2007-07-07, 10:34
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Jag har letat efter dem, men jag hittar dem inte!

Du borde ju veta var de finns, eftersom det är du som har smusslat undan dem!

Kunde du kanske hjälpa mig med de nya startsidorna?

Även till tråden "Hjärntransplantation och identiteten"!

Förresten så borde ju de i vilket fall länkas till i huvudinlägget, eftersom du självsvåldigt har valt att avlägsna de som fristående trådar!

När du, eller någon annan som bryr sig, hittat sidorna så är det bara att säga till så lägger jag upp dem på första sidan.

EDIT: Hjärntransplantations-tråden är tillagd.

De ligger som sagt i kronologisk ordning så det borde inte vara allt för svårt att hitta dem om du söker ordentligt. Inte helt oväntat så är väl dina övernaturliga/transcendenta metoder inte speciellt effektiva här Du kanske ska testa med lite hemlig Teslateknologi?
Citera
2007-07-07, 10:35
Medlem
herr_jojs avatar
Väldans vad jag var på gott humör idag:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=4739099&postcount=228
Citera
2007-07-07, 10:39
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr_joj
Väldans vad jag var på gott humör idag:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=4739099&postcount=228

Tack!

Då kan vi vänta oss att se den länken på startinlägget!
Citera
2007-07-07, 11:04
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Tack!

Då kan vi vänta oss att se den länken på startinlägget!

Redan gjort.
Citera
2007-07-07, 15:50
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexic
Prove it...
Read it ...
Citera
2007-07-07, 15:50
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labbi
nej han vet för han är en vetenskapsman, du tror för att du är troende
Vetenskapsmän tror också. Tror på vetenskapen.
Citera
2007-07-07, 15:52
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Tyvärr så har du fel igen. Vi har ju redan kommit fram till att bibeln inte kan tolkas bokstavlig eftersom den då står i strid med verkligheten. Det är bara genom att tolka vissa saker bokstavlig, vissa symboliskt och fylla igen luckorna som man kan få fram något annat än ren rappakalja ut boken.

Vidare är ju bibeln skriven av människor. Errare humanum est. Alltså är bibeln packad med fel och brister
Jodå Bibeln är skriven av människor men inspirerad av Gud som Paulus skrev. Bibeln är skriven i liknelser många gånger därför får man se vad som symboliseras många gånger. Det är inte allt som kan läsas "som det är". Det vet en troende.
Citera
2007-07-07, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
"Man behöver inte gå mot strömmen för att känna den, det räcker att stå stilla."

(Gammalt daoistiskt ordspråk)

Och hur har författaren tänkte sig att "komma fram till källan" genom att stå stilla?
Citera
2007-07-07, 16:06
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Vetenskapsmän tror också. Tror på vetenskapen.
Ingen tro inblandad. Vetenskap bygger på bevisbarhet, tror gör man i frånvaro av bevis.
Citera
2007-07-07, 16:29
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Jodå Bibeln är skriven av människor men inspirerad av Gud som Paulus skrev. Bibeln är skriven i liknelser många gånger därför får man se vad som symboliseras många gånger. Det är inte allt som kan läsas "som det är". Det vet en troende.

En troende vet ingenting eftersom den personen köper saker utan bevis. Hade personen i fråga vetat så hade man ju inte behövt kalla den för troende, eller hur? Att en troende behöver läsa bibeln på ett speciellt sätt för att undvika alla konflikter och motsägelser som annars uppstår är bara en psykologisk försvarsmekanism när hela personens världsbild annars skulle raseras.

Sedan har vi ju gott om andra fall på inspiration från Gud. Jag behöver väl knappast nämna Jim Jones, Charles Manson och en rad andra personer Återigen så finns det ju ingen bevisat korrekt metod för att särskilja bra gudomlig inspiration från dålig.
Citera
2007-07-07, 17:04
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Tja, på den här tråden simmar jag definitivt mot strömmen.

Det bevisar bara att folket på denna tråd inte är representativa för världsbefolkningen vilket är något bra då vi har rätt.
Citera
2007-07-07, 17:08
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
En troende vet ingenting eftersom den personen köper saker utan bevis. Hade personen i fråga vetat så hade man ju inte behövt kalla den för troende, eller hur? Att en troende behöver läsa bibeln på ett speciellt sätt för att undvika alla konflikter och motsägelser som annars uppstår är bara en psykologisk försvarsmekanism när hela personens världsbild annars skulle raseras.

Bra skrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in