Ok - jag gör ett sista försök att förklara för dej - väl medveten om att det ändå inte kommer att tränga igenom.
1) Vi har många olika arter - eller hur? Det kan vi väl vara överens om hoppas jag.
2) Alla djur och växter härstammar från någon förälder eller motsvarande. Det kan vi också enas om.
3) Hur förklarar vi då detta? Biologer, genetiker, antropologer, geologer etc etc har under många år pusslat samman en teori som hänger något så när samman. Hypotesen är att djur utvecklas och anpassas till sin livsmiljö.
Teorin är inte perfekt. Det finns brister här och var och frågetecken som måste rätas ut. Ingen seriös vetenskapsman hävdar någonsin att man har hittat den absoluta Sanningen. Man har teorier och hypoteser.
För att frågsätta denna teori så krävs mer än att ställa frågor som ett litet barn. Du måste studera den. Läsa på. Förstå den. Då kan du kanske hitta brister i den - och till och med förbättra den. Eller ännu hellre ersätta den med en ny.
Vad du gör i den här tråden är att du skriver av ett antal punkter från någon kreationists sida och sedan lyssnar du inte på svaren. Du har inte visat att du har studerat teorin, du har ingen som helst förståelse ens på den mest elementära nivån och därför är det ganska meningslöst att förklara för dig.
Du har inte heller någon hållbar teori som skulle tävla med evolutionsteorin. Du antyder att du stödjer kreationismen, men jag gissar att du inte heller där är särskilt påläst och vet vad den teorin innebär.
Du får hemskt gärna motbevisa mej nu. Gärna med smileys - men ännu hellre med några sammanhängande meningar.