• 5
  • 6
2010-02-05, 18:37
Medlem
snikvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tordyvel
satt och blev vldigt dugen p att spela nu. tnkte bara hra om det r ngon som vet vart jag kan f tag p det? antingen ladda ner eller i ngon butik. spelar ingen roll. bara jag fr tag p det!
Brukar g att hitta i spel-reabackar p coop eller nt annat varuhus, finns skert i valfri spelaffr ocks bland alla andra billiga gamla spel.
Citera
2010-02-09, 02:15
Medlem
Jag hittade bde ett RCT 1 + expansioner (99:-) och RCT 2 + expansioner (99:-) p en hylla i en spelbutik lngt efter att de blivit bortglmda. S det r inte helt osannolikt att butikerna fortfarande sljer dem.

Annars r det bara att ladda hem. Sk p "rollercoaster tycoon+crack" p exv. www.piratebay.org
Citera
2010-02-11, 19:28
Medlem
Gosifs avatar
Har orginalet och en expansion ngonstans, hmm. Mste ska upp.
Citera
2010-03-30, 04:33
Medlem
slowmedowns avatar
Ngon som har varvat rct? Har sjlv alltid krt typ tills de sista banorna och sedan trttnat s jag har aldrig ftt se hur det ser ut nr man har varvat det? Kommer det upp ngon film, text? eller vad hnder? ngon? skulle vara kul att veta
Citera
2011-06-23, 03:03
Medlem
Har provat alla RTC spel och det finns ingenting som slr originalet Hittade spelet + loopy landscapes fr en ynka tia p en loppis fr ngon vecka sen och slog givetvis till. Att installera mitt gamla favoritspel verkade inte heller vara ngra problem, vilket r lite konstigt (Har Vista, nr jag hade Windows 7 s gick det inte!)

Men en sak str mig. P 2000talet s hade Rollercoaster Tycoon en hemsida dr man kunde tanka hem "Cash machines" eller "ATM:s" som beskarna kunde ta ut mer pengar i, guld vrt d pengarna tar slut vldigt snabbt i mina parker. Ikvll s har jag letat helt maniskt ver hela internet fr att f tag p denna download men den verkar inte finnas ngonstans!

Ngon som kan fixa den? PMa grna mig om ni hittar en lnk ev kan lgga upp den ngonstans!
Citera
2012-05-19, 01:22
Medlem
Saffoks avatar
Blir en massiv bump detta, men fick ett litet nostalgiryck och dammade av denna gamla goding ikvll. Fr er som inte har en spelbar version kan jag tipsa om sidan GOG.com (Good Old Games), dr kan man ladda ner digitala versioner av gamla retrospel fr en billig peng. RCT + bda expansionerna fr 5,99$ r ju som hittat. Sen att man fick det fantastiska spelet Beneath a steel sky gratis gjorde ju inte saken smre

Hursomhelst hade jag glmt bort hur totalt frlorad man kan bli i detta spel. Vips hade det frsvunnit fem timmar och nr jag vaknade ur min trans kom jag p mig sjlv med att vara sjukt hungrig och pissndig. Vldigt tidskrvande men fortfarande ett riktigt klasslir.
Citera
2015-03-19, 23:10
Medlem
mephedrons avatar
Jag lskade bilderna p folket i parken och deras tankar "jag mr mycket illa"
"Bergochdalbana 1 ser fr lskig(t) ut fr mig"

Vet du nn hur man fixar buggen med att det inte gr att ladda sparade spel?
Citera
2015-03-21, 00:17
Medlem
Spelar trean lite d och d. Har ettan och tvan ocks men trean knns bst fr mig. Roligt spel helt klart! Var helt beroende av Theme Park World till PS1 innan.
Citera
2025-03-10, 02:09
Medlem
psychob0ys avatar
Brjar spela RCT fr nostalgins skull.. efter typ 20+ r 😳😍
Citera
2025-03-17, 18:00
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychob0y
Brjar spela RCT fr nostalgins skull.. efter typ 20+ r 😳😍

Kan rekommendera 2:an och tillgget OpenRCT2 som fans har skapat. Fungerar klockrent p nyare datorer!

Innehller ocks kampanjen frn RCT 1.

RCT Classic som fretaget slppte r ett skmt i jmfrelse!
Citera
2025-03-22, 23:33
Medlem
psychob0ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Kan rekommendera 2:an och tillgget OpenRCT2 som fans har skapat. Fungerar klockrent p nyare datorer!

Innehller ocks kampanjen frn RCT 1.

RCT Classic som fretaget slppte r ett skmt i jmfrelse!
Jas? Det lter ju nice. Har tvan ocks men tillgget funkar vl inte p Steams version eller?
Senast redigerad av psychob0y 2025-03-22 kl. 23:38.
Citera
2025-03-23, 09:07
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychob0y
Jas? Det lter ju nice. Har tvan ocks men tillgget funkar vl inte p Steams version eller?

Jag tror det gr det faktiskt. Om du inte visste s kan du lgga till spel du har laddat ner s fungerar dom ocks p steam.

Jag har GOG-versionen av RCT2.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in