2007-06-04, 20:31
Medlem
Haha, jävlar vad jag har saknat detta!

Underbart bra skrivet Mankan!
Citera
2007-06-04, 20:36
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
? Nej.
Ja, individens sätt att tänka på förändras ju en aning under tidens gång men bara på individens unika sätt. Du förblir alltid du trots att du t.ex kan ändra åsikter o.s.v.

Det låter ju inte helt fel nej.

Och du skulle ha en impirisk mätning som motsätter något av det jag har sagt?

Jag försökte sammanställa Död och Återfödds förvirrade ideer i någon slags terminologi, i kombination med frågeställande

Ursäkta oklarheten.
Citera
2007-06-04, 20:37
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Jag försökte sammanställa Död och Återfödds förvirrade ideer i någon slags terminologi, i kombination med frågeställande

Ursäkta oklarheten.

Jaså
Citera
2007-06-04, 20:41
Medlem
Suck... Ingen som vill leka med dig på hemmet idag?

Dags att ta fram en gammal klassiker:

http://www.b3tards.com/u/edd2f7a16b0c72971562/who3.jpg
Citera
2007-06-04, 20:47
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Jaså

Neeej, är du oxo en religiöst övertygad hobbyfilosof ?

Tänkte på svaren:

Citat:
Det låter ju inte helt fel nej.

Mer precist, hur sker denna kommunikation då ? Försök göra lite vetenskap av det iaf., bara lite. Pyttelite.

Citat:
Och du skulle ha en impirisk mätning som motsätter något av det jag har sagt?

Nä, jag har inte heller en empirisk mätning som bevisar tomtens icke-existens. Dock så ter sig det sannolik att tomten ej existerar, eller ?
Citera
2007-06-04, 20:48
Medlem
Okej, den här gången skojar du.
Citera
2007-06-04, 20:55
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon_h
Okej, den här gången skojar du.

Nej, tyvärr...måste nog göra dig ledsen...

Faktum är att båda våra moderna materialistiska myter, Heliocentrismen och Darwinismen, går hand i hand och göder varann...
Citera
2007-06-04, 20:57
Medlem
mys
Citera
2007-06-04, 21:16
Medlem
BlackMetals avatar
Inte ens kul längre. Bara stäng av psykot.
Citera
2007-06-04, 21:24
Medlem
D'mons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd

Faktum är att NASA använder sig av den Geocentriska modellen, (inom industrin kallad för "fixed-Earth coordinate system") när de sänder upp satelliter i omlopp runt Jorden, eftersom det är lättare att kalkylera deras rörelser med just den Geocentriska modellen, när de är i närheten av Jorden...

Är det bara jag som håller på att garva ihjäl mig när jag ser detta. Ovanligt att man använder fixa koordinatsystem i beräkningar speciellt när man lägger koordinatsystemet i ett läge där anaylsen blir som lättast att genomföra. Vi skulle ju kunna lägga koordinatsystemet i centrum av andromedagalaxen, eller röven på george bush. Jag låter dig få klura ut varför man inte gör så i dessa beräkningar.
Citera
2007-06-04, 21:27
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Och vad är "hjärttrakten"? Det går ju att säga att hjärttrakten är ett sfäriskt område med centrum mitt i hjärtat och radien 1 m.
Hjärttrakten är en plats i rummet som upptar den plats som är nödvändig för att erbjuda tillräckligt gömställen åt DoÅs teori. Dvs, den expanderar mystiskt efterhand du stryker gömställen och råtthål att gömma sig i. Personligen tror jag att "hjärttrakten" minst är lika stort som universum, om så krävs.
Citera
2007-06-04, 21:29
Medlem
snapcases avatar
Det är jävligt löjligt att hävda att en teologisk ståndpunkt kan räknas som vetenskap hur många pseudokällaor som man än referer till. Nötarbetet bakom den här "teorin" är kristen eskatolog som ofta anklagas för antisemitism. Här är hans egentliga sida http://www.catholicintl.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in