2013-09-11, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realn1gga
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle17451103.ab

"I måndags greps i Christiania en 38-årig man som misstänks för att enbart under de tre senaste åren ha hanterat och sålt sammanlagt 4,4 ton hasch i Christiania. Haschhandeln där beräknas omsätta en miljard danska kronor varje år."

Vad har jag missat? Varför blir han gripen för att sälja brunt i Chris?
Citera
2013-09-11, 12:45
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Road66
"I måndags greps i Christiania en 38-årig man som misstänks för att enbart under de tre senaste åren ha hanterat och sålt sammanlagt 4,4 ton hasch i Christiania. Haschhandeln där beräknas omsätta en miljard danska kronor varje år."

Därför att det inte är lagligt med cannabis i Danmark...det här händer titt som tätt när dem gör tillslag i Christiania, dock verkar det inte påverka försäljningen speciellt mycket.
Citera
2013-09-11, 12:46
Medlem
PotentOpponents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Road66

Vad du har missat?
Uppenbarligen att det fortfarande är olagligt att hantera cannabis i Danmark.
Citera
2013-09-11, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjaukatt
Därför att det inte är lagligt med cannabis i Danmark...det här händer titt som tätt när dem gör tillslag i Christiania, dock verkar det inte påverka försäljningen speciellt mycket.

nä såna tillslag där dom hittar runt 100 kilo gör inte mycket ....

men deres policy med att stressa köparna har ändå fungat rätt bra , handlen har gått ner rätt mycket senaste månaderna, folk köper annanstans och köper mindre när dom köper ...
vill nästan uppskatta att det ramlat ner 20-30 % i år
Citera
2013-09-11, 15:58
Medlem
WitchDoctors avatar
4,4 ton?

Vad gör säljarna i christiania med sina pengar?
då dom inte betalar skatt, så lär dom ju dra in enorma summor.
Citera
2013-09-11, 16:09
Medlem
plixors avatar
På onsdagsmorgonen (läs 2013-09-11) tog polisens grupp "task force pusher street" o sökte igenom två lokaler, dom hittade tydligen 2 pistoler och ca hundra kilo hasch enligt hd.se

Någon som vet vilka dessa två lokaler är?
om det är hus eller företag så att säga.
Citera
2013-09-11, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plixor
På onsdagsmorgonen (läs 2013-09-11) tog polisens grupp "task force pusher street" o sökte igenom två lokaler, dom hittade tydligen 2 pistoler och ca hundra kilo hasch enligt hd.se

Någon som vet vilka dessa två lokaler är?
om det är hus eller företag så att säga.

privata hem..

Citat:
Ursprungligen postat av WitchDoctor
4,4 ton?

Vad gör säljarna i christiania med sina pengar?
då dom inte betalar skatt, så lär dom ju dra in enorma summor.

dom spenderas på dyr levevis, stora bilar, bling, horor, knark, vapen, resor, hus i thailand och feta hem osv. .. och ja det finns bra pengar i att sälja hash på christiania ..
Senast redigerad av porkeatingcrusader 2013-09-11 kl. 16:35.
Citera
2013-09-11, 22:09
Medlem
ahaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porkeatingcrusader
när kommer folk förstå att det det som kallas ett namn, inte är samma vid alla bord, inte är det samma ena veckan som det är den andra och så vidare ..
superpollen är inte nån fast standard eller sort, det är den sort och standard som dom olika pusherna har vald att kalla superpollen den dagen

Vad är det med dig? Jag var tydlig med att jag inte varit i Chris på mycket länge. (typ tio år).

Om du vet mer än mig hur det funkar idag, är det så jävla konstigt? På min tid hette det haschet jag pratar om alltid pollen, superpollen, pollen deluxe o.s.v. Alltså ljusgult kladdigt och poröst kraftigt doftande hasch. Om folk i Chris idag har gått och blivit lurendrejare och puckon så är väl det tråkigt.

Men behandla mig fan inte som en amatör för det. Jag vet jävligt mycket om jävligt många saker som inte du vet nåt om. Och jag visste jävligt mycket om rökat i Chris på 90-talet. Så var inte så förbannat jävla otrevlig.
Citera
2013-09-11, 22:09
Medlem
ahaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollig
Aldrig. Efter att ha umgåtts med rökare i många år så har jag kommit fram till att de flesta är för efterblivna för att förstå detta.

Gäller dig med.
Citera
2013-09-11, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ahak
Vad är det med dig? Jag var tydlig med att jag inte varit i Chris på mycket länge. (typ tio år).

Om du vet mer än mig hur det funkar idag, är det så jävla konstigt? På min tid hette det haschet jag pratar om alltid pollen, superpollen, pollen deluxe o.s.v. Alltså ljusgult kladdigt och poröst kraftigt doftande hasch. Om folk i Chris idag har gått och blivit lurendrejare och puckon så är väl det tråkigt.

Men behandla mig fan inte som en amatör för det. Jag vet jävligt mycket om jävligt många saker som inte du vet nåt om. Och jag visste jävligt mycket om rökat i Chris på 90-talet. Så var inte så förbannat jävla otrevlig.

det har fungat så sedan dagen vi byggde dom första riktiga bodarna inget som har tillkommit innanför senaste 10 åren det är nu runt 20 år sedan
det har inget med lurendrejere och annat att göra , ingen har nånsinne påstått att det är samma saker, iaf inte annat än kunder som inte fattar nånting

är det otrevligt att ställe en fråga? om du tycker det hur fan klarar du då av FB i vardagen? eller internet generellt
Citera
2013-09-12, 13:56
Medlem
hur mkt kostar ett bra hg brunt i chris just nu?
Citera
2013-09-12, 16:13
Medlem
GoingSouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirre123
hur mkt kostar ett bra hg brunt i chris just nu?
Lika mkt som för en månad sen.
Titta ett par sidor bakåt.
Känns som den frågan är på varje sida tamefan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in