Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-10, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Får man undra varför du är så intresserad av denne fånge?
Se svaret jag svararade till Alonen.
Senast redigerad av Challenger1996 2025-12-10 kl. 21:20. Anledning: Korrigering
Citera
Igår, 09:02
Medlem
Charles-Lyntons avatar
En bisarr anekdot är att när Arklöv tillverkades (circa september 1972) så var hans engelske far 60 bast, vilket betyder att hans far föddes samma år som det var OS i Stockholm. Så Pappa Arklöv var alltså barn under Första världskriget. Kan Farfar Arklöv t o m ha stridit i Första världskriget? Denne ariske bärsärk kanske har en ärorik stamtavla som sträcker sig tillbaka till korstågen och vikingatiden. Är det tillåtet att beställa ett haplogrupp-test i fängelset?
Citera
Igår, 09:09
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Arklöv är en riktig knäppskalle och eftersom han både verkar trivas i sitt nuvarande sammahang och dessutom verkar funka bra i detsamma så tycker åtminstone jag att det är humanare att låta honom stanna bakom lås och bom istället för att släppa ut honom i vårt nihilistiska cyberpunksamhälle. Han fängslades som ung man och kommer isåfall ut som gubbe. Han har suttit inne i halva sitt liv. Han har inte ute att göra. Han förstår inte det samhälle han släpps ut i.

Bättre låta honom måla tavlor och spela gitarr ifred än att släppa ut honom till ett samhälle som otvetydigt kommer att frustrera honom och leda till fler beväpnade vansinnesutbrott.
Senast redigerad av Stiert-Munning Igår kl. 09:13.
Citera
Igår, 09:28
Medlem
Citat:
Det får man undra. Får man undra varför du själv tycker det är så intressant att du själv skriver i den här tråden? Det behövs inga 'starka motiv' för att bry sig om ett rättsväsende i fritt fall. Om han blir utsläppt är det bara ett i en aldrig sinande ström av rättsröta i det här landet. Det är dags att på allvar göra upp med den korrupta rättskultur som råder i västvärldens sämsta rättssamhälle.
Citera
Igår, 11:06
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Det får man undra. Får man undra varför du själv tycker det är så intressant att du själv skriver i den här tråden? Det behövs inga 'starka motiv' för att bry sig om ett rättsväsende i fritt fall. Om han blir utsläppt är det bara ett i en aldrig sinande ström av rättsröta i det här landet. Det är dags att på allvar göra upp med den korrupta rättskultur som råder i västvärldens sämsta rättssamhälle.

Det är fullständigt sinnessjukt att göra det till en prestigesak att han ska sitta i fängelse. Det finns inte en enda IRA-terrorist som fortfarande sitter i fängelse, eller har gjort det under de senaste 25 åren.
Citera
Igår, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Det är fullständigt sinnessjukt att göra det till en prestigesak att han ska sitta i fängelse. Det finns inte en enda IRA-terrorist som fortfarande sitter i fängelse, eller har gjort det under de senaste 25 åren.
Jag menade inte att han ska sitta i fängelse av prestigeskäl. Vems prestige? Din eller svensk polis?

Jag menade att han inte ska släppas ut enbart av tidsskäl. Hur lång tid har det gått? En livstid brukar vara 16-20 år. När han dömdes var genomsnittet på ett livstidsstraff 12 år, tror jag mig ha läst. Jag har inga problem med att en ofarlig person sitter kortare tid, men han begick grova brott i Bosnien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in