2009-11-22, 01:47
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dallitz
Hej troll

Vad trollar jag om din mupp?

Menar du att gambianer inte käkar med händerna, alla tillsammans ur samma skål?
Menar du att dom inte käkar kyckling och ris?
Citera
2009-11-22, 13:19
Medlem
Bagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Så barbarisk är inte jag att jag kan tugga i mig levande ostron och mat som tittar tillbaka på mig medan jag äter på dem.

Skall jag äta ostron skall de vara tillagade, inte ihjälplågade: http://www.ostronakademien.se/recept.asp

Men du kan tugga i dig alla andra djur som växt upp för att slaktas?
Du har aldrig slaktat ett djur?

Och de där med gambier, ja de äter med händerna(vissa) precis som indier.
Det är ganska trevligt att äta med händerna.
Citera
2009-11-22, 14:25
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagaren
Det är ganska trevligt att äta med händerna.
Speciellt när det råder svininfluensa, vinterkräksjukan och den vanliga influensaepidemin .

~Paul~
Citera
2009-11-22, 14:31
Medlem
Bagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Speciellt när det råder svininfluensa, vinterkräksjukan och den vanliga influensaepidemin .

~Paul~

Äh det härdar bara. En gaffel är minst lika skitig, bussen eller vad som helst!
Citera
2009-11-22, 16:20
Bannlyst
Polen!
Absolut.. Dels är deras mat så jävla tafflig, och dom har fan ingen känsla för service eller att servera alla gäster samtidigt.
Citera
2009-11-22, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagaren
Äh det härdar bara. En gaffel är minst lika skitig, bussen eller vad som helst!
Du kan väl inte på allvar jämföra bussen med att käka med händerna ur samma kärl?
Citera
2009-11-22, 23:20
Medlem
Av dom länderna jag varit i måste det vara England, men jag har dock ätit den absolut bästa indiska maten där
Citera
2009-11-22, 23:24
Bannlyst
Det är dött lopp mellan Polen och UK tycker jag.
Citera
2009-11-23, 23:36
Medlem
racerkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy_Fox
England
- Maten smakar inte ett skit eller så är den rakt av äcklig och fantasilös

Tyskland
- Så jävla mycket korv och kött i alla möjliga former så jag vill spy

Indien
- Kan inte riktigt beskriva deras mat, de funkar ju att äta men det är inte "gott" precis. Får alltid diarré när jag käkar indiskt.

Jamaica
Funkar att äta men saknar någon riktig smak och karaktär, om inte grillat nästan bränt är en karaktär dvs.

Dock har dessa länder väldigt goda desserter.
Håller med om att tyskarna är väl förtjusta i kött men det finns många goda potatisrätter i deras "typiska" mat.

Att Indien skulle ha dålig mat håller inte med om. Deras mat är riktigt grym tycker jag. Har sällan fått rännskita.
Citera
2009-12-08, 17:18
Medlem
skrudiss avatar
Vet inte om någon har sagt det, men Frankrike.

Var där i somras och hur jag än försökte på restaurangerna blev jag aldrig nöjd. På ett ställe fick jag snigel (!) till middag, i någon konstig vitlöksröra. En annan gång musslor och liknande. Inte ens när jag beställde kött blev det rätt - det var nämligen blod kvar och inte ens välstekt! Till dricka blev det vin, även om jag försökte beställa läsk. Skickade i alla fall tillbaka maten och bad om pommes frites, som turligt nog fanns. Dessvärre var de inte sådär smala, utan tjocka och handskurna. Snacka om wanna be. Och efter mycket om och men frågade jag om dressing, men istället för ketchup fick jag majonäs !

Försökte hitta limpa, men det fanns inte. Allt var avlånga bröd, och istället för vanlig hushållsost fanns det vara stinkande ostar (där några var gröna av mögel!).

Citera
2009-12-08, 17:19
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Vet inte om någon har sagt det, men Frankrike.

Var där i somras och hur jag än försökte på restaurangerna blev jag aldrig nöjd. På ett ställe fick jag snigel (!) till middag, i någon konstig vitlöksröra. En annan gång musslor och liknande. Inte ens när jag beställde kött blev det rätt - det var nämligen blod kvar och inte ens välstekt! Till dricka blev det vin, även om jag försökte beställa läsk. Skickade i alla fall tillbaka maten och bad om pommes frites, som turligt nog fanns. Dessvärre var de inte sådär smala, utan tjocka och handskurna. Snacka om wanna be. Och efter mycket om och men frågade jag om dressing, men istället för ketchup fick jag majonäs !

Försökte hitta limpa, men det fanns inte. Allt var avlånga bröd, och istället för vanlig hushållsost fanns det vara stinkande ostar (där några var gröna av mögel!).

Frankrike sämst på mat?! Jag tror allvarligt talat du ska lämna den här tråden och aldrig komma tillbaka.

PS: När jag läser igen så blir det ganska uppenbart att du trollar, så jag kanske ska lugna mig.
Citera
2009-12-08, 17:23
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Frankrike sämst på mat?! Jag tror allvarligt talat du ska lämna den här tråden och aldrig komma tillbaka.

PS: När jag läser igen så blir det ganska uppenbart att du trollar, så jag kanske ska lugna mig.

Jag trollade inte. Var snarare lite ironisk över det hela med att försöka avgöra huruvida ett helt lands kök är dåligt eller inte, för oftast är ju någons uppfattning baserad på så tveksamma fall - om det ens är egna uppfattningar och inte andras.

Men, enligt egen utsago skulle jag vilja utnämna Norge. För råvarorna finns, men någonstans på vägen har det gått snett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in