2007-07-15, 00:33
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
All respekt till den 12-åriga flickan, och jag beklagar naturligtvis det hon råkat ut för. Det var inte alls min mening att moralisera över hennes hållning/reaktion nu, hon är ju ändå bara ett barn.
Vad jag ville ha sagt är att vuxna människor med en mjäkig "det var väl inte så farligt" förlåtande inställning ( i Jerzy "pojkstreck" Sarnecki-stil) är farliga, de bidrar och möjliggör att andra eller de själva blir offer.

Vi förstår varandra utmärkt, ser jag. Naiva (eller vad de nu är) töntar som slätar över grov brottslighet och förespråkar en massa "förståelse" gentemot buset är farliga då de underminerar grunderna för vår överlevnad (ja, faktiskt!).

Citat:
Ursprungligen postat av conz
Hat kan göra en bitter så varför klagar ni på hennes reaktion om hon är 12 år? Inte blir det bättre av att gå runt och hata dem utan jag tror man skulle må bäst av att tänka på idioterna så lite som möjligt och gå vidare. Tyvärr bor vi i ett land som inte straffar sådant här. Torterarna borde aldrig mer få gå i en svensk skola eller vistas fritt ute bland folk de närmsta åren. Sätt asen i ungdomsanstalt.

Du har rätt. Det är nog bra om hon kan känna vrede mot dem som behandlat henne så illa, men fastnar hon i hat kan det också ödelägga hennes möjligheter att gå vidare. Hat leder ju lätt till fixering och det bästa är ju om hon kan tänka så lite som möjligt på dem.
Sitt straff skall sådana här svin få utan att brottsoffret skall behöva bry sig mer än att vittna om vad som hänt. Och straffet skall vara kännbart, dvs. hårt.
Citera
2007-07-15, 01:30
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Hat kan göra en bitter så varför klagar ni på hennes reaktion om hon är 12 år? Inte blir det bättre av att gå runt och hata dem utan jag tror man skulle må bäst av att tänka på idioterna så lite som möjligt och gå vidare. Tyvärr bor vi i ett land som inte straffar sådant här. Torterarna borde aldrig mer få gå i en svensk skola eller vistas fritt ute bland folk de närmsta åren. Sätt asen i ungdomsanstalt.

Bättre att hata och vara förbannad (iaf en tid) än rädd och hjälplös. Jag tror inte det är så lätt att bara glömma och gå vidare. Varje gång hon går till Åhléns måste hon ju bli påmind om vad som hände där. Eftersom barnen inte brukar få några straff är det också stor risk för att hon kommer att stöta på sina plågare på stan.

12-åringen behöver naturligtvis kärlek och stöd nu. Men i framtiden hoppas jag för hennes egen skull att hon kan bli tuffare. Så att hon säjer Nej när nåt känns fel: "De sa att de ville prata med henne. Hon kände på sig att någonting var galet och tvekade men följde motvilligt med." Hon var för snäll och för artig för att bara säja Nej. Tyvärr har man inte ens barn råd att vara så snäll i dagens samhälle. Barn borde få vara barn och inte behöva vara rädd för andra barn.
Citera
2007-07-15, 07:21
Medlem
Ajajajs avatar
Är ni på riktigt?

Vem som helst kan regga ett nick kallat "Flickans mamma"!

Någon skulle tex. kunna regga "Flickans pappa" och skriva raka motsatsen!

Det är ju uppenbart att det är ett troll som utger sig för att vara flickans mamma...

Hur som helst behöver gärningsmännen brutala straff! Det är vad som gagnar flickan, så hon får se att det finns någon rättvisa här i världen!

Vad hon inte behöver är att få se gärningsmännen få ett "straff" i form av en tebjudning hos en socialtant! Den sortens "straff" är inget annat än ett rent hånskratt och en spottloska i ansiktet på brottsoffret!

Citera
2007-07-15, 07:29
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Det är ju uppenbart att det är ett troll som utger sig för att vara flickans mamma...

På vilket sätt är det uppenbart?
Jag förstår inte hur du kan vara så säker på din sak, Ajajaj. Har du tänkt på att det kanske verkligen är just den flickans mamma som döljer sig bakom användarnamnet - och att du då agerar rätt respektlöst mot henne. (Dock: svårt att veta hur det ligger till med användarens autencitet, det är det ju. )
Citera
2007-07-15, 07:32
Medlem
Dessa ouppfostrade snorungar skall pryglas, hur kan de vara så onda?
Citera
2007-07-15, 07:35
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
På vilket sätt är det uppenbart?
Jag förstår inte hur du kan vara så säker på din sak, Ajajaj. Har du tänkt på att det kanske verkligen är just den flickans mamma som döljer sig bakom användarnamnet - och att du då agerar rätt respektlöst mot henne. (Dock: svårt att veta hur det ligger till med användarens autencitet, det är det ju. )
Jo men kolla in dom här inläggen:
Citat:
Ursprungligen postat av Flickans mamma
.... iaf i stort sett det ni läst i tidningarna. Dock är det ej HELA sanningen ni läst, det hände så mkt mer hemskt min dotter. Väntar när som helst folk från TV 4 , de ska komma hem till oss och göra reportage (dock vill min dotter ej vara närvarande , det känns för jobbigt för henne att närvara och behöva prata om det som hänt ännu en gång) Lär vara på tv såvitt jag förstår idag/imorgon... OBS !!!!!!! Det var inga utländare inblandade, ungarna är sååå svenska man kan bli!!!!! OBS!!!!! Min dotter har ej provocerat , eller överhuvudtaget GJORT NÅGOT FÖR ATT FÖRTJÄNA ENS EN LITEN DEL AV IDIOTERNAS BEHANDLING!!!!!!!
Citat:
Tack snälla du.. Det är det jag menar; nationaliteten saknar större betydelse, man borde ej ta för givet att alla "busar" är invandrare. Min dotter är som din "väldigt söt,godtrogen och naiv".
Dessutom har hon ett väldigt gott hjärta (kanske för gott), ett par timmar efter misshandeln ägt rum , är jag på¨väg att kontakta polisen och anmäla "trion" , då ber hon mig låta bli; HON TYCKER SYND OM DEM!!!!!
Jag känner såååå stort hat mot dessa ungar , men hon som blivit förnedrad och slagen av dem kan fortfarande ej hata dem. -"Inte skulle jag väl direkt kunna vara kompis med dem , men jag hatar dom inte." (hennes egna ord)
Det är ju inte långt ifrån Lunarstorm-nivå på dom!

Citera
2007-07-15, 11:31
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Jo men kolla in dom här inläggen:
Det är ju inte långt ifrån Lunarstorm-nivå på dom!

Tja, nog kan de inläggen vara skrivna av en fullvuxen person alltid; inte signalerar språket självklar lunarstorm-ålder, utan det kan mycket väl vara någon strax över trettio (mamman torde väl vara i den åldern) som skrivit det.
Citera
2007-07-15, 12:07
Medlem
Lunarstormnivå......

Citat:
Tja, nog kan de inläggen vara skrivna av en fullvuxen person alltid; inte signalerar språket självklar lunarstorm-ålder, utan det kan mycket väl vara någon strax över trettio (mamman torde väl vara i den åldern) som skrivit det.
Jag fyllde 32 i maj.....
Ang "Lunarstormnivå" ; tycker det är rätt så komiskt att mitt skriftspråk blir undersökt med förstoringsglas här på Flashback.
För det första så har jag läst ett stort antal inlägg här som isf hamnar ännu längre ner i skalan än "Lunarstorm" än mina inlägg.
För det andra så anser jag ej att jag är i färd med att skriva en bok , eller liknande, (varför anstränga sig att det blir så "vuxet", så "rätt" ?), fläktar ju bara mina tankar på ett chattforum.Allvarligare än så är det ju ej.
För det tredje ; en möjlig anledning till att jag kanske ej skriver på svenska så "perfekt" som du/ni som förlöjligar mitt skriftspråk kan ju vara att jag är född av finska föräldrar , mitt hemspråk är finska , ja, jag är en "finnj-vel".
(har dock bott sågott som hela mitt liv i Sverige, är svensk medborgare osv, )
Dotter min som blev misshandlad är gjord av en finsk mamma och en finsk pappa (även hon är en svensk medborgare osv kan dock knappt prata finska , är ju uppvuxen med svenska kompisar , gått/går i svensk skola osv) ; så även hon är en "finne".
Har varit gift (numera särbo) med en Bosnier (världens snällaste och omtänksammaste person) , därav mitt ovanliga efternamn som säkert vissa av er snappat upp.
Men för den skull (trots att vi ej är "riktiga" svenskar) , så känner vi som ni , tänker som ni , blir lika ledsna som ni osv osv .
Fast alla vettiga människor vet / förstår ju redan detta....
Citera
2007-07-15, 12:17
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Jag fyllde 32 i maj.....
Ang "Lunarstormnivå" ; tycker det är rätt så komiskt att mitt skriftspråk blir undersökt med förstoringsglas här på Flashback.
För det första så har jag läst ett stort antal inlägg här som isf hamnar ännu längre ner i skalan än "Lunarstorm" än mina inlägg.
För det andra så anser jag ej att jag är i färd med att skriva en bok , eller liknande, (varför anstränga sig att det blir så "vuxet", så "rätt" ?), fläktar ju bara mina tankar på ett chattforum.Allvarligare än så är det ju ej.
För det tredje ; en möjlig anledning till att jag kanske ej skriver på svenska så "perfekt" som du/ni som förlöjligar mitt skriftspråk kan ju vara att jag är född av finska föräldrar , mitt hemspråk är finska , ja, jag är en "finnj-vel".
Dotter min som blev misshandlad är gjord av en finsk mamma och en finsk pappa (även hon är en svensk medborgare osv kan dock knappt prata finska , är ju uppvuxen med svenska kompisar , gått/går i svensk skola osv) ; så även hon är en "finne".
Har varit gift (numera särbo) med en Bosnier (världens snällaste och omtänksammaste person) , därav mitt ovanliga efternamn som säkert vissa av er snappat upp.
Men för den skull (trots att vi ej är "riktiga" svenskar) , så känner vi som ni , tänker som ni , blir lika ledsna som ni osv osv .

