Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-27, 22:27
  #1
Medlem
Tjenare!

Har lite problem med mitt nätverk, det är så att jag ofta blir "kickad" från mitt egna nätverk. Har 2 datorer, där ena kör på trådlöst o den andra med lina.

Båda datorerna har samma problem, har kontaktat min bredbandsleverantör men de kmr inte på någon bra lösning.

Vad kan jag göra?
Citera
2007-06-28, 16:21
  #2
Avstängd
Gaziiis avatar
Kan du förklara lite bättre?
Stängs din internet av?
För annars kan det vara störningar i linan.
Kolla också att sladden inte är skadat.
Citera
2007-06-28, 20:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaziii
Kan du förklara lite bättre?
Stängs din internet av?
För annars kan det vara störningar i linan.
Kolla också att sladden inte är skadat.

Internetet stängs inte av, utan får bara inte någon kontakt med nätverket.
Har kontrollerat alla sladdar, ingen ser sliten ut. Alla lampor lyser routern är fullt fungerade.

Detta problem började för ungefär 3 månader sen. Ringde Bredbandsbolaget igen och de sa att jag skulle flytta på telefonen då den kan ge skadaor på linan, vet inte om detta är sant låter dock inte så trovärdigt.
Citera
2007-06-28, 23:39
  #4
Avstängd
Gaziiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sahdev
Internetet stängs inte av, utan får bara inte någon kontakt med nätverket.
Har kontrollerat alla sladdar, ingen ser sliten ut. Alla lampor lyser routern är fullt fungerade.

Detta problem började för ungefär 3 månader sen. Ringde Bredbandsbolaget igen och de sa att jag skulle flytta på telefonen då den kan ge skadaor på linan, vet inte om detta är sant låter dock inte så trovärdigt.

Hade samma probem jag också förut. Dock visade det sig vara telefonens fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback