2010-07-10, 22:08
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
De flesta länder har nånslags mat som är relativt ätbar, tror england är ett lysande undantag med sina groteska frukostar och sjukt vidriga pajer!

Mork rekar - ENGLAND!

Dom är ju kanske inte fantastiska men fish n chips är ju ätbart. Sen har de en fin tradition av sunday roast. Söndagsstek alltså, med mash and gravy..gott
Citera
2010-07-10, 22:17
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ezber
Nåväl, jag kanske drog en del förhastade slutsatser. Kopplade faktumet att ländernas feta befolkning beror på att de måste ha ett så fattigt kök att de bara stoppar i sig hamburgare, bacon och pommesfrittes. Alltså, de har väl helt enkelt väldigt fet mat, och det är ju dåligt. Jag håller fast vid min tes att Englands och USAs tjockisar bevittnar om deras dåliga kök.
Deras husmanskost (om man nu får kalla det så) är ju inte direkt smalmat, Louisiana med sitt underbara cajun kök har stora problem med övervikt, New Orleans blev utnämt "den fetaste staden i Amerika" för ett par år sedan.
Citera
2010-07-10, 22:37
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Nåväl, jag kanske drog en del förhastade slutsatser. Kopplade faktumet att ländernas feta befolkning beror på att de måste ha ett så fattigt kök att de bara stoppar i sig hamburgare, bacon och pommesfrittes. Alltså, de har väl helt enkelt väldigt fet mat, och det är ju dåligt. Jag håller fast vid min tes att Englands och USAs tjockisar bevittnar om deras dåliga kök.
Ja, vi kan ju konstatera att greker är det fetaste folkslaget i Europa. Och att grekisk mat säkert smakar skit. Det köket är inte mycket att hurra för. Så långt allt väl.

Men i USA finns det mat från mängder av länder. Där är en blandning av allt. Finns folk från hela Europa och resten av planeten också.
Citera
2010-07-10, 23:03
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Dom är ju kanske inte fantastiska men fish n chips är ju ätbart. Sen har de en fin tradition av sunday roast. Söndagsstek alltså, med mash and gravy..gott

Fish & Chips är, om något, en av de tråkigaste brittiska rätterna. Iaf såvida du inte råkar befinna dig i en hamnstad. Roast däremot får tummen upp.

Citat:
De flesta länder har nånslags mat som är relativt ätbar, tror england är ett lysande undantag med sina groteska frukostar och sjukt vidriga pajer!

Mork rekar - ENGLAND!

Förstår att du har spenderat mycket tid i storbrittanien/UK eller? Vad är så groteskt med bönor, en härlig korv eller 2 från den lokala slaktarn', stekt tomat, ägg, bönor och rostat bröd? Pajerna är förresten bara "vidriga" om du äter på tattiga turistrestauranger - lite som att döma sverige efter att ha ätit köttbullar på Ikea. Sen kunde du ju gärna ta och läsa iaf 4 inlägg bak i tiden innan du kommer med ytterligare ett helt värdelöst jävla inlägg i denna tråden: https://www.flashback.org/sp24086681
Citera
2010-07-11, 18:57
Medlem
Gift44s avatar
Har aldrig varit något land där jag inte gillat den mesta maten. Har dock hört att Malta och Kyrgyzstan skulle ha en relativt tråkig matkultur.
Citera
2010-07-11, 19:42
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Har aldrig varit något land där jag inte gillat den mesta maten. Har dock hört att Malta och Kyrgyzstan skulle ha en relativt tråkig matkultur.

Tror det du säger här är väldigt vettigt. Det är ofta väldigt lätt att avfärda en matkultut baserat på vad man hör från andra osv, men om man med öppet sinne beger sig till ett land så tror jag att i stort sett alla länder har mycket härligt att bjuda på. Gäller bara att man inte är kräsmagad och inskränkt.
Citera
2010-07-12, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Himlen: Kockarna är fransmän, bilmekanikerna är tyskar, polismännen är engelsmän,
älskarna är italienare och allt organiseras av svenskarna.

Helvetet: Kockarna är engelsmän, bilmekanikerna är fransmän, polismännen är tyskar,
älskarna är svenskar och allt organiseras av italienarna.

Engelsmännen är sämst på mat.

sen när blev swiss svenskar i översättning?

The Swiss are the lovers står det i originalet.
Citera
2010-07-12, 01:35
Bannlyst
sverige
Citera
2010-07-12, 14:11
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Förstår att du har spenderat mycket tid i storbrittanien/UK

bor i en (fd.) engelsk koloni sedan lång tid, och har testat det mesta ja.
Citera
2010-07-12, 14:48
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Sämsta maten skulle jag gissa går att finna i England och USA. Har de överhuvudtaget något eget kök, utöver skräpmaten som kännetecknar dem?
Alla maträtter som finns i världen, finns även i USA.
Citera
2010-07-12, 16:35
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
bor i en (fd.) engelsk koloni sedan lång tid, och har testat det mesta ja.

Okej, grattis, men det säger ju INGENTING - vilken fd. koloni är det? Hong Kong, Australien och USA är fd Brittiska kolonier, men inte fan har dom samma matkultur.
Citera
2010-07-12, 16:48
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Okej, grattis, men det säger ju INGENTING - vilken fd. koloni är det? Hong Kong, Australien och USA är fd Brittiska kolonier, men inte fan har dom samma matkultur.

Om du nu har det rätta svaret kan ju tråden låsas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in