2012-01-13, 01:33
Medlem
Förresten, någon som lyssnat på Old Silver Key? Ganska nytt band med Drudkhs uppsättning på instrumenten och Neige sköter sjungandet. Har några bra låtar, Star Catcher heter den bästa ifall någon är intresserad.
Citera
2012-01-13, 18:42
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Skivan är väldigt, väldigt bra. Men jag håller med om att den inte når lika högt upp som de föregående två. Men vi får se hur det går allt eftersom jag lyssnar mer.

Bästa låten är i mitt tycke Faiseurs De Mondes

Tror jag lyssnat igenom skivan upp mot 20 gånger nu och den växer vid varje genomlyssning. Helt makalöst bra, precis som allt Neige rör vid. Precis som någon sa är det inte lätt att toppa två av tidernas absolut bästa album, dock är det här så nära som det bara går.
Citera
2012-01-25, 19:26
Medlem
von_Ss avatar
Jag har väl egentligen ignorerat Peste Noir fram till i somras. Men nu älskar jag verkligen musiken. Det är så vackert på ett lortigt och äckligt sätt. Ytterst tilltalande men avskyvärt. Jag fattar inte hur jag ska beskriva det men musiken ger mig ändå en härlig känska av att världen kan dra åt helvete
Citera
2012-02-10, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jag har väl egentligen ignorerat Peste Noir fram till i somras. Men nu älskar jag verkligen musiken. Det är så vackert på ett lortigt och äckligt sätt. Ytterst tilltalande men avskyvärt. Jag fattar inte hur jag ska beskriva det men musiken ger mig ändå en härlig känska av att världen kan dra åt helvete

Räcker att höra gitarren i Dueil Angoisseus för att inse att det bandet helt klart är värt att lyssna på
Hur bra som helst.
Citera
2012-02-10, 06:09
Medlem
Bonzo666s avatar
Ojojoj, Alcests nya "Les Voyages.." är verkligen bra!

Äntligen ett band som kan blanda det drömska med black metal OCH poppiga medlodier på rätt sätt.
Citera
2012-03-24, 03:16
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Ojojoj, Alcests nya "Les Voyages.." är verkligen bra!

Äntligen ett band som kan blanda det drömska med black metal OCH poppiga medlodier på rätt sätt.

Givetvis har alla rätt till sina egna tankar och så vidare, men den känns så "en i mängden".
Nej, jag gillar den inte alls, och föredrar att lyssna på många andra äldre verk från Neige där det låter bra mycket bättre, t.ex tidiga Alcest, Amesoeurs och Lantlõs.
Citera
2012-05-23, 03:34
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Ja, Peste Noir är verkligen bra. Dock har jag svårt att avgöra huruvida La Sanie des siècles – Panégyrique de la dégénérescence eller Ballade cuntre lo Anemi Francor är bästa skivan.

Ang. Les Discrets så måste jag säga att deras nya skiva Ariettes oubliées... verkligen imponerade på mig. Förra skivan var bra, men de har verkligen höjt ribban några pinnhål men denna nya.
Citera
2013-12-31, 00:18
Medlem
BrainDisorders avatar
Ny skiva med Alcest kommer i mitten utav januari, och den har dock inte läckt än vad jag kan se.

Musikvideo och ny låt.
http://www.youtube.com/watch?v=ADIEAW65H5o

Vad man har förstått utav tidigare intervjuer och recensioner så har dom helt skippat alla metal-referenser denna platta och kör på sitt egna spår. En glad, ljus skiva likt i stil med deras första släppta låt får mig ändå att ha förhoppningarna höga. Trallvänlig post/rockisg-metal med teman om vad som helst är alltid trevligt, dessutom med en skönsjungande fransman. Gillade nya låten hursomhelst och längtar tills jag får höra hela plattan.
Citera
2014-01-03, 11:24
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Ännu en ny låt. http://www.youtube.com/watch?v=9wxZ1DV9xO4

Mycket fetare än den tidigare släppta Opale. Denna känns mer Alcest på något vis, samtidigt som jag får lite M83-vibbar. Vet att Neige är ett M83-fan också. Hoppas på att skivan fortsätter på detta spår och Opale var ett försök till någon sorts singel. Den är verkligen poppig och lättlyssnad, men jag gillar't.
Citera
2014-01-13, 16:26
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Ännu en ny låt. http://www.youtube.com/watch?v=9wxZ1DV9xO4

Mycket fetare än den tidigare släppta Opale. Denna känns mer Alcest på något vis, samtidigt som jag får lite M83-vibbar. Vet att Neige är ett M83-fan också. Hoppas på att skivan fortsätter på detta spår och Opale var ett försök till någon sorts singel. Den är verkligen poppig och lättlyssnad, men jag gillar't.
Mycket bra, och som du säger, bättre än förra singeln.
Jag är övertygad om att detta släpp kommer att bli Alcests stora genombrott. Att de, dessvärre, helt skippar black metal-inslagen, att de spelat in den i Sigur Ros' studio m.m. tror jag banar vägen för att t.ex. New Musical Express eller dylik hippt organ kommer att hylla dem!
Skivan verkar hur som helst grym, ska bli kul att se dem när de kommer till Sverige i slutet av månaden!
Citera
2014-01-13, 17:05
Medlem
Marquesos avatar
Gillar skivan väldigt mycket, så visst blir det att gå och se dem live!
Citera
2014-01-13, 23:50
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Gillar skivan väldigt mycket, så visst blir det att gå och se dem live!

Har den läckt redan? Dom postade den förvisso på pitchfork för tre timmar sedan. Men du skrev ditt inlägg innan.

http://pitchfork.com/advance/312-shelter/ Här är då nya skivan. Introlåten var ganska maffig och övergången till Opale lär vara öppningen på kommande konserter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in