Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg-A1
Men varför räcker din personliga övertygelse i det här fallet? När du samtidigt förkastar den logiska slutsatsen att om vi kan observera små förändringar genom mutationer, så kan en stor mängd av dessa leda till stora förändringar. Varför måste det senare direkt observeras, men inte det som du råkar vara övertygad om? Varför har du olika beviskrav?
Därför att förklaringen är för mig helt otänkbar, därför kräver jag vattentäta bevis.
Jag har alltid varit medveten om att allt vi ser, inklusive oss är skapat av någon, det visste jag långt före det att jag läste nån Bibel. Jag finner ingen som helst logik i ett slumpmässigt förfarande på grund av att........
A.Vi behöver en tanke och planering bakom, samt en orsak till varför allt finns. Vi behöver vidare en mening.
B.Vissa saker känner man bara och vet att det är så.
Har du inte själv känt det någon gång? Att man bara vet vad som är rätt och hur man skall göra? Tänker man så blir det för det mesta fel och man får ändå göra som man skulle gjort från första början.
Vad jag är ute efter i mitt resonemang är att.........
C.Inget borde vara så här, för jag finner ingen som helst logik i att leva i 70-80 år och sedan dö, när man just bara börjat att utvecklas. Vi kan inte ens utnyttja vår hjärna speciellt mycket innan det är dags att lämna det här livet.
D.Vi är alldeles för små och okapabla att ens förstå oss på att sköta planeten vi bor på.
Därför tror jag inte på någon slump utan på en skapare som har en mening med vad han skapat.