Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
All respekt till den 12-åriga flickan, och jag beklagar naturligtvis det hon råkat ut för. Det var inte alls min mening att moralisera över hennes hållning/reaktion nu, hon är ju ändå bara ett barn.
Vad jag ville ha sagt är att vuxna människor med en mjäkig "det var väl inte så farligt" förlåtande inställning ( i Jerzy "pojkstreck" Sarnecki-stil) är farliga, de bidrar och möjliggör att andra eller de själva blir offer.
Vad jag ville ha sagt är att vuxna människor med en mjäkig "det var väl inte så farligt" förlåtande inställning ( i Jerzy "pojkstreck" Sarnecki-stil) är farliga, de bidrar och möjliggör att andra eller de själva blir offer.
Vi förstår varandra utmärkt, ser jag. Naiva (eller vad de nu är) töntar som slätar över grov brottslighet och förespråkar en massa "förståelse" gentemot buset är farliga då de underminerar grunderna för vår överlevnad (ja, faktiskt!).
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Hat kan göra en bitter så varför klagar ni på hennes reaktion om hon är 12 år? Inte blir det bättre av att gå runt och hata dem utan jag tror man skulle må bäst av att tänka på idioterna så lite som möjligt och gå vidare. Tyvärr bor vi i ett land som inte straffar sådant här. Torterarna borde aldrig mer få gå i en svensk skola eller vistas fritt ute bland folk de närmsta åren. Sätt asen i ungdomsanstalt.
Du har rätt. Det är nog bra om hon kan känna vrede mot dem som behandlat henne så illa, men fastnar hon i hat kan det också ödelägga hennes möjligheter att gå vidare. Hat leder ju lätt till fixering och det bästa är ju om hon kan tänka så lite som möjligt på dem.
Sitt straff skall sådana här svin få utan att brottsoffret skall behöva bry sig mer än att vittna om vad som hänt. Och straffet skall vara kännbart, dvs. hårt.

. Dock tror jag du får ha överseende med att ditt språk blev lite granskat, eftersom du utger dig för att vara flickans mamma. Jag har ingen anledning att tro att du inte är det, men samtidigt kan jag ju naturligtvis inte veta säkert eftersom vem som helst skulle kunna registrera sig under det namnet. Skulle mitt nick vara 'Darin' fick jag nog räkna med en hel del frågor för att "verifiera" om jag verkligen är Darin Zanyar. Däremot ska jag inte gå mer OT, det är naturligtvis skillnad på att kalla sig Darin och "Flickans mamma", ville bara ge ett exempel.