Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-06-26, 22:03
  #1
Medlem
Halte Haralds avatar
Hej!
Tänkte åka någonstans max 4 dagar och handla billiga märkeskläder(piratkopior) utan äkta vara. Märken så som Ralph Lauren,lacoste o marco o polo tex.
London e relativt dyrt(eller?) och Usa är alldeles för långt.
Gärna inom Europa och med kort flygtid.
Tack för tips!
harald
Citera
2007-06-26, 22:09
  #2
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Hej!
Tänkte åka någonstans max 4 dagar och handla billiga märkeskläder(piratkopior) utan äkta vara. Märken så som Ralph Lauren,lacoste o marco o polo tex.
London e relativt dyrt(eller?) och Usa är alldeles för långt.
Gärna inom Europa och med kort flygtid.
Tack för tips!
harald

Skulle det vara piratkopior eller inte?
Citera
2007-06-26, 22:32
  #3
Medlem
locmans avatar
hur mycket hade du tänkt handla för? måste någ köpa en hel del för att du skall tjäna in resan på det hela...

priserna i europa e ganska stabila om de nu e äkta man skall ha... känns väl inte riktigt värt o dra till spanien o tjäna 400kr på en lacoste pikè?? ska du köpa 20st så e de väl en bar idè men men lyck till i vilket fall
Citera
2007-06-26, 22:48
  #4
Medlem
garb0s avatar
Dra till turkiet en vecka? Dom har mkt kan jag lova Flygresan tog runt 4h om ja inte minns fel.
Citera
2007-06-26, 23:01
  #5
Medlem
Halte Haralds avatar
Inte piratkopior! Verkligen inte usch nej.
Turkiet är det för mycket piratkopior eller har jag fel?
Spanien vet jag inte.
Jag hade väll tänkt shoppa för en säg 10 tusen.
Och det spelar ingen roll hur mycket resan kostar jag har cash.
Citera
2007-06-26, 23:04
  #6
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Inte piratkopior! Verkligen inte usch nej.
Turkiet är det för mycket piratkopior eller har jag fel?
Spanien vet jag inte.
Jag hade väll tänkt shoppa för en säg 10 tusen.
Och det spelar ingen roll hur mycket resan kostar jag har cash.
Pröva USA. Bra shopping i större städer.

USA-märken är billiga, EU-märken nästan lika dyra som här. Låg moms också.
Citera
2007-06-26, 23:04
  #7
Medlem
locmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Inte piratkopior! Verkligen inte usch nej.
Turkiet är det för mycket piratkopior eller har jag fel?
Spanien vet jag inte.
Jag hade väll tänkt shoppa för en säg 10 tusen.
Och det spelar ingen roll hur mycket resan kostar jag har cash.


om du har cash varför välja resa efter billiga kläder
Citera
2007-06-26, 23:05
  #8
Medlem
Mahhbechhs avatar
Vet inte om dom har sådana kläder du förespråkar MEN Lager157 är ju nationellt känt och har många märken, kanske nåra av de du undrar över? Tror dom ska ha en hemsida också.. Värt att kolla kanske? Billigt som fan är det också.
Citera
2007-06-26, 23:07
  #9
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locman
om du har cash varför välja resa efter billiga kläder
Även den rike kan va snål.
Men grejjen e den att min polare vill åka någonstans fyra dagar medans jag e ledig.
Och tänkte bara om jag nu kan köpa 2 tröjor till priset av 1 som det e i USA då skulle jag alltså spara 50% eller hur?

Det där om lager157 kolla upp det e du snäll!
beror på vilka märken men främst kända.
Citera
2007-06-26, 23:10
  #10
Medlem
Mahhbechhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Även den rike kan va snål.
Men grejjen e den att min polare vill åka någonstans fyra dagar medans jag e ledig.
Och tänkte bara om jag nu kan köpa 2 tröjor till priset av 1 som det e i USA då skulle jag alltså spara 50% eller hur?

Det där om lager157 kolla upp det e du snäll!
beror på vilka märken men främst kända.

Hade jag varit på dåligt humör hade jag bett dig leta efter hemsidan själv, din late jävel MEN eftersom jag är så glad idag så får du den här .

http://www.lager157.com/
Citera
2007-06-26, 23:14
  #11
Medlem
locmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Även den rike kan va snål.
Men grejjen e den att min polare vill åka någonstans fyra dagar medans jag e ledig.
Och tänkte bara om jag nu kan köpa 2 tröjor till priset av 1 som det e i USA då skulle jag alltså spara 50% eller hur?

Det där om lager157 kolla upp det e du snäll!
beror på vilka märken men främst kända.


åk då till usa o köp tröjor för halva priset o lägg 10-15k på resan.. ser bara inte meningen med det... har du pengar o e "rik" välj då ett resmål efter andra intressen än girighet...

är du rik o vill ha märkeskläder så skall du inte kolla på prislappen än mindre va så desperat att åka utomlands för att shoppa billigt då e du en person som ändå inte kan bära upp din kläder o blir därmed som vilken 16åring som helst med lacoste ect..

menar inte att man inte kan leta efter bra priser mm men de känns som du snackar omkull dig själv...

men men detta e ju trotts allt FB... lycka till med dina nya kläder
Citera
2007-06-26, 23:21
  #12
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locman
åk då till usa o köp tröjor för halva priset o lägg 10-15k på resan.. ser bara inte meningen med det... har du pengar o e "rik" välj då ett resmål efter andra intressen än girighet...

är du rik o vill ha märkeskläder så skall du inte kolla på prislappen än mindre va så desperat att åka utomlands för att shoppa billigt då e du en person som ändå inte kan bära upp din kläder o blir därmed som vilken 16åring som helst med lacoste ect..

menar inte att man inte kan leta efter bra priser mm men de känns som du snackar omkull dig själv...

men men detta e ju trotts allt FB... lycka till med dina nya kläder

jag är inte rik, jag har fått inte lite extra cash som jag tänkte nyttja på ett av mina största intressen nämligen kläder. Och det va inte meningen att du skulle behöva idiotförklara mig bara jag har något i kikaren som stör dig.
Tack till alla seriösa människor för svar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback