2009-08-01, 22:55
Medlem
Knurtuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _nudie
kolla min post här, typ sista sidan eller så
https://www.flashback.org/showthread.php?t=503635

Sen kan du gå in på knottylocks.tk för information om dreads.
1. Du behöver inte gå till en salong för att det ska bli bra
2. Använd inte vax
3. jag orkar inte skriva mer pga huvudvärk, men kolla länkarna!

Tack! Har kollat runt nu och blir bara mer och mer övertygad om att fixa dreads.
Citera
2009-08-17, 00:06
Medlem
hezbollahs avatar
Jag ska skaffa dreads, har ca 22 cm långt hår men jag vill fästa löshår så att mina dreads blir längre. Men jag vet inte hur jag ska fästa dem. Jag har tänkt använda mig av tuperingsmetoden för att göra mina dreads och undrar om det går om jag ska ha löshår?
Citera
2009-09-01, 17:17
Medlem
DeputyDawgs avatar
Om du ska ha dreads så ska du göra det riktigt. Du vill inte ha något som blir skit och sen är tvungen till att klippa av allt. Ta reda på någon som är professionell. Låt det ta lite tid. Kolla på dom här klippen. Tjejen vet vad hon snackar om och du får en hel del bra tips:

[DEL 1] http://www.youtube.com/watch?v=5Q1HPiEjrpk
[DEL 2] http://www.youtube.com/watch?v=iU_3t...eature=related
Citera
2009-09-01, 17:36
Medlem
DeputyDawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coq Rouge
Denna uppfattningen jag har fått om dreads är att man måste raka av håret om man vill bli av med dom. Bra att du har tagit ditt förnuft till fånga och lagt av med sånna här fjortis fasoner.

När FAN blev dreadlocks fjortisfasoner? Jo, det är ju lätt att slänga ut ett påstående i tomma luften.
Citera
2009-09-02, 17:47
Medlem
Det går att kamma ut, kommer ta tid, vara lite jobbigt men ett tips är att ha ett filmmaraton eller dylikt och göra det under tiden.

Annars förstår jag inte varför man vill bli av med dom ... Hår precis ovanför axlarna kan man växa till sig på inte allt för lång tid. Testa lite kortare hår om du vågar
Citera
2009-09-02, 18:13
Medlem
Jag lät en kompis göra mina åt mig. Men han hade gjort sina egna själv också, så mina blev ganska bra. Men jag kommer få sitta och rulla dom lite då å då pga att dom börjar gå upp lite. Bara att köpa lite dreadvax, chilla som fan och rulla lite.
Citera
2009-09-04, 10:12
Medlem
Nifesojs avatar
brukar dom inte bli väldigt perfekta på salong?
typ helt jämnrunda som perfekta bajskorvar?
då ser det ut som man satt en skurmopp på huvvet!
leta upp någon med riktiga goa dreads och fråga denne hur det gick till!
Citera
2009-09-04, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nifesoj
brukar dom inte bli väldigt perfekta på salong?
typ helt jämnrunda som perfekta bajskorvar?
då ser det ut som man satt en skurmopp på huvvet!
leta upp någon med riktiga goa dreads och fråga denne hur det gick till!
Riktiga dreads formas av att man helt enkelt skiter i att borsta håret och låter det tovas och forma sig hur det vill IMO. Det blir ju också snyggt om man kör korvgrejen, men då ska man göra det själv så att det inte blir sådära perfekt och moppaktigt.

Om TS inte vill att det ska gå överstyr under de efterföljande månaderna så separerar man tovorna genom att riva isär dem innan de blir för tjocka.

Och vad du än gör, använd inte vax!
Senast redigerad av Intergalactic 2009-09-04 kl. 16:04.
Citera
2009-09-04, 19:23
Medlem
Pörrs avatar
Sammanfogat ett antal trådar om samma sak.

/Moderator
Citera
2009-09-05, 18:52
Medlem
speccons avatar
Angående Bob

Tja! tänkte bara reda ut det där som det pratades om tidigare i tråden, att man fann 1000 nya skalbaggearter i Bob Marleys hår vid obduktionen.

Man hittade visserligen nya arter, men inte skalbaggar utan 2 nya typer av kvalster. Dessa hittades dessutom troligtvis före hans obduktion eftersom han tappade dreadsen före sin död pga cancern.

Lite onödig info bara

Hur som helst så va han kung inget o snacka om!
Citera
2009-09-11, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speccon
Tja! tänkte bara reda ut det där som det pratades om tidigare i tråden, att man fann 1000 nya skalbaggearter i Bob Marleys hår vid obduktionen.

Man hittade visserligen nya arter, men inte skalbaggar utan 2 nya typer av kvalster. Dessa hittades dessutom troligtvis före hans obduktion eftersom han tappade dreadsen före sin död pga cancern.

Lite onödig info bara

Hur som helst så va han kung inget o snacka om!

Om du inte kan länka till en källa så kan du lika gärna skita i att skriva det..
Citera
2009-10-01, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hackens
Några andra matnyttiga tips skulle vara: Gör inte dreadsen på salong, det kan lika gärna din kompis göra åt dig (kolla upp tutorials på youtube, etc.), se förfan till att INTE waxa håret, eller att tvätta det med vanligt schampoo (är ej bra för dina dreads, då schampoot innehåller mjukgörande medel och annat fabrikerat skit.)

Ursäkta bump, men jag ser inget fel med att gå till en salong, egentligen. Varför skulle det vara det? Är man själv osäker på hur man gör så är det väl bättre att någon med erfarenhet gör det, så allt går rätt till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in