• 1
  • 2
2007-06-19, 16:38
Medlem
Hallå i stugan!

Känner mer och mer att jag börjar röka en aning för mkt och så fort jag inte röker tappar jag all aptit (kan lätt gå 2 dagar utan att äta), all ork, får jordens jävla sömnproblem och lättirriterad och har inte lust med särskillt mkt. Men när jag röker, blir jag "normal" igen. Problemet är väl som gått som redan skrivet, jag tror inte jag kan sluta för att jag börjar må så konstigt då jag inte röker.

Det är inte så att jag måste vara bäng hela tiden, men om jag inte röker en på dan iaf, så fungerar jag typ inte.

Däremot börjar jag känna nu att jag fan måste lägga ner lite, så min fråga är om man kan gå till läkare och säga det här och få oxascand 10 milligrammare för att sluta röka? Har iof lite svårt att tro det, efetrsom det också är beroendeframkallande.

Men utan det tror jag nog det blir svårt att lägga ner.
Citera
2007-06-19, 16:42
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyk_tramsans
Hallå i stugan!

Känner mer och mer att jag börjar röka en aning för mkt och så fort jag inte röker tappar jag all aptit (kan lätt gå 2 dagar utan att äta), all ork, får jordens jävla sömnproblem och lättirriterad och har inte lust med särskillt mkt. Men när jag röker, blir jag "normal" igen. Problemet är väl som gått som redan skrivet, jag tror inte jag kan sluta för att jag börjar må så konstigt då jag inte röker.

Det är inte så att jag måste vara bäng hela tiden, men om jag inte röker en på dan iaf, så fungerar jag typ inte.

Däremot börjar jag känna nu att jag fan måste lägga ner lite, så min fråga är om man kan gå till läkare och säga det här och få oxascand 10 milligrammare för att sluta röka? Har iof lite svårt att tro det, efetrsom det också är beroendeframkallande.

Men utan det tror jag nog det blir svårt att lägga ner.

Kanske låter hårt från min sida men du borde nog inte röka alls, om det verkligen är så som du skriver så har du inte tillräckligt med motståndskraft, både psykiskt och fysiskt, försök och sluta, helst inte med hjälp utav andra droger. Lycka till!
Citera
2007-06-19, 17:40
Medlem
Börja inte käka benso för att bota ett rökberoende, jag lovar dig att det kommer bli jobbigare gånger tusen, ifall du blir beroende av benso...
Citera
2007-06-19, 19:24
Bannlyst
Maria Ungdom i sthlm har ju något cannabisprogram.

Sök hjälp där? Finns nog behandligshem lite överallt i Sverige.

Om du inte känner att det är så akut så du behöver söka upp ett behandlingshem kan du ju alltid försöka ersätta behovet av röka med något annat, t.ex träning. Men gör fan inte det med någon annan drog.
Citera
2007-06-19, 19:29
Medlem
blejsers avatar
Sitter i precis samma sits som du, med enda skillnaden att jag redan har lösning på problemet.
Visst, det suger att lägga ner rökat, men det är den enda lösningen.
Det är inte så jävla svårt som det tycks.
Värst är de första 2-5 dagarna, sen går det bara uppför hela tiden!

Att byta ett beroende mot ett annat är bara idiotiskt, visa lite karaktär istället och sluta bara rakt av, det är det jag gör och det fungerar finfint!

Lite psyke och lite balls så går det mesta!
Citera
2007-06-19, 19:32
Medlem
Himmler!s avatar
Det är extremt ovanligt att bensodiazepiner skrivs ut som substitut mot någon annan drog. Hursomhelst så är ett bensoberoende 1000 gånger värre än ett cannabisberoende.
Citera
2007-06-19, 20:09
Medlem
Rabbahs avatar
Säger som Himmler! är nog bättre att du försöker sluta utan hjälp utav benso.

/Rabbah
Citera
2007-06-19, 20:32
Bannlyst
lägg ner helt, efter en vecka eller två kommer aptiten tillbaka.
Citera
2007-06-19, 20:40
Medlem
BornToRuns avatar
Det kommer gå över om du bara härdar ut typ en vecka, hur svårt kan det vara? Pillerberoende är ju fysiskt och abstinensbesvären sitter i riktigt jävla länge om man blir fast på det.

Skulle gå om du trappar ner på rökat och testat om du blir gladare av benso nån dag istället för röka (varannan dag benso varannan röka, sen nån gång i veckan kan du slänga in nån opiatdag eller nån öldag). Nackdelen med det är ju att du kanske blir gladare tack vare det andra istället för rökat, men risken finns ju för att du skulle fasta för nåt annat istället då. Så finns ju risken att du alltid kommer vara psykiskt beroende av någon sorts rus, oavsett vilken drog det är då, så om det är så borde du stanna med cannabisen och helt enkelt inte röka mer än då du känner att du verkligen måste.

Det bästa är väll dock att sluta direkt bara, trappa ner funkar nog också, men sluta på stört är nog det bästa. Det tar som sagt drygt en vecka, sen är du en pigg och glad människa igen.
Citera
2007-06-19, 21:25
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blejser
Sitter i precis samma sits som du, med enda skillnaden att jag redan har lösning på problemet.
Visst, det suger att lägga ner rökat, men det är den enda lösningen.
Det är inte så jävla svårt som det tycks.
Värst är de första 2-5 dagarna, sen går det bara uppför hela tiden!

Att byta ett beroende mot ett annat är bara idiotiskt, visa lite karaktär istället och sluta bara rakt av, det är det jag gör och det fungerar finfint!

Lite psyke och lite balls så går det mesta!

Har du slutat nu? Hur länge har du varit "clean"?
Citera
2007-06-20, 02:09
Medlem
Jag har inte varit ren alls, ops. Sen hämtade man 10 idag opss, inför midsommarhelgen. Efter den måste jag fan lägga ner.

Jo är väl bättre att trappa ner el sluta helt på en gång antar jag.
Citera
2007-06-20, 13:10
Medlem
Flourians avatar
Du ska inte använda benso om det bara är cannabis du har att göra med. Mitt tips är du ska köpa attarax och ha för de två/tre första nätterna utan cannabis. Efter det är det uppförsbacke om du vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in