2026-02-25, 12:23
Medlem
Finns det något röka i Christiania, minns den gamla goda tiden när man var där och det var som grönsaksstånd med cannabis fredligt och fint var det
Citera
2026-03-01, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Förlåt min okunnighet . . men va? Är det inga bås kvar i C?
Jag har inte varit på Chris på många år eftersom jag mest bor i A-dam och södra Europa. Men efter vad ja hört är alla bodarna borta och hela gatan "uppbruten". Har tom sett bilder på när grävmaskiner var inne och rev upp hela gatan. Förutsatt att inte bilderna var AI-genererade.

Ta du en tur ner till Amsterdam istället även om du vanligtvis inte kan köpa större mängder i coffeeshoparna.
Citera
2026-03-01, 14:27
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Finns det något röka i Christiania, minns den gamla goda tiden när man var där och det var som grönsaksstånd med cannabis fredligt och fint var det
Nej, det finns inget kvar av vare sig försäljning, pusherstreet, barerna. Nytt bostadsområde .

Över för gott.
Citera
2026-03-01, 16:31
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nej, det finns inget kvar av vare sig försäljning, pusherstreet, barerna. Nytt bostadsområde .

Över för gott.
Hur menar du? Finns inte Nemoland och Månen kvar?
Vadå bostdsområde?
Citera
2026-03-01, 17:27
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Hur menar du? Finns inte Nemoland och Månen kvar?
Vadå bostdsområde?
Jag var där i oktober när man sålde alla stenarna från pusher street. Man har idag börjat bygga flera stora nya hyresbostäder hus på platsen, sammanlagt 10000 kvm då hela stadsdelen förvandlas. Allt gammalt borta o enda spåret av gamla Christiania är bänkarna vid sjön.

Över för gott.
Citera
2026-03-01, 17:43
Medlem
Mentideros avatar
Annars kanske det går att bli insläppt här?.

"Smokenhagen CSC er et fællesskab for danskere med recept på medicinsk cannabis – og deres venner. Kontakt os for info. 420 friendly. Her mødes ligesindede, der deler en interesse for cannabisplanten og ønsker et trygt, socialt rum omkring vores fælles interesser". https://www.findglocal.com/DK/Solr%C3%B8d/310069952353568/Smokenhagen-Cannabis-Social-Club
Citera
2026-03-02, 07:16
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Saknar du "den gamla goda tiden"?
Citera
2026-03-02, 07:17
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedclub
Jag har inte varit på Chris på många år eftersom jag mest bor i A-dam och södra Europa. Men efter vad ja hört är alla bodarna borta och hela gatan "uppbruten". Har tom sett bilder på när grävmaskiner var inne och rev upp hela gatan. Förutsatt att inte bilderna var AI-genererade.

Ta du en tur ner till Amsterdam istället även om du vanligtvis inte kan köpa större mängder i coffeeshoparna.
Apropå "AI"-genererad.
Varför pusha på?
Citera
2026-03-02, 07:22
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Jag var där i oktober när man sålde alla stenarna från pusher street. Man har idag börjat bygga flera stora nya hyresbostäder hus på platsen, sammanlagt 10000 kvm då hela stadsdelen förvandlas. Allt gammalt borta o enda spåret av gamla Christiania är bänkarna vid sjön.

Över för gott.
Är de stenarna lika mycket värda som stenarna från Berlinmuren?
Går det att göra unika "NFT:er av dem och sälja till högstbjudande?
Eller sälja bänkarna?
Eller sälja jorden till japaner?
Kanske förvandla den till tulpaner och sälja till flygande holländare?
Eller till unika "NFT":er.
I olika färger och former.
Jorden platt.
Alla frön satt där en gång och småpratade.
Jaja.
En helt annan historia.
Citera
2026-03-03, 00:08
Medlem
526s avatar
Citat:

Över för gott.
Än finns det hopp. Tecken på liv.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/drogforsaljningen-ar-tillbaka-pa-christiania
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in