• 5
  • 6
2010-02-05, 18:37
Medlem
snikvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tordyvel
satt och blev väldigt dugen på att spela nu. tänkte bara höra om det är någon som vet vart jag kan få tag på det? antingen ladda ner eller i någon butik. spelar ingen roll. bara jag får tag på det!
Brukar gå att hitta i spel-reabackar på coop eller nåt annat varuhus, finns säkert i valfri spelaffär också bland alla andra billiga gamla spel.
Citera
2010-02-09, 02:15
Medlem
Jag hittade både ett RCT 1 + expansioner (99:-) och RCT 2 + expansioner (99:-) på en hylla i en spelbutik långt efter att de blivit bortglömda. Så det är inte helt osannolikt att butikerna fortfarande säljer dem.

Annars är det bara att ladda hem. Sök på "rollercoaster tycoon+crack" på exv. www.piratebay.org
Citera
2010-02-11, 19:28
Medlem
Gosifs avatar
Har orginalet och en expansion någonstans, hmm. Måste söka upp.
Citera
2010-03-30, 04:33
Medlem
slowmedowns avatar
Någon som har varvat rct? Har själv alltid kört typ tills de sista banorna och sedan tröttnat så jag har aldrig fått se hur det ser ut när man har varvat det? Kommer det upp någon film, text? eller vad händer? någon? skulle vara kul att veta
Citera
2011-06-23, 03:03
Medlem
Har provat alla RTC spel och det finns ingenting som slår originalet Hittade spelet + loopy landscapes för en ynka tia på en loppis för någon vecka sen och slog givetvis till. Att installera mitt gamla favoritspel verkade inte heller vara några problem, vilket är lite konstigt (Har Vista, när jag hade Windows 7 så gick det inte!)

Men en sak stör mig. På 2000talet så hade Rollercoaster Tycoon en hemsida där man kunde tanka hem "Cash machines" eller "ATM:s" som besökarna kunde ta ut mer pengar i, guld värt då pengarna tar slut väldigt snabbt i mina parker. Ikväll så har jag letat helt maniskt över hela internet för att få tag på denna download men den verkar inte finnas någonstans!

Någon som kan fixa den? PMa gärna mig om ni hittar en länk ev kan lägga upp den någonstans!
Citera
2012-05-19, 01:22
Medlem
Saffoks avatar
Blir en massiv bump detta, men fick ett litet nostalgiryck och dammade av denna gamla goding ikväll. För er som inte har en spelbar version kan jag tipsa om sidan GOG.com (Good Old Games), där kan man ladda ner digitala versioner av gamla retrospel för en billig peng. RCT + båda expansionerna för 5,99$ är ju som hittat. Sen att man fick det fantastiska spelet Beneath a steel sky gratis gjorde ju inte saken sämre

Hursomhelst hade jag glömt bort hur totalt förlorad man kan bli i detta spel. Vips hade det försvunnit fem timmar och när jag vaknade ur min trans kom jag på mig själv med att vara sjukt hungrig och pissnödig. Väldigt tidskrävande men fortfarande ett riktigt klasslir.
Citera
2015-03-19, 23:10
Medlem
mephedrons avatar
Jag älskade bilderna på folket i parken och deras tankar "jag mår mycket illa"
"Bergochdalbana 1 ser för läskig(t) ut för mig"

Vet du nån hur man fixar buggen med att det inte går att ladda sparade spel?
Citera
2015-03-21, 00:17
Medlem
Spelar trean lite då och då. Har ettan och tvåan också men trean känns bäst för mig. Roligt spel helt klart! Var helt beroende av Theme Park World till PS1 innan.
Citera
2025-03-10, 02:09
Medlem
psychob0ys avatar
Börjar spela RCT för nostalgins skull.. efter typ 20+ år 😳😍
Citera
2025-03-17, 18:00
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychob0y
Börjar spela RCT för nostalgins skull.. efter typ 20+ år 😳😍

Kan rekommendera 2:an och tillägget OpenRCT2 som fans har skapat. Fungerar klockrent på nyare datorer!

Innehåller också kampanjen från RCT 1.

RCT Classic som företaget släppte är ett skämt i jämförelse!
Citera
2025-03-22, 23:33
Medlem
psychob0ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Kan rekommendera 2:an och tillägget OpenRCT2 som fans har skapat. Fungerar klockrent på nyare datorer!

Innehåller också kampanjen från RCT 1.

RCT Classic som företaget släppte är ett skämt i jämförelse!
Jaså? Det låter ju nice. Har tvåan också men tillägget funkar väl inte på Steams version eller?
Senast redigerad av psychob0y 2025-03-22 kl. 23:38.
Citera
2025-03-23, 09:07
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychob0y
Jaså? Det låter ju nice. Har tvåan också men tillägget funkar väl inte på Steams version eller?

Jag tror det gör det faktiskt. Om du inte visste så kan du lägga till spel du har laddat ner så fungerar dom också på steam.

Jag har GOG-versionen av RCT2.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in