Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 11:50
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Ja han har begått brott mot religiös överhöghet. I Sverige finns det bara en riktig religion och det är polisreligionen, vilket framgår tydligt av ditt inlägg. Inte konstigt att Sverige ser ut som det gör.

Vad svamlar du om? En enda religion, polisreligionen? I Svedala råder religionsfrihet.

Nu back till topic: Jackie Arklöv sköt ihjäl två unga poliser med deras egna tjänstevapen. + Bosnien

Klart som fan att vi inte kan ha sådana gående lösa på våra gator.
Senast redigerad av Alonen Igår kl. 11:57.
Citera
Igår, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Vad svamlar du om? En enda religion, polisreligionen? I svedala råder religionsfrihet.

Nu back till topic: Jackie Arklöv sköt ihjäl två unga poliser med deras egna tjänstevapen. + Bosnien

Klart som fan att vi inte kan ha sådana gående lösa på våra gator.
Arklöv sköt poliser, och i Sverige har polismakten samma status som religionen har i mindre sekulariserade länder. Det är vad jag svamlar om. Arklövs status är alltså ungefär som om någon hade sprängt en bomb vid Kaba i Mecka. Visst får man tillhöra andra religioner, men första budet i Sverige är: Du ska inte ha några andra gudar jämte polisen.
Citera
Igår, 11:59
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Ni får rubrisera det hur ni vill.

Men Arklöv ska sitta inlåst.
Citera
Igår, 12:01
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Arklöv sköt poliser, och i Sverige har polismakten samma status som religionen har i mindre sekulariserade länder. Det är vad jag svamlar om. Arklövs status är alltså ungefär som om någon hade sprängt en bomb vid Kaba i Mecka. Visst får man tillhöra andra religioner, men första budet i Sverige är: Du ska inte ha några andra gudar jämte polisen.

Du bommar en sak…

- Vi bor i Sverige!
Citera
Igår, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Du bommar en sak…

- Vi bor i Sverige!
Ja, det gör jag. Vi bor i Sverige. Tyvärr. Och jag menar att Sverige måste liberaliseras, och sekulariseras på riktigt. Vi har ersatt en teologisk religion med en sekulär religion. Men att ens lyfta en sån fråga i Sverige är förenat med livsfara.
Citera
Igår, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Hur många människor dödade han när han var i Bosnien?

Exakt hur många han dödade som medlem i Ludwig Pavlovic-förbandet är lite dunkelt, man vet att dom var ett sånt förband som var både halvt lagligt och halvt kriminellt, de hade skidmasker med sig i "upprensningsaktioner". Det är väl känt att just dom brukade kasta in granater i husen och sen gick in och dödade allt levande, och de gick ju så från hus till hus i byarna så det var nog en del. Arklövs dagbok (blev aldrig offentlig i rättegångarna tyvärr!) från kriget hintar om massmördande, han ska ha skrivit som "fina minnen" om sjuka saker när de "rensade byar". I tv3 på 90talet i en dokumentär som inte längre finns, när han precis dömts i Bosnien, sa han dock att han åtminstone aldrig våldtagit någon... men han deltog i massmördande där borta och extraknäckte som lägervakt under Bosko Previsić (Boko) där han torterade fångarna. En fransk(?) fd legoknekt skrev på ett forum för några år sen om sin tid där och hade varit med "en svensk neger som var galen" typ. Detta bekräftas av överlevares vittnesmål; När Arklöv torterade folk blodiga och gav dem sjuka order så skrattade hans kamrater o sa till fångarna "gör som han säger då, han är galen, han kommer döda dig".
Citera
Igår, 14:46
Medlem
Citat:

Hade din argumentation haft substans skulle Olsson och Axelsson fortfarande sitta. Anledningen till varför Arklöv fortfarande inte släppts ut är för att han anses för farlig, plus att han också har krigsförbrytelser i bagaget.
Citera
Igår, 14:52
Medlem
När Arklöv hade kommit hem från kriget och var på krogen och sånt i hålan han bodde och folk brukade säga typ "hej krigsförbrytarn" eller "hej legosoldaten" och han hotade med att hamra in patroner i folks knäskålar och dra åt taggtråd runt folks skallar (sånt som helt vanliga svenskar brukar yttra till gäster på vanliga krogkvällar ) , varför greps han aldrig för hoten? Han dömdes ju för ett bombhot mot nån vänsterspelning (var det inte två tjejer som hade känt igen honom då han ringt från nån telefonkiosk lol). Nån som har den domen?

