2009-11-21, 19:51
Medlem
FordEscis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Kineser verkar vara mästare på äcklig mat: http://www.expressen.tv/nyheter/Utrikes/1.1784309/fisken-ats-levande-obs-starka-bilder

Fy fan vilka sjuka jävla as. Skulle vilja träffa den idioten som har "tillagat" den och ge denna en rejäl bakvänd gubbalusing!
Citera
2009-11-21, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FordEsci
Fy fan vilka sjuka jävla as. Skulle vilja träffa den idioten som har "tillagat" den och ge denna en rejäl bakvänd gubbalusing!

Det är en fisk och ingen kines, du kanske fick det där fel?
Vem fan bryr sig om en fisk.
Citera
2009-11-21, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MadamMim
Växte upp i ett skithål och hälften av mina polare kom från Gambia.
Dom åt på samma sätt och samma sak varje dag.

En gång om dagen kom en stor skål fram med ris och kycklingbitar som dragits av en "grillad kyckling" (från affären).
Sen var det bara börja sleva....med händerna.

"Vill du ha mat?"
"- Nej tack".

Hej troll
Citera
2009-11-21, 20:04
Medlem
Seanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dallitz
Hej troll

Kan faktist vara sant..
en polare berätta om nån snubbe han kände lite halft som brukade gå in på ica och plocka på sig grillad kyckling m.m när han blev hungrig..
Citera
2009-11-21, 21:14
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FordEsci

Ja gulingar är rent perversa med sin "mat". De äter även levande aphjärna.
Citera
2009-11-21, 21:22
Medlem
Rakiis avatar
Skulle säga valfritt arabland då jag ätit en del mat bjuden tidigare av muslimer och tror inte jag ätit något så äckligt tidigare, men visst, kanske stryker en hel kultur över kammen... Däremot är jag inte helt förtjust i sådant som involverar en massa sorters couscous och kött som är halalslaktat i någon talibansk bergsby.
Citera
2009-11-21, 21:22
Medlem
DonkeyKlonks avatar
Har vid ett par tillfällen spenderat tid i Amsterdam. Ingen höjdare matmässigt vill jag lova. En resa åt jag inget på 3 dagar. Finns annat som lockar dock.
Citera
2009-11-21, 21:24
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonkeyKlonk
Har vid ett par tillfällen spenderat tid i Amsterdam. Ingen höjdare matmässigt vill jag lova. En resa åt jag inget på 3 dagar. Finns annat som lockar dock.

Av vad jag hört så är nederlänningarna överförtjusta i sötsaker och socker? Kanske har något att göra med deras liberala syn på Cannabis...
Citera
2009-11-21, 21:25
Medlem
Slints avatar
I topp bland de länder som är sämst på mat måste Filippinerna vara. Har ni ens sett någon Filippinsk restaurang?
Jag jobbar till sjöss där vi har filippinska kockar, och fyfan vad de suger. Har gått ner 6 kilo på en och en halv månad.
Citera
2009-11-21, 22:24
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiania
Det är en fisk och ingen kines, du kanske fick det där fel?
Vem fan bryr sig om en fisk.

Så du kan utanvidare snaska på ett djur som fortfarande lever?
Hur jävla sjuk i pallet är du?
Citera
2009-11-21, 23:35
Medlem
DonkeyKlonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Så du kan utanvidare snaska på ett djur som fortfarande lever?
Hur jävla sjuk i pallet är du?

Ostron är ett djur som människor över hela världen avnjuter levande. Ingen gnäller över det? Tycker själv att filmen med den levande Karpen är ganska osmaklig, men känner att jag som människa knappast kan dra alltför stora moraliska växlar över det. Vi är ganska barbariska överlag.
Citera
2009-11-21, 23:50
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonkeyKlonk
Ostron är ett djur som människor över hela världen avnjuter levande. Ingen gnäller över det? Tycker själv att filmen med den levande Karpen är ganska osmaklig, men känner att jag som människa knappast kan dra alltför stora moraliska växlar över det. Vi är ganska barbariska överlag.

Så barbarisk är inte jag att jag kan tugga i mig levande ostron och mat som tittar tillbaka på mig medan jag äter på dem.

Skall jag äta ostron skall de vara tillagade, inte ihjälplågade: http://www.ostronakademien.se/recept.asp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in