2009-10-28, 18:02
Medlem
BeTeEms avatar
Naturliga

Jag håller på att odlar naturliga, vilka sätt finns det att processen ska gå fortare? jag tvättar håret med schampo 1-2 gånger i veckan
Citera
2009-10-28, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeTeEm
Jag håller på att odlar naturliga, vilka sätt finns det att processen ska gå fortare? jag tvättar håret med schampo 1-2 gånger i veckan
Sluta tvätta med shampo tex..
Citera
2009-10-29, 16:11
Medlem
BeTeEms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Sluta tvätta med shampo tex..

jo jag trappar ner
Citera
2009-11-05, 09:15
Medlem
smilingapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahadå
Nån som har nåt mer o säga?

Lil wayne har finaste dreads
Citera
2009-11-05, 09:42
Medlem
Pörrs avatar
Sammanfogat trådar (igen).

/Moderator
Citera
2009-11-07, 02:07
Medlem
Mr-andersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smilingape
Lil wayne har finaste dreads

Ja, han har riktigt fina dreads. Någon som vet det specifika namnet på fina dreads? Inte sånna tjocka slarviga.
Citera
2009-11-08, 21:08
Medlem
kebabmammans avatar
Bruna dreads ser ut som långa bajskorvar
Citera
2009-12-03, 17:41
Medlem
fleskhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Nej, nej, nejnejnejnejnej, du ska inte skaffa dreads. Vita med dreads är patetiska losertyper (obs, loser med ett o) som vill vara negrer. Är du inte neger, så lägg ner det.

Men herregud?
Och alla som är rakade är wannabe nynazister/nynazister eller?
jävla idiot! haha!

Kör på med dreads! Ska själv göra det. Men ja tänker vänta tills mitt hår är minst 15cm. Har hört att det är rekommenderat!
Citera
2009-12-12, 13:37
Medlem
Hallå, jag är intresserad av att skaffa dreads då jag har tröttnat på att vara snaggad för jag anser att man inte kan göra något vettigt med min krylliga kaluffs till frisyr. Men man hör olika saker hela tiden om tvättningen.. jag vill kunna tvätta mitt hår så ofta som möjligt utan att det blir skit av det, läste något tidigare i tråden om något shampoo utan kemikalier och att det ska vara bättre. Någon som vet var man kan skaffa detta och priser?

tack på förhand
Citera
2009-12-12, 13:58
Medlem
_nudies avatar
Hej!

http://www.knottyboy.com/shop/produc...k_shampoo_bar/
Schampoot kanske verkar dyrt (9$) men det räcker typ i 8 månader eller nåt.

Använd absolut inte wax. Det är helt onödigt och äckligt och det tvättas aldrig ur dina dreads. Jag har snart haft dreads i 5 år, och har fortfarande wax kvar (jag waxade bara första 3 månaderna).

Jag tvättar mitt hår 1 gång i veckan, det tar nämligen 20 - 22 timmar att torka på vintern, och det är tungt när det är blött... Det går att tvätta håret 3 gånger i veckan typ, om man vill, men det är ganska jobbigt att ha blött hår i nästan ett dygn (torkar nog fortare i början dock, sålänge du inte använder wax).

Hårbotten vänjer sig vid att producera mindre flott om du gradvis tvättar mer och mer sällan.
Citera
2009-12-14, 20:29
Medlem
Capys avatar
Rekommenderar att ha minst 20 cm långt hår innan man gör dem
Citera
2009-12-14, 20:38
Medlem
Capys avatar
Tvättar man håret flera gånger i veckan är det lätt att hår slits ur dreadsen så att man får en massa löshår om man inte virkar in det. Tvättar själv 3-4 gånger i månaden och har haft dreads i 8 månader. I början tvättade jag dock bara 2 gånger i månaden just för att de inte skulle lösa upp sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in