2011-02-01, 19:23
Medlem
Sulan33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-doors
Har haft dreads förr nåt år sen men tog ut dom redan efter 2-3 månader, de jävlarna ville aldrig lägga sig ner och det stod verkligen RAKT ut på sidorna(ja jag har tillräckligt långt hår)
något tips för att få ner dem snabbt? tänkte nämligen ta och skaffa nu i augusti igen =)

mvh

Det första jag kommer att tänka på är om du hade något i, eller glömde något (fast det borde det väl inte vara...)? Till exempel för mycket vax så det inte fanns tillräckligt med rum att ligga ner. För du menar väl inte stå ut som Pippi Långstrump? I sådana fall så är det något fel du gör, inte håret, skulle jag tro.
Citera
2011-02-01, 22:24
Medlem
The-doorss avatar
jag gjorde de helt utan vax, fört med kam och sen är de virkade.
Citera
2011-02-02, 19:18
Medlem
Sulan33s avatar
Det kan inte vara så att de är för hårt virkade, att det är för mycket hår någonstans så att det inte får plats att ligga ner? Ungefär som ett träd då: När stammen är grov, stor, tjock (välj vilket du vill) så rör det sig inte ur fläcken i blåst medan de tunna nya träden svajar och böjer sig för minsta vindpust. Det kan inte ha varit så kanske?
Citera
2011-02-02, 19:20
Medlem
The-doorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulan33
Det kan inte vara så att de är för hårt virkade, att det är för mycket hår någonstans så att det inte får plats att ligga ner? Ungefär som ett träd då: När stammen är grov, stor, tjock (välj vilket du vill) så rör det sig inte ur fläcken i blåst medan de tunna nya träden svajar och böjer sig för minsta vindpust. Det kan inte ha varit så kanske?

mycket möjligt, att jag inte äns tänker så långt själv...

tack =)
Citera
2011-02-04, 00:25
Medlem
Jäääääääävlar va mycket fördomar ni har mot dreadlocks! Herregud säger jag bara. Ni är ju för fan dumma i huvudet som sitter å säger saker som att VITA inte kan ha dreadlocks. Du som skrev det är du seriös eller är du så jävla trångsynt? Vad har det med att vilja vara neger o göra? Finns många vita som kör dreadlocks. Det är en SMAK inte etnicitet. Spela roll om var det kommer ifrån. Tycka det inte är snyggt är väl en sak. Det får man väl göra. Men dömma ut folk sådär... skärp er nu.

Det jag vill veta är från folk hur det är att ha dreadlocks. Känns det äckligt och hur sköter ni det?

Till er trångsynta patetiska idioter kan dra åt helvete och behöver inte svara på detta för det kommer inte ens tas till hänsyn. Ville bara ha det sagt.
Citera
2011-02-04, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MattF

Det jag vill veta är från folk hur det är att ha dreadlocks. Känns det äckligt och hur sköter ni det?

Till er trångsynta patetiska idioter kan dra åt helvete och behöver inte svara på detta för det kommer inte ens tas till hänsyn. Ville bara ha det sagt.
Nej, det känns inte äckligt, och då sköter jag inte ens mina över huvud taget.
Firar 10år med dreads iår
Citera
2011-02-04, 21:46
Medlem
bootboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Nej, det känns inte äckligt, och då sköter jag inte ens mina över huvud taget.
Firar 10år med dreads iår

Det är till att gratulera!

Men använder du inga hårprodukter alls typ Bivax eller nåt annan hårprodukter just för dreads

Jag har planer på att skaffa dreads till Våren/Sommaren uppe i Sthlm hos en Locitian SeienStyle som även driver Webshoppen/Shoppen Dreadstuff.
Citera
2011-02-05, 11:54
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bootboy
Men använder du inga hårprodukter alls typ Bivax eller nåt annan hårprodukter just för dreads

Sådana produkter är ofta skit som inte behövs det finns bara för att folk vill tjäna pengar.
Citera
2011-02-05, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bootboy
Det är till att gratulera!

Jag har planer på att skaffa dreads till Våren/Sommaren uppe i Sthlm hos en Locitian SeienStyle som även driver Webshoppen/Shoppen Dreadstuff.
Vax i dreads är ett helvete eftersom det aldrig försvinner.
Citera
2011-02-14, 21:36
Medlem
TypRastas avatar
Någon från eller nära jönköping som kan göra dreads för en billig peng?;P
Citera
2011-02-18, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingvinMan
Det där har jag tänkt på mycke nu på senare tid. Det måste ju nästan vara så? Jag förknippar iallafall dreads med bob marly och co, reaggie-kulturen.
Finns det folk med dreads som aldrig rökt holk ?

Yes, det finns
Citera
2011-04-02, 02:25
Medlem
Doabull1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuiGeneris
Polisen i Sverige borde göra som polisen på Zanzibar gör, fram med saxen och klippa av dreadsen! Om inte annat ser det ofräscht ut, men å andra sidan är det mest vänsterpatrask och annat lösker folk som har det, och de bryr sig väl inte så mycket ändå om sådana värdsliga saker som hygien eller dylikt.

Zanzibar kan ta sig i röven xD Det är liksom en kultur eller så tycker man det är snyggt. Det är ju som att göra slå knut på en kristens kuk bara för att han är kristen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in