2007-06-28, 23:50
Medlem
Permafrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
En vän hävdar minsann att ICA-Stig är känd för att idkat könsumgänge med minderåriga.

Tydligen skulle offrets mamma gråtit ut i media för något år sedan att "såren rivs upp varje dag", eftersom pedofilen skulle medverka i en väldigt ofta visad reklamserie.

Kan det vara Stig?

Det var väl länge sedan? Jag har av någon outgrundlig anledning fått för mig att det var Electrolux-reklamen, eller de som är kända för spisar och liknande. Där fanns det en ruskig gammal gubbe som jag bara såg framför hade gjort det där som sades i tidningen, bla att han hade tagit en nakenbild på sig själv och offret.
Citera
2007-06-28, 23:55
Medlem
LostSouls avatar
Citat:
En vän hävdar minsann att ICA-Stig är känd för att idkat könsumgänge med minderåriga.

Tydligen skulle offrets mamma gråtit ut i media för något år sedan att "såren rivs upp varje dag", eftersom pedofilen skulle medverka i en väldigt ofta visad reklamserie.

Kan det vara Stig?

Om det stämmer hugg honom, men det borde vara lite mer kött på benen innan någon offentligt anklagas för det värsta brottet, min åsikt.
Citera
2007-06-29, 08:42
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostSoul
Om det stämmer hugg honom, men det borde vara lite mer kött på benen innan någon offentligt anklagas för det värsta brottet, min åsikt.
Absolut.
Därför skrev jag ytterliggare ett inlägg där jag bad moderatorerna slänga tråden, om ingen annan hört ryktet.
Citera
2007-06-29, 11:48
Medlem
Dozens avatar
var det inte den reklamen som gick för länge sedan som utspelade sig i något som skulle likna paradiset, med Adam och Eva.
Och där dom går runt nakna (med löv täckandes juvelerna).

Har för mig att det stod nått i den artikeln om att "pedofilen" var naken i reklamen..
Det va ju ett par år sedan, kommer inte ihåg så bra. Men har som sagt för mig att det var den reklamen.
Citera
2007-06-29, 14:40
Medlem
charlieparkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramidbyggaren
ICA-Stig känns oerhört tveksamt. Kan han förväxlats med Stig Larsson (inte Stieg), dramatikern/författaren? Denne har ju bland annat uttalat att han "mycket väl skulle kunna ha sex med en 13-åring", är i ungefär samma ålder som namnen och har en gedigen teaterbakgrund.

Det var inte alls vad han sa, han sa nåt i stil med att "vi aldrig slutar att attraheras av 13 åringar" vilket skulle vara någon slags kritik mot att vi är fixerade vid ungdom mm.

Han uttryckte sig klumpigt, vilket han fick massor av skit för, till viss del välförtjänt, men nog v a l d e vissa personer att tolka det så illa det bara gick..
Citera
2007-06-29, 14:44
Medlem
Stäng skiten.
Citera
2007-06-29, 16:31
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyYuma
Stäng skiten.

NU!!!!!
Citera
2007-06-29, 18:59
Bannlyst
Citat:
Absolut.
Därför skrev jag ytterliggare ett inlägg där jag bad moderatorerna slänga tråden, om ingen annan hört ryktet.
Radera skiten.
Citera
2007-06-29, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charlieparker

Det var inte alls vad han sa, han sa nåt i stil med att "vi aldrig slutar att attraheras av 13 åringar" vilket skulle vara någon slags kritik mot att vi är fixerade vid ungdom mm.

Han uttryckte sig klumpigt, vilket han fick massor av skit för, till viss del välförtjänt, men nog v a l d e vissa personer att tolka det så illa det bara gick..

Nej, han medverkade i ett P3-program under fjolåret där just det ämnet fördes på tal och han ombads kommentera sitt citat. Då upprepade han att han skulle kunna tänka sig att ha sex med en 13-åring.

Han var för övrigt jävligt självgod och rolig i intervjun, bland annat slängde han ur sig att han var den enda författare i Sverige som romandebuterat i världsklass. Bara en sån sak..
Citera
2007-06-29, 21:47
Medlem
DonDencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Radera skiten.

Håller med dig!
Citera
2007-06-29, 23:47
Medlem
Stig på Ica är en roll som spelas av en skådespelare vid namn Hans Mosesson. Wikipedia förtäljer följande:

Hans Mosesson, född Hans Kristoffer Mosesson 1 augusti 1944 i Enskede, Bor i Hovås utanför Göteborg, svensk musiker, skådespelare, teaterregissör.

Mosesson började med studentteater medan han studerade till läkare i Lund, han hoppade av studierna och engagerades vid Nationalteatern. Han har blivit känd för sin roll som Stig i Icas reklamfilmer
Citera
2007-06-30, 06:27
Bannlyst
Mosesson

Han är visst morbror till brädåkaren Hampus Mosesson från Tärnaby
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in