• 1
  • 2
2007-06-29, 21:43
Medlem
Continental Ops avatar
att det tar längre tid än tänkt, på den där jag fick mitt nya jobb nyligen drog de över med en halvtimme så att nästa snubbe fick vänta

tycker dock att det är lättare att känna på sig om det går dåligt än om det går bra
Citera
2007-07-01, 00:45
Medlem
JazzyJamess avatar
Som redan nämnts, att det får ta sin tid och att intervjun inte stressas igenom på tio minuter. Sen brukar det vara ett gott tecken att man har trevligt ihop, kanske skrattar åt något som alla faktiskt tycker är kul och inte bara låtsas osv. Trivs man med de blivande kollegorna på intervjun så är det förmodligen så att man kommer att trivas ihop även i fortsättningen.
Citera
2007-07-01, 01:57
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzyJames
Som redan nämnts, att det får ta sin tid och att intervjun inte stressas igenom på tio minuter. Sen brukar det vara ett gott tecken att man har trevligt ihop, kanske skrattar åt något som alla faktiskt tycker är kul och inte bara låtsas osv. Trivs man med de blivande kollegorna på intervjun så är det förmodligen så att man kommer att trivas ihop även i fortsättningen.

Det gäller att bjuda till lte så att alla får något att skratta åt. Viktigt att tänka på också är att om det blir tyst så pratar man, och svara inte bara ja och nej på frågorna, utveckla och berätta historier från livet kryddat med humor. Man får inte vara nervös och blyg heller utan gå bara in i rummet och ta en stol och babbla på om allt möjligt med intervjuvaren medan du går in i rummet.
Citera
2007-07-01, 12:46
Medlem
tummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Tja, beror väl på vilket jobb det handlar om. Man intervjuar inte en eventuell toppchef i 15 min men ett stekjobb på donken kan väl röra sig om någon halvminut.

Den länsta arbetsintervjun jag haft varade i 2x4 timmar (!) och detta för ett halvtaskigt monteringsjobb. 1x4 timmar hos personalmannen första dagen, varpå han berättar allt om företagets historia. Jag fick inte höra något "Vi hör av oss" utan han berättade helt sonika att han var nöjd med mig och skulle ringa så fort ett lämpligt jobb dök upp.
Andra dagen var det väl ca 2timmar hos personalmannen och 2 timmar ute hos avdelningschefen där vi pratade en kort stund och jag sedan fick gå ut och prata med de blivande arbetskamraterna.
Citera
2007-07-01, 16:12
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzyJames
tror du har en viktig poäng där att snackar inte de som intervjuar så måste man själv hålla låda lite, apropå skämtande så har jag dock på senare tid blivit mer försiktig med skämtande vid svar på rena jobbfrågor men däremot om frågorna gäller fritid och sånt kör jag min vanliga lallarstil, det verkar framförallt som kärringar ogillar skämtande ang jobbgrejer, ni vet man är per automatik arrogant bara för att man inte kör samma viktiga prettostil som de som har jobbat sig så duktigt fram här i livet ...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in