• 1
  • 2
2007-06-28, 16:49
Medlem
NiCTiMs avatar
rätt forum?
var år och dag sen jag brände ut spel sist, har sökt lite på forumet men inte hittat nåt...

men ska man inte bränna ut både .bin och .cue filerna som "data disc"? (använder nero)
när jag sedan stoppa i skivan så kunde jag bara se filerna ligga på skivan, kom inte upp nåt "play" och "install" ruta, ja ni vet...la in ett bar andra filer på skivan också men kan väl inte bero på det?
Citera
2007-06-28, 17:12
Medlem
wilcores avatar
ahh men utforska cd o leta efter autoplay. sen klickar du på autoplay så brukar en installationsruta komma upp. det har funkat för mig två ggr.
Citera
2007-06-28, 17:21
Medlem
NiCTiMs avatar
menar du "spela upp automatiskt"? :S
Citera
2007-06-28, 17:23
Medlem
Höjas avatar
Om du använder nero finns en funktion för att bränna ut isofiler, använd dig av den. Jag använder inte nero så jag kan det inte exakt.

Annars kan du mounta bin filen med tex Daemon tools och sedan kopiera den mountade skivan
Citera
2007-06-28, 17:50
Medlem
NiCTiMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Om du använder nero finns en funktion för att bränna ut isofiler, använd dig av den. Jag använder inte nero så jag kan det inte exakt.

Annars kan du mounta bin filen med tex Daemon tools och sedan kopiera den mountade skivan

Men det är ju ingen iso fil, ska jag testa det ändå?

Bränner ju ut dels för jag ska slippa mouta i daemon tools hela tiden :P
Citera
2007-06-28, 19:10
Medlem
hejsan, Öppna Nero och där väljer du Arkiv/öppna och sen den fil som du vill bränna ut och komihåg att lägga i rätt medium i CD/DVD brännaren.
Citera
2007-06-28, 19:12
Medlem
Trinnits avatar
Bränner du dem rätt då? Du ska bränna dem som burn image så brukar det funka.
Citera
2007-06-28, 19:41
Medlem
TheStorytellers avatar
Nä, han bränner inte rätt.

BIN, ISO, IMG etc är samma sak i olika filformat; dvs en image-fil av en hel disk. När du bränner den som data-cd (eller dvd) så blir det ungefär samma resultat som att stoppa i ett cd-fodral med en cd i din cd-spelare...

Om du istället väljer "burn image" i Nero (eller om du vill använda IMGBurn eller valfritt annat program) så bränner du ut filerna som ligger i imagen, och då blir det rätt.
Citera
2007-06-28, 19:50
Medlem
NiCTiMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStoryteller
Nä, han bränner inte rätt.

BIN, ISO, IMG etc är samma sak i olika filformat; dvs en image-fil av en hel disk. När du bränner den som data-cd (eller dvd) så blir det ungefär samma resultat som att stoppa i ett cd-fodral med en cd i din cd-spelare...

Om du istället väljer "burn image" i Nero (eller om du vill använda IMGBurn eller valfritt annat program) så bränner du ut filerna som ligger i imagen, och då blir det rätt.

ah, hittade det nu, men man kan ju bara välja EN fil, dvs .cue filen....i nfon så står det att man ska bränna både .bin och .cue filerna...man kan väl inte bara bränna .cue filen då? dessutom är den bara på 1 kb :S
Citera
2007-06-28, 19:52
Medlem
TheStorytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiCTiM
ah, hittade det nu, men man kan ju bara välja EN fil, dvs .cue filen....i nfon så står det att man ska bränna både .bin och .cue filerna...man kan väl inte bara bränna .cue filen då? dessutom är den bara på 1 kb :S

Jodå, cue-filen innehåller pekare till din BIN-fil som gör att den blir rätt bränd. Öppna den i Notepad om du är nyfiken på hur det funkar. Välj cue-filen när du ska bränna så blir det bra.
Citera
2007-06-28, 20:02
Medlem
NiCTiMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStoryteller
Jodå, cue-filen innehåller pekare till din BIN-fil som gör att den blir rätt bränd. Öppna den i Notepad om du är nyfiken på hur det funkar. Välj cue-filen när du ska bränna så blir det bra.

ah, tack för ett bra svar =)

men kan man lägga till mer filer på samma skiva? tex crack?
Citera
2007-06-28, 20:05
Medlem
TheStorytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiCTiM
ah, tack för ett bra svar =)

men kan man lägga till mer filer på samma skiva? tex crack?

Isåfall måste du mounta filen med t.ex daemon, och skapa en data-cd i Nero... lägga till filerna manuellt från din mountade enhet + de extra filer du vill ha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in