Ja, jag håller med om att det finns många inlägg som man skulle kunna tro var skrivna av 4-åringar. Dock tror jag du får ha överseende med att ditt språk blev lite granskat, eftersom du utger dig för att vara flickans mamma. Jag har ingen anledning att tro att du inte är det, men samtidigt kan jag ju naturligtvis inte veta säkert eftersom vem som helst skulle kunna registrera sig under det namnet. Skulle mitt nick vara 'Darin' fick jag nog räkna med en hel del frågor för att "verifiera" om jag verkligen är Darin Zanyar. Däremot ska jag inte gå mer OT, det är naturligtvis skillnad på att kalla sig Darin och "Flickans mamma", ville bara ge ett exempel.

Nåja, kan bara säga att jag hoppas att din familj kan gå vidare efter det här, all min sympati går till er
Citera
2007-07-15, 12:41
Medlem
Vidrigt brott. Tyvärr hemskt att veta att inget kommer att hända med dessa vandaler. Om de nu kommer från "fungerande hem" så tvivlar jag på att de ens blir omhändertagna. Sorgligt, men i sådana här fall skulle det behövas lite medborgarrättvisa.

Finns väl inget skäl att misstro "Flickans mamma" längre, eller? Låt inte det här rinna ut i sanden för att skydda din dotter Nina, om brott av denna typen skall få ett slut måst dessa slynglar lära sig gränsen mellan rätt och fel.

Kan du inte berätta lite mer om vad som hände när du kontaktade deras föräldrar? Hade polisen uppmanat dig att göra detta eller du visste själv vem det var? Har det pågått mobbing länge?
Citera
2007-07-15, 13:07
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
I teorin är allt möjligt, i praktiken är min uppfattning klar.

Citera
2007-07-15, 13:33
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Jag fyllde 32 i maj.....

Om du läser mina inlägg noga, borde du märka att jag hela tiden hållit det för troligt att du faktiskt är den misshandlade flickans mamma. Jag tror du missförstått det jag skrivit. Att jag sedan inte kan vara 100% säker på att du verkligen är den du säger dig vara, går ju inte att komma ifrån på ett trots allt anonymt internetforum, eller hur?! Jag utgår dock, vilket framgick inte minst av detta inlägg, ifrån att du är den du säger dig vara.
Dessutom har jag också i i mer än ett inlägg påpekat att även svenskar kan ligga bakom denna typ av brott.

Ok, som jag redan skrivit, önskar jag allt gott för såväl dig som din dotter, och hoppas hon skall kunna läka sina sår så gott som möjligt, och kunna få ett bra och meningsfullt framtida liv trots detta hemska som drabbat henne nu.

Citat:
I teorin är allt möjligt, i praktiken är min uppfattning klar.

Våra uppfattningar skiljer sig här åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in