr och tom adresser till "blondinen och "brunetten".
Vid arga frågor jag ställde till ungdomarna om varför INGEN av dem ingripit, eller ringt/hämtat hjälp, fick jag så klart inga bra svar.
Däremot ljög K.W mig rakt upp i ansiktet och sa att han försökt hämta en väktare (om sin egen del i det hela sa han så klart inget)
Jag TACKADE det j-vla fega svinet, för att han iaf försökt hjälpa min dotter på något sätt.
Kort därefter ringde jag A.E:s föräldrar, berättade vad jag visste (vilket ej var så mkt ännu vid det tillfället) sa att jag vill träffa inblandade flickor och deras föräldrar innan jag går till polisen.
Det gick de med på , sa direkt att de hade stora problem med sin dotter , att hon ligger under utredning för ADHD mm.
Båda flickorna sitter vid köksbordet, föräldrarna till A.E välkomnar oss, M.D:s mamma ser knappt på mig då jag presenterar mig osv.
Flickorna sitter framför mig vid köksbordet och hånskrattar, skriker,ljuger , svär etc.
M.D är dock värst , A.E visar åtminstonde stundvis lite respekt för mig. Har även poängterat det förr, men gör det igen att A-E:s föräldrar fick jag ett mkt bra bemötande av.
M.D:s mamma var mkt nonchalant, tillät sin unge sitta och skrika saker som "jävla kärringjävel, jag ska slå dig med!!! Jävla finnjävel!!" Vi var äckliga familjen , svin , grisjävlar
A-m:s styvpappa var en jävla svartskalle mm mm
Blev självklart upprörd över ungens betende och visst, höjde rösten mot henne svarade tillbaka på hennes förolämpningar, så "mamma M.D" tyckte jag provocerade hennes unge och allt vad det nu var .
(Gud vet att jag fick kämpa för att lyckas behärska mig ens något , ni kan bara föreställa er vad jag skulle ha velat göra med dem!!)
Har INGET gott att säga om den mamman eller hennes dotter!!!
Vid frågor jag ställde M.D och A.E tex om de alls tyckte synd om min dotter där hon satt och grät och skakade fick jag bla till svar av M.D ;
"-varför skulle jag tycka synd om henne , jag känner ju henne ej"
och visst, hon darrade och skakade som ett asplöv så jag frågade ungjäveln fryser du eller vad fan är det"
Psykopater kallas väl personer utan empati?!

Ja, vi åkte ju tillslut hem , jag ringde polisen och gjorde en anmälan.
Sedan blev det läkarbesök; blåmärken på armar och mage ,rivsår, brännmärken (som enligt behandlande läkare ger ärr för livet) ryggvärk,huvudvärk mm.
Dagarna därefter var rent ut sagt förjävliga; fick varje dag reda på fler och fler detaljer om de timmar A-m tillbringat i de jävla ungarnas våld.
Vågade ej släppa henne ur ögonen för en sekund, hon var så ledsen för hon tvingades vistas inne , medans vi hörde att åtminstonde M.D gick omkring på stan och skröt om vad de gjort)
Hon kunde ej somna på kvällarna, vaknade sjöblöt av svett, mardrömmar, hade konstant huvudvärk.
Jag kunde ej heller sova; varje gång jag slöt ögonen såg jag mitt lilla barn sitta där på "stenupphöjningen" gråta,vara rädd, såg framför mig hur de spottade på henne, förnedrade henne så grymt. (det blir snart tre veckor sedan det här skedde , men med sovandet är det fortfarande samma sak för oss båda,A-m har även tappat matlusten, går ej en minut att det som skett ej kommer i tankarna)

Ang. K.W (17-åriga filmaren); fick snabbt reda på att killen jag tackat så hjärtligt för hans "hjälpförsök" i själva verket själv varit delaktig i förnedringen av A-m.
Ringde och sa att jag visste vad han gjort,att jag ville ha filmen av honom. Dumskallen svarar att "den har jag raderat för jag vill ej bli inblandad".
Svarade så klart honom att "-Du ÄR redan inblandad" och sa även att jag skulle polisanmäla även honom , vilket jag såklart också gjorde.
Misshandeln skedde på tisdagen , dagen därpå anmälde jag även K.W,
så då var det onsdag.
På torsdag kontaktade han min dotter per telefon och var sur för att "hon anmält honom".
Ringde ännu en gång upp idioten och framförde att JAG anmält honom, ville han något skulle han komma till mig osv.

Söndag förmiddag står helt oväntat och oanmält K.W med sin mamma bakom vår dörr, de kommer in och drar en snyfthistoria om "den stackars rädda lilla pojken, som ej vågat ingripa/eller låta bli att filma mm. för han var sååå rädd för hämndaktioner av de två flickorna,och Herregud så dåligt han har mått över det som hänt ,mm. mm. skrattretande.
De berättade även att han på fredagen alldeles själv anmält sig till polisen.
(Min fråga är varför han gjorde det EFTER att jag redan anmält honom, lätt att förstå baktankarna med det för vem som helst!!)
Och ja, han hade försökt hämta en väktare tre-fyra gånger för hjälp, men väktaren ville ej komma.
Sedan svarar den korkade unge mannen helt utan att tänka på frågan ; Varför i hela fridens namn han då OM han nu var så oskyldig gått runt på stan och visat filmen för en massa ungdomar han f och hånskrattat åt den?
" -Jag tyckte det var roligt/kul att hon grät, därför skrattade jag!!!!"
(gissa om mor hans såg ut att skämmas för hans svar)
Detta uttal upprepade han flera ggr, så jag kan ej ha missförstått det faktum, att även han har stora problem i sitt huvud.
Till råga på allt gav mamman mig namn och telefonnummer på två killar , som genom någon bekant skulle ha hotat K.W och velat hämnas för det han gjort min dotter.
Han erkände hur rädd han var för dem , de var ju helt tokiga osv.
Kände mig lite skadeglad över att han fick uppleva ens en liten del av den rädslan min dotter känt, och sa även det till honom.
Mamman och sonen ville jag skulle ringa dem och "rädda hans skinn".
Flinade inom mig, men sa okej, jag är inget monster och vi ska ej låta saken bli större än vad den redan är, så visst , nog kan jag ringa.
Sedan for mamma och son illa kvickt.
(ringde ett av numren hon gav mig, och förklarade till en pappa vad de bett mig göra, ja , vi fick oss en trevlig pratstund och ett gott skratt)

Veckan efter K.W och mamman varit hos oss och berättat, hur dåligt sonen mår ;
Min dotter är ute med två kompisar och K.W kommer fram till henne och frågar "Är det du som tjallat? och säger att "vet du ej att tjallare får problem".
(Mycket tråkigt att min dotter blev skrämd och orolig av det, men "mycket smart drag av honom" ; nu är även det hotet polisanmält .

Har skrivit i flera timmar i dag,är trött.
Men det känns ändå skönt att få skriva av sig, trots att jag ej känner er som läser.
Till alla er som som orkat läsa mina ord , tack för tiden ni gav mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in