Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-03-10, 23:16
  #1
Medlem
manganmanges avatar
Jag va in på en affär idag som som sålde en spray som skulle funka ungefär som sån där "sol dusch" man sprayade bara det på den del av kroppen man ville ha brun och det behövde inte appliceras, jag kommer inte ihåg namnet på flaskan nu men det skulle vara intressant om nån här har testat nåt liknande, om det är värt och testa eller inte, jag hade inte lust och chansa eftersom flaskan kostade 398 spänn, skulle oxå vara intressant att veta hur mycket flaskan räcker till
Citera
2005-06-14, 16:59
  #2
Medlem
Anvädning av solbrunkräm

I samband med att jag har väldigt svårt att bli solbrun, blir jag oftast ruskigt rödbrun om jag är i solen ett tag, så vill jag nog ändå trotts allt bli brun.
Jag har hört att man kan käka betakaroten för att öka A-vitamin halten i kroppen, men fick veta att det ska öka risken för Lungcancer oavsett om man är rökare eller inte

Så jag skulle gärna vilja testa brunkräm.
Problemet är att jag har extremt mycket hår på mina bina, och börjarar "odla" mer i samband med solning.

Så jag undrar hur man ska använda brunkräm på ett snyggt sätt så att man inte blir lite "brunfläckig". Och hur fungerar det på t.ex. bena som är håriga?


Berätta gärna era egna erfarenheter av solbrunkräm
Citera
2005-06-14, 17:03
  #3
Medlem
H.E.L.s avatar
Menar du brun utan sol?

Vanlig brunkräm är ingen höjdare.

Tänk på att tvätta händerna och nagelband efter du smort in dig annars blir du brunorange där.
Citera
2005-06-14, 17:08
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Menar du brun utan sol?

Vanlig brunkräm är ingen höjdare.

Tänk på att tvätta händerna och nagelband efter du smort in dig annars blir du brunorange där.

Exakt, jag glömde givetvis att fråga lite grejer i min första post...

Hur länge sitter krämen kvar om man "applicerar" ett tunt lager, speciellt om man badar o så rätt ofta?
När den börjar försvinna uppstår det helt enkelt fläckar/sprickor?

Och vart säljs sådana "brun utan sol krämer" ?
Citera
2005-06-14, 17:11
  #5
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits87
Exakt, jag glömde givetvis att fråga lite grejer i min första post...

Hur länge sitter krämen kvar om man "applicerar" ett tunt lager, speciellt om man badar o så rätt ofta?
När den börjar försvinna uppstår det helt enkelt fläckar/sprickor?

Och vart säljs sådana "brun utan sol krämer" ?

Finns t ex på Åhlens. Överallt det finns smink och hudkräm o sånt.

Du bör inte ta det precis inna bad utan ett par gånger innan du tar dig till stranden. Typ varje dag efter du duschat. I kanske 5-6 dagar så börjar det synas ordentligt.

Det är inget du tar bara för att vara brun under en dag, utan det sitter ett tag. Va försiktig med ansiktet. Kan bli fläckigt vid ögonbrynen.
Citera
2005-06-14, 22:35
  #6
Medlem
okay. hur länge sitter det kvar?

Så jag ska smörja in mig ett antal gånger för att få resultat?
Är man tvungen att vistas ute i solen, har för mig att polaren skrev "fet" på sig själv med sådan kräm när han låg ute i solen
Citera
2005-06-14, 22:45
  #7
Medlem
BagareBengts avatar
används med fördel endast till ansikte. att köra andra delar av kroppen känns rätt, hmm, dyrt och lönlöst.

testa att sola med hawaiian tropic , det brukar allt som oftast ge användaren en (mörk)brunare brun färg.
Citera
2005-06-14, 22:46
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits87
Så jag ska smörja in mig ett antal gånger för att få resultat?

Näe, det räcker med en gång, men det blir mer effekt om du repeterar.

Testade på en klick på en kvinnlig bekants underarm (i Taxfree-shopen på Finlandsfärjan) och hon fick en brungul fläck som varade några dagar. Hon var dock väldigt blek, har man lite färg innan syns det inte lika tydligt.

Gå till en sminkbod själv och prova på lämplig kroppsdel. Café hade ett test av massa olika märken för två nummer sedan, men det har jag supit bort och kommer inte ihåg vilket märke som var bäst.

Någon annan kanske har kvar tidningen?
Citera
2005-06-16, 14:34
  #9
Medlem
Brun utan sol kan vara lite knepigt att få ett riktigt snyggt jämt resultat. Det bästa skulle vara om du gick till en salong där dem sprayar dig brun. Kostar 350-400 spänn för helkropp.

Annars kan jag rekommendera brun utan sol servetter, blir hyffsat bra men ger tyvärr inte den där riktiga brännan. Var försiktig vid knä, vrister, armbågar där huden e lite tjockare o torrare, brukar alltid fastna mer färg där.
Citera
2005-06-17, 16:50
  #10
Medlem
Tesans avatar
Kom ihåg att smörja in dig med vanlig hudlotion innan du smörjer in brun-utan-sol, du får ett jämnare resultat då.
Citera
2005-06-17, 20:02
  #11
Medlem
Schaffers avatar
Sola röven?

Såg en kille med solbrända skinkor och tyckte att det såg ganska gay ut. Alltså inte snyggt på en man.

http://server3.uploadit.org/files/Schaffer-badbyxor.jpg
http://server3.uploadit.org/files/Sc...-badbyxor1.jpg
Citera
2005-06-17, 20:05
  #12
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Såg en kille med solbrända skinkor och tyckte att det såg ganska gay ut. Alltså inte snyggt på en man.

http://server3.uploadit.org/files/Schaffer-badbyxor.jpg
http://server3.uploadit.org/files/Sc...-badbyxor1.jpg

Vad har dina ord med bilderna att göra?

Mannen på bilden(du? ) har ju inte solat sin röv...

Jag tycker det är gött att ligga naken och sola röven, dock avskilt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback