• 1
  • 2
2007-06-20, 16:54
Medlem
Sälklubbarns avatar
Jag avskyr sill. Självklart förstår jag att inte alla gör det, och att det inte är nåt konstigt med att andra äter sill. Ändå har jag märkt att jag har svårt att inte se ner på, och nästan äcklas av dom som äter sill, åtminstone medan dom gör det. Ungefär som om dom var nån sorts lägre stående varelser som äter allt möjligt utan urskillning: pinnar, fimpar, stenar, hundbajs etc. Är det jag som är knäpp? Hur reagerar du när nån äter mat du avskyr?
Citera
2007-06-20, 17:09
Medlem
menvafans avatar
När någon i min närvaro klickar ut lite kaviar på det kokta ägget kräver jag att den människan går i temporär karantän och inte visar sig i min åsyn på minst 20 minuter. Får även kontamentera mig själv och skrubba bort alla eventuella kaviar-baciller från min fina kropp. Blääää
Citera
2007-06-20, 18:24
Medlem
Satikkss avatar
Jag tycker det är obehagligt och kan inte låta bli att snegla lite förskräckt. Ännu värre är det om personen smaskar. Fy fan..
Citera
2007-06-20, 18:25
Medlem
elizzzas avatar
När någon ska till att äta surströmming så går jag direkt! Tål varken lukt, smak eller minen på dem som äter...
Citera
2007-06-20, 18:27
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizzza
När någon ska till att äta surströmming så går jag direkt! Tål varken lukt, smak eller minen på dem som äter...
Hur lång tid tar det innan du kan acceptera dom igen?
Citera
2007-06-20, 18:29
Medlem
elizzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Hur lång tid tar det innan du kan acceptera dom igen?
Ett par dagar efter, om stanken lagt sig då och de inte nämner ett ord om surströmmingen igen!
Citera
2007-06-20, 18:30
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Bryr mig inte särskilt mycket i vad annat folk äter. Oftast är det ju de som blir lidande - inte jag. Surströmming är väl å andra sidan ett undantag. Där blir alla i omgivningen lidande. Det är dock sällan surströmming plockas fram spontant i min bekantskaprkrets. Oftast är man förvarnad när det vankas rutten fisk och då får man ju skylla sig själv om man närvarar.
Citera
2007-06-20, 18:43
Medlem
kexofils avatar
Oh, visst suger det allt i den norrländska tarmen när det vankas surtströmming =) (jag är fjärdedels norrlänning)

Annars är messmör något av det absolut vidrigaste jag känner till.

Lutfisk är ju egentligen inte så äckligt, mer läbbigt efterso mdet är som slem i konsistensen, och inte smakar något als. Hram nsås och potatis till så smakar det sås och potatis, och då kan de faktiskt lika gärna vara.

Fiskbullar är också vidrigt, när vi ändå är inne på fisk. Har inget emot fisk i övrigt, även om jag inte jublar så fort det står fisk på bordet.
Citera
2007-06-20, 18:48
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kexofil
Oh, visst suger det allt i den norrländska tarmen när det vankas surtströmming =) (jag är fjärdedels norrlänning)

Annars är messmör något av det absolut vidrigaste jag känner till.

Lutfisk är ju egentligen inte så äckligt, mer läbbigt efterso mdet är som slem i konsistensen, och inte smakar något als. Hram nsås och potatis till så smakar det sås och potatis, och då kan de faktiskt lika gärna vara.

Fiskbullar är också vidrigt, när vi ändå är inne på fisk. Har inget emot fisk i övrigt, även om jag inte jublar så fort det står fisk på bordet.
Och vad tycker du om messmörssmaskare, lutfiskätare och fiskbullefantaster, då?
Citera
2007-06-20, 18:50
Medlem
danskenitunnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menvafan
När någon i min närvaro klickar ut lite kaviar på det kokta ägget kräver jag att den människan går i temporär karantän och inte visar sig i min åsyn på minst 20 minuter. Får även kontamentera mig själv och skrubba bort alla eventuella kaviar-baciller från min fina kropp. Blääää

Skriver under då det! Finns inget värre en vidrig kaviar
Citera
2007-06-20, 19:42
Medlem
Sereenas avatar
Tycker det låter som en del här skulle behöva prata med psyk och göra nåt åt sina matfobier/tvåpngstankar.

För det är tamefan inte normalt beteende att reagera så kraftigt på att nån annan äter nåt man inte gillar själv...
Citera
2007-06-20, 19:44
Medlem
Kung Kisstanks avatar
Folk får äta vad dom vill för mig. Jag kan inte se ner på nå'n för att han äter t.ex. musslor som jag avskyr. Vem vet, jag kanske äter nå't som han i sin tur avskyr?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in