• 1
  • 2
2007-06-29, 02:01
Medlem
attackks avatar
Vad skulle ni se för tecken på att en arbetsintervju rullar på fint? Vilka frågor är det som arbetsgivaren ställer isåfall etc?
Citera
2007-06-29, 02:04
Medlem
tapirs avatar
"När vill du börja"
Citera
2007-06-29, 02:11
Medlem
attackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
"När vill du börja"

Well den frågan fick jag idag faktiskt så jag antar att det är på rätt väg, men det har hänt en sjuk grej. Arbetsgivaren skickade mig ett mail INNAN jag kom på intervjun där det stod att de inte kunde "process my application". Hänger inte med alltså!
Citera
2007-06-29, 16:53
Medlem
attackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attackk
Well den frågan fick jag idag faktiskt så jag antar att det är på rätt väg, men det har hänt en sjuk grej. Arbetsgivaren skickade mig ett mail INNAN jag kom på intervjun där det stod att de inte kunde "process my application". Hänger inte med alltså!

Vad tycker ni att jag bör göra?
Citera
2007-06-29, 17:15
Medlem
qlx123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attackk
Vad tycker ni att jag bör göra?

Ring och fråga?
Citera
2007-06-29, 17:35
Medlem
swebarbs avatar
"Vi hör av oss" är aldrig ett bra tecken slutet på en intervju 9 av 10 gånger så ringer dom inte tillbaks.
Citera
2007-06-29, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
"Vi hör av oss" är aldrig ett bra tecken slutet på en intervju 9 av 10 gånger så ringer dom inte tillbaks.

Njea, alla mina arbetsintervjuer har slutat så ungefär, och jag har fått jobbet. Hur säger a-givaren annars innan man går?

Tar intervjun tid tycker jag det är ett positivt tecken och hur bra kontakt man får med de som intervjuar en, tar det tjugo minuter är det kanske inget gott tecken, men tar det 45 minuter är det kanske bättre. Ingen vill sitta för länge som någon som är totalt ointressant.
Citera
2007-06-29, 18:55
Medlem
Mayflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bayern
Njea, alla mina arbetsintervjuer har slutat så ungefär, och jag har fått jobbet. Hur säger a-givaren annars innan man går?

Tar intervjun tid tycker jag det är ett positivt tecken och hur bra kontakt man får med de som intervjuar en, tar det tjugo minuter är det kanske inget gott tecken, men tar det 45 minuter är det kanske bättre. Ingen vill sitta för länge som någon som är totalt ointressant.
Nja på mitt nuvarande jobb var min första intervju så kort som 15 min, andra intervjun gick på cirkus 10 minuter. Love at first sight?
Citera
2007-06-29, 20:13
Medlem
barnets avatar
Tja, beror väl på vilket jobb det handlar om. Man intervjuar inte en eventuell toppchef i 15 min men ett stekjobb på donken kan väl röra sig om någon halvminut.
Citera
2007-06-29, 20:47
Medlem
De jobb jag har fått har jag aldrig varit på intervju för...
Citera
2007-06-29, 21:01
Medlem
Mayflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Tja, beror väl på vilket jobb det handlar om. Man intervjuar inte en eventuell toppchef i 15 min men ett stekjobb på donken kan väl röra sig om någon halvminut.
Varför ska allting alltid vara svart eller vitt?
Citera
2007-06-29, 21:06
Medlem
kultingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayflower
Nja på mitt nuvarande jobb var min första intervju så kort som 15 min, andra intervjun gick på cirkus 10 minuter. Love at first sight?

Min var ca 45 minuter, första 15 pratade resten skrev vi kontrakt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in