Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-17, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stfu!
Klart dom gjorde.

Ok, det var bara en fråga - då var det ju en riktig form av hyckleri. Inte för att det brukade vara främmande för just Hitler.
Citera
2007-10-17, 08:15
Medlem
hksnismos avatar
Roligast var ändå då vederbörande (jag) och polarn var ute och åkte i jackies röda volvo 240.

DÅ jag på fyllan gjorde en attack mot bandarn som satt i bilen med ett hip-hopp band.

Efter typ 10 sec bromsar han till bilen och skriker, vad faan är det här för jävla negermusik...

Vi satt som frågetecken i bilen

Dödsmetall var hans musik
Citera
2007-10-17, 09:39
Medlem
Bluebeast72s avatar
Jackie har aldrig setts som en viktig del av ngn fraktion eller flang inom nazismen eller för den delen nationalismen.Han var en högst ordinarie husneger med alla de sysslor det medförde.
Att han sedan bar fel kostym sågs med blida ögon då han var utmärkt som servitör o skoputsare.
De svarta har alltid haft denna läggning att vilja serva oss vita,men som vi alla vet så står dom dock alltid på andra sidan mynningen när det är dax.
Citera
2010-07-17, 20:06
Medlem
En svensk journalist träffde Arklöv på anstalten i Mostar och gjorde en dokumentär som heter "Jackie- En svens krigsförbrytare". Någon som vet hur man får tag på den?
Citera
2010-07-18, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000
En svensk journalist träffde Arklöv på anstalten i Mostar och gjorde en dokumentär som heter "Jackie- En svens krigsförbrytare". Någon som vet hur man får tag på den?

Skulle också vilja se den, en väldigt sjuk men intressant person. Ett as, men man kan inte förneka att hans historia är intressant att läsa om...
Citera
2010-07-20, 19:59
Medlem
Visst gjorde Jackie militärtjänst på P10 i Strängnäs men blev galen första natten och skickades till psyket?
Vakten kom med osäkrat vapen och de tvingades ge honom två sprutor för att få honom lugn. Han stack ut som en öm tumme bland oss andra.
Citera
2010-07-21, 16:29
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riffraffer
Visst gjorde Jackie militärtjänst på P10 i Strängnäs men blev galen första natten och skickades till psyket?
Vakten kom med osäkrat vapen och de tvingades ge honom två sprutor för att få honom lugn. Han stack ut som en öm tumme bland oss andra.
Sedan när har skyddsvakten sprutor med lugnande? Mig veterligen får endast behörig personal (sjuksköterskor och sjukvårdare) ge sprutor och ingen del av skyddsvaktsutbildningen innefattar att ge sprutor med lugnande, dock att omhänderta och oskadliggöra eventuella hot. Så den där rövarhistorien får du nog arbeta lite på.

/Micke
Citera
2010-07-21, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Sedan när har skyddsvakten sprutor med lugnande? Mig veterligen får endast behörig personal (sjuksköterskor och sjukvårdare) ge sprutor och ingen del av skyddsvaktsutbildningen innefattar att ge sprutor med lugnande, dock att omhänderta och oskadliggöra eventuella hot. Så den där rövarhistorien får du nog arbeta lite på.

/Micke
De kallade på hjälp som kom till förläggningen.
Citera
2010-07-21, 18:04
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
De kallade på hjälp som kom till förläggningen.
Nja... Om inte akut fara för personens liv föreligger skall polis tillkallas efter att personen har omhändertagits och säkrats, om personens liv är i fara skall man ge nödvändig vård och kalla på ambulans. Och jag tvivlar starkt att Jackies liv var i fara, och polisen har inga sprutor med lugnande, så jag köper inte riktigt det där. Såvida inte P10 har ett helt unikt regelverk att arbeta utifrån, och inte det heller är speciellt troligt.

/Micke
Citera
2010-07-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Nja... Om inte akut fara för personens liv föreligger skall polis tillkallas efter att personen har omhändertagits och säkrats, om personens liv är i fara skall man ge nödvändig vård och kalla på ambulans. Och jag tvivlar starkt att Jackies liv var i fara, och polisen har inga sprutor med lugnande, så jag köper inte riktigt det där. Såvida inte P10 har ett helt unikt regelverk att arbeta utifrån, och inte det heller är speciellt troligt.

/Micke
Jag vet bara vad som hände och har inte koll på hur lång tid det tog men alla trodde att det var första nattens välkomnande från befälen som var på gång men det var Jackie som gick bärsärk troligtvis för att han tyckte att lumpen var för lätt för honom. Han kastade ut allt som fanns i städförrådet mitt i natten och det var ett jävla liv.
Citera
2010-07-21, 18:25
Medlem
Kanske finns det fler personer på FB som var där eller som har läst om det som hände på P10 med Jackie Arklöv?
Citera
2010-07-21, 18:27
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Jag vet bara vad som hände och har inte koll på hur lång tid det tog men alla trodde att det var första nattens välkomnande från befälen som var på gång men det var Jackie som gick bärsärk troligtvis för att han tyckte att lumpen var för lätt för honom. Han kastade ut allt som fanns i städförrådet mitt i natten och det var ett jävla liv.
Förmodligen så bojades han och fördes iväg, värre än så blev det nog aldrig. Att man ger sprutor med lugnande direkt på plats tillhör nog ovanligheterna, orsaken är att det blir mycket svårare för psykakuten att göra en korrekt bedömning av vilka insatser personen är i behov av om han är drogad. Om Jackie brottats och levt rövare så är det nog mest troligt att han helt enkelt inte orkade bråka mer när han fått bojorna på sig och blev helt lugn.

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in