2009-04-01, 00:23
Citat:
Börja med 10min första gången.
Ursprungligen postat av EssAyy
Hehe även om det låter sick så var det typ en sån här detaljerad beskrivning jag var ute efter. Men hur är det med att tvätta av innan man lägger sig, bör man göra det? Tvättar personalen av på bemannade solariumar?
Kan ju kolla om de har rekomenderad tid mm. Men kan tillägga att jag kommer från mellanöstern, brukar sola mycket på sommaren men är ljus annars. Är 22år och har som sagt aldrig solat i solarium tidigare. Rek. tid? Jag vill bli brun och inte röd/brun (aka brännskadad)
Och bara så att jag inte ska bli "besviken" efter, visst blir det inte jätte skillnad första gången? Eller är det helt individuellt?
Kan ju kolla om de har rekomenderad tid mm. Men kan tillägga att jag kommer från mellanöstern, brukar sola mycket på sommaren men är ljus annars. Är 22år och har som sagt aldrig solat i solarium tidigare. Rek. tid? Jag vill bli brun och inte röd/brun (aka brännskadad)
Och bara så att jag inte ska bli "besviken" efter, visst blir det inte jätte skillnad första gången? Eller är det helt individuellt?
Duscha innan, borsta av dig gammal hud med valfri hård borste. Det ska ge bättre resultat. Dra dit. Finns det vattensprutor där så är det bara att torka av innan du lägger dig. Ja, sen solar du, tills solariet slocknar, då tar du på dig, torkar av igen, och drar hem.
Man ska helst vänta en timme med att duscha efter solning dock.
Sen ser du hur mycket det tog. Första gången ska det inte ta så mycket, du ska knappt se skillnad. Kör på samma tid igen efter 3-4 dagar. Kör du för hårt så riskerar du att få pigmentsfel, dvs. du blir kritvit på vissa partier. Det kommer du antagligen få första gångerna, men eftersom du bara solar så kort tid så syns det knappt.
Sen är det bara att köra på.