2009-04-01, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EssAyy
Hehe även om det låter sick så var det typ en sån här detaljerad beskrivning jag var ute efter. Men hur är det med att tvätta av innan man lägger sig, bör man göra det? Tvättar personalen av på bemannade solariumar?

Kan ju kolla om de har rekomenderad tid mm. Men kan tillägga att jag kommer från mellanöstern, brukar sola mycket på sommaren men är ljus annars. Är 22år och har som sagt aldrig solat i solarium tidigare. Rek. tid? Jag vill bli brun och inte röd/brun (aka brännskadad)

Och bara så att jag inte ska bli "besviken" efter, visst blir det inte jätte skillnad första gången? Eller är det helt individuellt?
Börja med 10min första gången.
Duscha innan, borsta av dig gammal hud med valfri hård borste. Det ska ge bättre resultat. Dra dit. Finns det vattensprutor där så är det bara att torka av innan du lägger dig. Ja, sen solar du, tills solariet slocknar, då tar du på dig, torkar av igen, och drar hem.

Man ska helst vänta en timme med att duscha efter solning dock.

Sen ser du hur mycket det tog. Första gången ska det inte ta så mycket, du ska knappt se skillnad. Kör på samma tid igen efter 3-4 dagar. Kör du för hårt så riskerar du att få pigmentsfel, dvs. du blir kritvit på vissa partier. Det kommer du antagligen få första gångerna, men eftersom du bara solar så kort tid så syns det knappt.

Sen är det bara att köra på.
Citera
2009-04-01, 03:08
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EssAyy
Hehe även om det låter sick så var det typ en sån här detaljerad beskrivning jag var ute efter. Men hur är det med att tvätta av innan man lägger sig, bör man göra det? Tvättar personalen av på bemannade solariumar?

Kan ju kolla om de har rekomenderad tid mm. Men kan tillägga att jag kommer från mellanöstern, brukar sola mycket på sommaren men är ljus annars. Är 22år och har som sagt aldrig solat i solarium tidigare. Rek. tid? Jag vill bli brun och inte röd/brun (aka brännskadad)

Och bara så att jag inte ska bli "besviken" efter, visst blir det inte jätte skillnad första gången? Eller är det helt individuellt?

Kvittar om du duschar innan eller inte.. har ingen som helst betydelse faktiskt. Om du ar fran mellanostern tippar jag pa att du har hudtyp 2 eller mer..

Borja med 10 min pa t ex Mandagen, sen pa Onsdagen kor du 12 minuter, sen pa Fredagen 12 minuter, Sondag 15 minuter och redan vid Fredagen borde du sett resultat.. om inte sa gor du det pa Sondagen..

Och att duscha direkt efter gor inget daligt mot dig.. annat att du kommer lukta battre(men tror inte du tycker det ar daligt).

Ett tips ar att anvanda ett "sta-solarium" da de ger en jamn branna jamnfort med dom du ligger i..

Mvh,
Citera
2009-04-01, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Kvittar om du duschar innan eller inte.. har ingen som helst betydelse faktiskt. Om du ar fran mellanostern tippar jag pa att du har hudtyp 2 eller mer..

Borja med 10 min pa t ex Mandagen, sen pa Onsdagen kor du 12 minuter, sen pa Fredagen 12 minuter, Sondag 15 minuter och redan vid Fredagen borde du sett resultat.. om inte sa gor du det pa Sondagen..

Och att duscha direkt efter gor inget daligt mot dig.. annat att du kommer lukta battre(men tror inte du tycker det ar daligt).

Ett tips ar att anvanda ett "sta-solarium" da de ger en jamn branna jamnfort med dom du ligger i..

Mvh,

Vilka solarium erbjuder ståsolarium då? Vilka städer har det? Alla?
Citera
2009-04-01, 22:44
Medlem
Enrundfyrkants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latly

Nu är chansen väldigt liten att du bor här, men Malmö har
Citera
2009-04-02, 11:19
Medlem
Norrahammars avatar
Citat:

Det finns i de flesta större orter och städer.
Göteborg - Sthlm - Jönköping - Uppsala - Halmstad - Ystad - Linköping.
Det är dessa jag kommer på så här rakt upp o ner
Citera
2009-04-02, 17:51
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:

Antar att som namnt innan, storre stader?

Mvh,
Citera
2009-04-06, 11:51
Medlem
Sedatives avatar
Jag testade att lägga mig och sola ute.... FY för i satan vad det tog!!!
Och jag hade försvarets stridsskjorta 90 eller vad fan den heter (den man kan dra upp i halsen) Så nu har jag ett ansikte från helvetet och vit hals.

Va fan ska jag göra?
Citera
2009-04-06, 13:37
Medlem
mugglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sedative
Jag testade att lägga mig och sola ute.... FY för i satan vad det tog!!!
Och jag hade försvarets stridsskjorta 90 eller vad fan den heter (den man kan dra upp i halsen) Så nu har jag ett ansikte från helvetet och vit hals.

Va fan ska jag göra?

Hmmm. Jag antar att du har dina skäl, men varför ha en skjorta som täcker halsen när man lägger sig för att sola?

Vad du ska göra? Bär polotröja tills du får en jämnare solbränna.
Sola på solotek i fortsättningen och följ solråden där, så slipper du sådana här överraskningar i framtiden.
Citera
2009-04-06, 15:36
Medlem
Sedatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muggler
Hmmm. Jag antar att du har dina skäl, men varför ha en skjorta som täcker halsen när man lägger sig för att sola?

Vad du ska göra? Bär polotröja tills du får en jämnare solbränna.
Sola på solotek i fortsättningen och följ solråden där, så slipper du sådana här överraskningar i framtiden.

polotröja!? Finns det fortfarande? Halsduk kan jag ju inte ha nu.

Solarium kanske? med en handduk för ansiktet?
Finns det något man kan göra för att få det röda att bli brunt snabbare?
Citera
2009-04-06, 15:54
Medlem
mugglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sedative
polotröja!? Finns det fortfarande? Halsduk kan jag ju inte ha nu.

Solarium kanske? med en handduk för ansiktet?
Finns det något man kan göra för att få det röda att bli brunt snabbare?

Nej, du kan inte påskynda processen. Att du har blivit röd är ett tecken på överexponering. Det brukar iofs bara ta något dygn innan det röda lägger sig, så ta det lugnt bara. Man kan lindra eventuell sveda med fuktkräm, men annars är det bara att låta naturen ha sin gång.

Tänk på att helst låta det gå två dygn mellan soltillfällena, och om du efter två dygn fortfarande tycker att du behöver jämna ut solbrännan kan du mycket väl sola solarium med en handuk över ansiktet. Tänk då på att flytta den lite några gånger så att du inte får ytterligare en skarp kant.

Så finns ju iofs även brun-utan-sol och liknande produkter. Det kanske kan hjälpa lite.
Citera
2009-04-13, 21:46
Medlem
Någon som vet var man kan få tag på Hawaiian tropic utan faktor i Stockholm? Har letat i hela nacka forum och åhlens city men utan resultat och kommentarer såsom "du ska akta dig för sånt där"
Citera
2009-04-14, 01:08
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miticn
Någon som vet var man kan få tag på Hawaiian tropic utan faktor i Stockholm? Har letat i hela nacka forum och åhlens city men utan resultat och kommentarer såsom "du ska akta dig för sånt där"
Kolla Souk, Pasion Cosmetic, på Drottninggatan. Tror jag såg utan faktor där.
Annars har du alltid Eleven http://www.eleven.se/hawaiian-tropic-b106.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in