Eller rapporten från när poliser stannade honom i en bil (fortkörning?) och såg en svart afrikan med ett blågult hakkors i plånboken, nåt de fann så udda att de t.o.m nämnde det i rapporten.

En annan fråga är hur nazisterna, de där som hängde i lägenheter och höll på, reagerade på att Tony släpade med en afrikan på nazistmöten lol. Tonys brud ville ju inte ens gå och köpa pizza med Arklöv... och nån annan svensk nazist sa att han fick veta att Jackie fick vara med men skulle steriliseras om de fick makten...
Citera
Igår, 14:57
Medlem
Citat:
Var har du fått den informationen från?

Domarna, förundersökningen om folkrättsbrott, de bosniska nyheterna om domen och vittnesmålen i rättegången i Bosnien, svenska domstolens förhör med överlevare och vittnen, det jag kollat i Malexanderförundersökningen, diverse dokumentärer och reportage om honom på 90 och 00talen.
Citera
Igår, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Hade din argumentation haft substans skulle Olsson och Axelsson fortfarande sitta. Anledningen till varför Arklöv fortfarande inte släppts ut är för att han anses för farlig, plus att han också har krigsförbrytelser i bagaget.
Jag har inga problem med att en person fällts i en rättssäker process, fått möjlighet att försvara sig eller tiga om han så vill. Åklagaren hade bevisbördan i rättegången. Han lyckades bevisa att Arklöv varit inblandad i avlivningarna. Inget problem, som jag ser det. Det jag vänder mig emot är det rent Kalle Anka-liknande polisingripande som ledde till att han sköts i ryggen vid gripandet. Öga för öga, som du kanske skulle uttryckt det. Poliserna som sköt honom blev aldrig fällda, såklart. Det finns processer som är förenliga med demokratiska normer, i vilket en person kan fällas i en domstol och hållas inspärrad på livstid. Inga problem. Hade de betett sig som i Nordkorea och angripit hans familj mm hade jag protesterat. Jag vänder mig också emot att det finns en patologisk kultur kring polismyndigheterna i Sverige, som är så ingrodd att det inte ens går att göra sig förstådd när man pratar om den. Men det tar jag hellre i en annan tråd, eller via PM.
Senast redigerad av reservkonto1234 Igår kl. 15:05.
Citera
Igår, 15:08
Medlem
Citat:
Jag har inga problem med att en person fällts i en rättssäker process, fått möjlighet att försvara sig eller tiga om han så vill. Åklagaren hade bevisbördan i rättegången. Han lyckades bevisa att Arklöv varit inblandad i avlivningarna. Inget problem, som jag ser det. Det jag vänder mig emot är det rent Kalle Anka-liknande polisingripande som ledde till att han sköts i ryggen vid gripandet. Öga för öga, som du kanske skulle uttryckt det. Poliserna som sköt honom blev aldrig fällda, såklart. Det finns processer som är förenliga med demokratiska normer, i vilket en person kan fällas i en domstol och hållas inspärrad på livstid. Inga problem. Hade de bettet sig som i Nordkorea och angripit hans familj mm hade jag protesterat. Jag vänder mig också emot att det finns en patologisk kultur kring polismyndigheterna i Sverige, som är så ingrodd att det inte ens går att göra sig förstådd när man pratar om den. Men det tar jag hellre i en annan tråd, eller via PM.

Har inte läst på om själva gripandet så jag lämnar det därhän, men Sverige har knappast något nämnvärt problem med polisbrutalitet. Poliser här använder ytterst sällan våld och i de fall det faktiskt sker är det oftast befogat. Innan du drar upp några kända exempel kan jag tillägga: viftar du med ett vapen framför polisen, oavsett om det är äkta eller ej, får du räkna med att bli ihjälskjuten. Det är helt i sin ordning och jag hade skjutit direkt utan att tveka, om jag själv vore polis.
Citera
Igår, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Har inte läst på om själva gripandet så jag lämnar det därhän, men Sverige har knappast något nämnvärt problem med polisbrutalitet. Poliser här använder ytterst sällan våld och i de fall det faktiskt sker är det oftast befogat. Innan du drar upp några kända exempel kan jag tillägga: viftar du med ett vapen framför polisen, oavsett om det är äkta eller ej, får du räkna med att bli ihjälskjuten. Det är helt i sin ordning och jag hade skjutit direkt utan att tveka, om jag själv vore polis.
Jag skrev ingenting om polisbrutalitet. Jag syftade på polismyndigheternas oinskränkta makt, som ingen vågar ifrågasätta. Det var därför jag kallade det en religion. Att du står på polisens sida ifråga om allt som gäller deras makt kommer inte som en nyhet för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in