• 1
  • 2
2007-06-24, 17:18
Medlem
BrainDisorders avatar
Jaha, r det ngon som hrt dessa tre band med den msterliga Neige?

Alcest
http://profile.myspace.com/index.cfm...ndID=147779580

Peste Noire
http://profile.myspace.com/index.cfm...ndid=168970731

Amesoeurs
http://profile.myspace.com/index.cfm...endid=85147631

Detta r nog bland det bsta jag hrt inom (avantgarde) Black metal genren ngonsin. Alla 3 band r lika frtrffligt bra, och det bevisar ju vilket geni snubben r.
Peste Noire r vl det mest renodlade BM, medans Alcest r drmskt vackert, likas med Amesoeurs.
Niege's skrik r helt sinnesjuka, och Audrey's fina stmma r ljuvlig.
Fr er som inte har hrt, LYSSNA NU!
Citera
2009-04-12, 15:35
Medlem
Fargoths avatar
Lite sent svar men vafan

Jag har blivit helt frlskad i Alcest, och framfrallt hans senaste album "Souvenirs...", men ven Le Secret r helt fantastisk. Kan sitta och lyssna igenom plattan i timmar utan att trttna p den, underbart! Har inte kikat s mycket p hans andra alster dock, bara enstaka Amesoeurs-ltar.
Citera
2009-04-12, 15:51
Medlem
von_Ss avatar
Helt okej musik, frutom Alcest som jag trttnade p efter 2 minuter.

Nu har jag ingen strre koll med Neige verkar iaf inte vara kvar i Peste Noir. Det r dremot La Sale Famine de Valfunde (tjena artistnamn) som ven ligger bakom Valfunde som r med p en split med Amesoeurs. En av mina favoritltar i dagslget:

http://www.youtube.com/watch?v=TJ1WnwJ9XDc
Citera
2009-04-12, 16:11
Medlem
VampireLestats avatar
Mycket bra band alla tre, favoriten r dock Amesoeurs.
Citera
2010-03-23, 21:14
Medlem
Shalashaskas avatar
Drar upp denna d Alcest snart slpper sin andra skiva.
Jag mste sga att den r ruskigt vacker och nstintill lika bra som den frra Souvenirs d'Un Autre Monde. I synnerhet s r det sngmelodierna som jag tycker r srdeles vackra.

ven den senaste spilten med Les Discrets (Vars senaste ni br kolla upp) var riktigt bra, srskilt andra spret Circle Poisoning the Sea.

Jag vill pst att Alcest r bland det bsta som hnt musikvrlden p senare r.
Souvenirs d'Un Autre Monde r tveklst ett av de bsta slppen under hela 00-talet!
Citera
2010-03-23, 22:25
Medlem
Drumsticks avatar
Tre riktigt bra band, dock inget jag lyssnar allt fr mycket p.
Citera
2010-03-24, 14:46
Medlem
Neige r grym, lngtar verkligen tills jag fr hem Alcest nya skiva. Det var rtt lnge sen jag knde mig motiverad att kpa musik, men i och med cailles de Lune var det dags
Citera
2010-03-24, 15:50
Medlem
Adversariuss avatar
Neige gr bra musik, synd bara att han r en fitta. Circe Poisoning The Sea skulle jag sga r den bsta Alcest-lten, den sikten verkar jag vara helt ensam om.
Citera
2010-03-24, 16:09
Medlem
Claviuss avatar
Fick hem Amesoeurs fullngdare p LP och Ruines Humaines p CD i mndags. Bda tv r otroligt grymma! Finns inte mycket som slr Audrey's vrl i Faiblesse des Sens!
Ska kanske se Alcest live i Paris den 6:e april ocks
Citera
2010-03-24, 18:03
Medlem
Imperishables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Neige gr bra musik, synd bara att han r en fitta.

Upplys mig om hans fitteri.

Fr vrigt lskar jag Souvenirs d'un autre monde och kan fr titelkapitaliseringsintresserade upplysa om att man p franska bara anvnder stor bokstav i titelns frsta bokstav, precis som p svenska. Allts Sur l'ocan couleur de fer osv.

Det r lite svrt att f officiell information om Peste Noire men det verkar som om Neige lmnade dem runt 2006 och bara r med p deras frsta fullngdare samt tidigare demos och EPs.
Senast redigerad av Imperishable 2010-03-24 kl. 18:10.
Citera
2010-03-24, 20:13
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Neige gr bra musik, synd bara att han r en fitta. Circe Poisoning The Sea skulle jag sga r den bsta Alcest-lten, den sikten verkar jag vara helt ensam om.

Du fr medhll dr vad gller "Circe poisoning the sea", det r msterverk, och mycket vl hans bsta lt. Fan vet dock, om jag inte tycker att "Ecailles de lune pt II" brja ta ver frsta-platsen..inte bestmt mig n, ska kra den 20ggr till frst.

Haha ja vad du anser om Niege vet man ju sen frr.
Citera
2010-03-24, 20:24
Medlem
alprazolam_s avatar
Skitbra grejer verkligen! Det e sn knsla i musiken. Gamle Neige r fan ett geni!
Det r tackvare black/death trden som jag kommit in p detta. Folk skriver massa positiva grejer
och vips s mste man ta och kolla upp. Den tackar jag fr grabbar och tjejer!

Bra initiativ av dig att starta en trd. Jag mste dock sga att Mortifera och Lantls inte fr glmmas bort heller! Ocks riktigt bra grejer ju! Jag fick lov att ta och lyssna lite p Amesoeurs nu bara fr det... Ruines humaines
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in