• 1
  • 2
2007-06-25, 01:27
Medlem
KeanoManus avatar
Finns det verkligen inte trd redan om detta spel?
Knns som att det bara r jag som r vrdels p att ska. Men eftersom att jag inte hittar ngot s fr det bli en ny.

Har brjat spela detta spel lite nu senaste dagarna och jag fredrar att helst kra i sandbox-mode. Men det jag undrar r om det finns ngot stt att gra parken strre? Tycker att det knns lite fr lite ifall man vill bygga en megapark med massor av attraktioner + fin terrng. Jag har varit inne i editorn men dr verkar det inte g att ge sig sjlv mer terrng att spela p. Finns det en mod som gr att det gr eller liknande?
Citera
2007-06-25, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeanoManu
Finns det verkligen inte trd redan om detta spel?
Knns som att det bara r jag som r vrdels p att ska. Men eftersom att jag inte hittar ngot s fr det bli en ny.

Har brjat spela detta spel lite nu senaste dagarna och jag fredrar att helst kra i sandbox-mode. Men det jag undrar r om det finns ngot stt att gra parken strre? Tycker att det knns lite fr lite ifall man vill bygga en megapark med massor av attraktioner + fin terrng. Jag har varit inne i editorn men dr verkar det inte g att ge sig sjlv mer terrng att spela p. Finns det en mod som gr att det gr eller liknande?

I sandbox brukar i princip all mark p kartan som gr att ga vara ditt, men i scenarios brukar man kunna kpa mark genom att dubbelklicka p entrn o sen klicka p "buy land".
Citera
2007-06-25, 02:11
Medlem
KeanoManus avatar
Jo, men jag skulle vilja ha nnu mer land i sandbox. Men ven nr man gr in i editorn s gr det inte att lgga till mer dr. Det borde ju g att lgga till mer mark d det nd bara r en stor grn grspltt.
Citera
2007-06-25, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeanoManu
Jo, men jag skulle vilja ha nnu mer land i sandbox. Men ven nr man gr in i editorn s gr det inte att lgga till mer dr. Det borde ju g att lgga till mer mark d det nd bara r en stor grn grspltt.

Kanske de :P kanske bokstavligt talat blir FR stort, om man nu skulle fylla ut all den mark kanske datorn inte skulle klara av d ^^
Citera
2007-06-25, 02:26
Medlem
KeanoManus avatar
h, borde ju vara upp till datorn att avgra vad den klarar.
Och om stora delar av marken anvnds till att gra omgivningen fin utan attraktioner s borde det ju inte spela s stor roll.
Citera
2007-06-25, 10:17
Medlem
doublejohns avatar
h jag saknar RollerCoaster Tycoon 1.
Pokey park <3
Citera
2008-01-16, 16:56
Medlem
Liten bump hr. Har en frga angende rollercoaster tycoon 2. Jag har byggt min egen park men man fr ju bara vlja max 128 saker att lgga i parken. Vet ngon om det gr att f nnu mera saker? Eller iaf kunna lgga in alla iteams s man fr lite fler. Eller om det gr att tanka typ attracktioner ver ntet? Gr det?
Citera
2009-07-15, 16:09
Medlem
Liten bump men hellre det n ny trdstart, eller?
Undrar hur man startar sandbox mode i Rollercoaster Tycoon? Det r vl ettan som diskuterats?
Letat igenom hela mappen och hittar inte alternativet, google-skning gav bara resultat p tvan & trean.
Citera
2009-07-15, 18:55
Medlem
det finns ingen sandbox till ettan, det r drfr jag gillar RCT2 mer. Uppdragen i RCT1 r sjlvklart mycket bttre n de i uppfljaren, men man blir nd trtt p dem efter ett tag och d r det perfekt att spela tvan.

Med sandbox kan man gra vad man vill exakt hur man vill. Och det finns ju s mycket mer mjligheter i RCT2; fler berg-och-dalbane typer, fler andra attraktioner, fler affrer, fler trd/buskar, fler "themes" (som frhistoriskt, skrck, osv), fler custom scenery och mer. Det r bttre att spela ettan om man precis brjat lra sig spelet, eftersom uppdragen r bttre, men nr man blir bttre och vill skapa sina egna, snygga parker s r tvan mycket bttre.

Trean, dremot, r skrp
Citera
2009-07-15, 18:59
Medlem
codRs avatar
Spelet r sjukt svrt p typ 4-5banan redan
Citera
2009-07-22, 13:06
Medlem
Robertsons avatar
Jag kommer ihg att jag brukade mosa ut Go-kart banor verallt och ha dem g endast ett varv o sen fick man kliva av Det var alltid populrt och genererade snabbt massa pengar
Citera
2009-08-04, 14:10
Medlem
aah, gamla minnen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem