2007-11-29, 12:06
  #565
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art_
är ganska intresserad vad som finns inne i de mörka tunnlarna, vet du om det finns nån sida med bilder från tunnlarna ?`
mvh
Näe tyvärr vet jag ingen sida med sådana bilder, det finns faktiskt inte särskilt mycket att se i tunnlarna. Bergsvägg, spår och kablar är väl det som det finns mest av.
Citera
2007-11-29, 12:11
  #566
Medlem
Har en fråga jag hittade i Ny Teknik som Carradine kanske kan svara på?

"varför har SL:s tunnelbanetåg av typen 2000 börjat köras både ryckigt och krängande?"

Citera
2007-11-29, 12:45
  #567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av art_
är ganska intresserad vad som finns inne i de mörka tunnlarna, vet du om det finns nån sida med bilder från tunnlarna ?`
mvh

Kolla denna sida. Mängder av bildrepotage. Vissa är frå tunnelbanan, andra från båtar. (Denna länk kanske kommer från denna tråd, orkar inte backa tillbaka och kolla)
Kolla exempelvis 20 Feb 2007

http://www.askjoh.se/index.html
Citera
2007-11-29, 12:58
  #568
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Har en fråga jag hittade i Ny Teknik som Carradine kanske kan svara på?

"varför har SL:s tunnelbanetåg av typen 2000 börjat köras både ryckigt och krängande?"

Börjat? Kan det vara ATO då? Den är dock inte tillåten nuförtiden.
ATO är den automagiska körningen.
Citera
2007-11-29, 22:46
  #569
Medlem
Har en fråga, på vissa avgångar från stranden står det "stannar ej vid johannelund, ängbyplan stora mossen..."
När körde man med detta?
Funderar man på att testa det igen?
Citera
2007-11-30, 00:02
  #570
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunkie
Har en fråga, på vissa avgångar från stranden står det "stannar ej vid johannelund, ängbyplan stora mossen..."
När körde man med detta?
Funderar man på att testa det igen?
Jag chansar på att det var när man körde expresståg, det var innan min tid dock.
Citera
2007-11-30, 18:17
  #571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Jag chansar på att det var när man körde expresståg, det var innan min tid dock.

Jag såg det som senast för ett par veckor sedan, men föraren hade då också fullt upp med att förklara att informationen var felaktig. Märkligt att de inte rensat ut de textremsorna ännu, då de uppenbarligen inte är relevanta.
Citera
2007-11-30, 18:51
  #572
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bors
Jag såg det som senast för ett par veckor sedan, men föraren hade då också fullt upp med att förklara att informationen var felaktig. Märkligt att de inte rensat ut de textremsorna ännu, då de uppenbarligen inte är relevanta.
Ja du, det är skitstörande med allt gammalt de inte rensat ut, inget görs dock.
Citera
2007-11-30, 19:39
  #573
Medlem
HemleNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Ja du, det är skitstörande med allt gammalt de inte rensat ut, inget görs dock.
På tal om expresståg. Vet du ifall man fortfarande kör förbi vreten på sena kvällar?
Tror man gjorde/gör samma sak i Johannelund också.
Citera
2007-11-30, 19:40
  #574
Medlem
Tranquility Bass avatar
När det gäller tunnlarna och säkerheten har jag hört att de nya tågen ("vagn 2000") inte från början fick användas på röda linjen. Anledningen skall ha varit att avståndet mellan vägg och tåg skulle varit för litet för att anses tillräckligt vid en utrymning. För att komma förbi detta problem ändrades reglerna. Är detta något som du, Carradine, eller någon annan med insyn känner till?
Citera
2007-11-30, 20:11
  #575
Medlem
HemleNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
När det gäller tunnlarna och säkerheten har jag hört att de nya tågen ("vagn 2000") inte från början fick användas på röda linjen. Anledningen skall ha varit att avståndet mellan vägg och tåg skulle varit för litet för att anses tillräckligt vid en utrymning. För att komma förbi detta problem ändrades reglerna. Är detta något som du, Carradine, eller någon annan med insyn känner till?
Det enda jag vet är att man fick bredda lite på några ställen eftersom vagnarna tog i lite räcken och sånt.
Citera
2007-11-30, 22:43
  #576
Medlem
eatsoups avatar
När olyckor sker och tågen måste tex "samsas" om ett spår, hur sker prioriteringen och rangordningen om vilket tåg som ska köras först ?, är det tid eller den som är närmast växeln som får förtur? ,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in