• 1
  • 2
2007-06-28, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheStoryteller
Jodå, cue-filen innehåller pekare till din BIN-fil som gör att den blir rätt bränd. Öppna den i Notepad om du är nyfiken på hur det funkar. Välj cue-filen när du ska bränna så blir det bra.

skulle nu cue-filen peka på fel sökväg så kan det krångla.. isåfall kan du ändra den till "rätt" i din struktur i notepad. det går också att högerklicka på iso/bin-filen och välja "öppna med" o sedan Nero eller vilket program du använder dig av. ett bra program är DVD decrypter, smidigt litet och gratis. lycka till!
Citera
2007-06-28, 20:37
Medlem
NiCTiMs avatar
Citat:
Isåfall måste du mounta filen med t.ex daemon, och skapa en data-cd i Nero... lägga till filerna manuellt från din mountade enhet + de extra filer du vill ha.

fattar inte
Citera
2007-06-28, 20:43
Medlem
TheStorytellers avatar
- Mounta din image med daemon tools (du väljer cue, och bin mountas).

- Den kommer upp som en enhet, låt oss kalla den X: för exemplets skull.

- Starta Nero, skapa en CD-ROM (ISO) eller DVD-ROM (ISO) beroende på hur stor imagen är (<700 MB = CD, >700 MB = DVD, ungefär). En vanlig data-cd/dvd alltså; jag vet inte om det benämns olika i olika versioner av Nero.

- Öppna X: i utforskaren så ser du filerna som ligger på din image... dra över dem till Neros "brännfönster".

- Lägg till övriga filer som du vill ha med, i mån av plats.

- Bränn

- Grattis, du är skyldig mig en öl.
Citera
2007-06-28, 20:49
Medlem
quiZterrs avatar
kort följdfråga; Kan man inte packa upp iso-filen med tex winrar eller liknande, för att sedan bränna de upppackade filerna till cd:n/dvd:n?
Citera
2007-06-28, 20:55
Medlem
NiCTiMs avatar
Citat:
- Mounta din image med daemon tools (du väljer cue, och bin mountas).

- Den kommer upp som en enhet, låt oss kalla den X: för exemplets skull.

- Starta Nero, skapa en CD-ROM (ISO) eller DVD-ROM (ISO) beroende på hur stor imagen är (<700 MB = CD, >700 MB = DVD, ungefär). En vanlig data-cd/dvd alltså; jag vet inte om det benämns olika i olika versioner av Nero.

- Öppna X: i utforskaren så ser du filerna som ligger på din image... dra över dem till Neros "brännfönster".

- Lägg till övriga filer som du vill ha med, i mån av plats.

- Bränn

- Grattis, du är skyldig mig en öl.

Ah, vad smart , Jorå det får jag ta å göra, hoppas du gillar Falcon export
Citera
2007-06-28, 21:53
Medlem
TheStorytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quiZterr
kort följdfråga; Kan man inte packa upp iso-filen med tex winrar eller liknande, för att sedan bränna de upppackade filerna till cd:n/dvd:n?

Den är inte packad; bara "paketerad"... Winrar funkar därmed inte, men det finns säkert nåt program för ändamålet. Dock är det garantera mkt enklare att mounta och bränna därifrån. T.ex skulle det gå åt dubbelt så mycket diskutrymme om du skulle "packa upp" den. Helt i onödan.
Citera
2007-06-28, 21:55
Medlem
TheStorytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiCTiM
hoppas du gillar Falcon export

Ja tack, det blir bra.
Citera
2007-06-28, 22:33
Medlem
Ondkvists avatar
Citat:
Winrar funkar därmed inte, men det finns säkert nåt program för ändamålet.

IsoBuster (http://www.isobuster.com/) är det klassiska programmet, om man har behov av att gå in och och fixa med befintliga imagefiler.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in