Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-25, 07:27
  #1
Medlem
Lyckades få en reva på 1-2 centimeter på mina jeans under ett litet tumult under midsommar. Eftersom det är ett av mina favoritpar har jag ingen lust att slänga dem. Går det för en duktig skräddare att sy igen denna reva utan att det syns öht?
Eller är det bara att ge sig ut på jakt efter nya?
Citera
2007-06-25, 07:36
  #2
Medlem
JonnyWalkers avatar
Beror på vilken typ av byxa, är det finbyxor blir det nog svårt
Citera
2007-06-25, 08:23
  #3
Medlem
Dan-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyWalker
Beror på vilken typ av byxa, är det finbyxor blir det nog svårt
Det står ju jeans, inte finbyxor, eller finns det jeans som räknas som finbyxor?
Personligen har jag inte så bra erfarenheter från att ha försökt laga jeans, de "fransade upp sig" där jag hade sytt, men det beror nog med största säkerhet på bristande kunskap från min sida..
Citera
2007-06-25, 12:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyWalker
Beror på vilken typ av byxa, är det finbyxor blir det nog svårt

Glömde du att läsa rubriken och inlägget?
Ett par jeans från Boomerang, vad tror ni?
Citera
2007-06-25, 12:56
  #5
Medlem
Giggis avatar
Är revan inte större än 1-2cm kanske det räcker med en klistrad lapp från undersidan. Syr man lär det synas lite grann. Sen beror det ju givetvis var på jeansen det sitter. Men ta dem till en skräddare och låt honom titta på dem. Han löser det säkert på bästa sätt!
Citera
2007-06-25, 14:51
  #6
Medlem
TrhYs avatar
Skräddare is teh shit!

Jag rev sönder en ~10 cm-reva i ett par True Religion, skräddaren gjorde nästan dom ännu snyggare efter lagning. Kostnad: 200 kr.
Citera
2007-06-26, 00:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Är revan inte större än 1-2cm kanske det räcker med en klistrad lapp från undersidan. Syr man lär det synas lite grann. Sen beror det ju givetvis var på jeansen det sitter. Men ta dem till en skräddare och låt honom titta på dem. Han löser det säkert på bästa sätt!

Tyvärr mitt över knäet. Men får gå ner till den lokala skräddaren och se vad han säger.
Tack för svaren.
Citera
2007-06-26, 10:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Tyvärr mitt över knäet. Men får gå ner till den lokala skräddaren och se vad han säger.
Tack för svaren.
Finns skräddare fortfarande, hehe ? Jag trodde detta var ett utdött släkte. Jag minns från min barndom att jag själv var lite rädd för den judiske, puckelryggige skräddaren som vi bodde granne med.
Citera
2007-06-26, 16:41
  #9
Medlem
knassanks avatar
Att laga så det ser ok ut brukar inte vara så svårt. Har hålet uppstått pga att jeansen är allmänt slitna så blir det tyvärr ofta hål på andra ställen ganska snart. Att laga så det inte alls syns att det är lagat är nog omöjligt, men att laga så ingen annan tänker på det på normalt avstånd borde vara möjligt om man är noggrann.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback