2007-06-27, 21:34
Medlem
llduces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nu är det 2 sidor sen Jackie Arklövs namn öht nämndes.

Han är överflödig vi har en annan hatisk svart man i tråden....
Citera
2007-06-27, 22:55
Medlem
Black_panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llduce
Mitt arbete.

Det beror på vad du menar med egoism, människan drivs av sin vilja till liv och framgång. Dock finns de olika former av egoism och som jag skrev i mitt ursprungs inlägg är överdriven materialistisk egoism en defekt om de tillåts bli samhället och individens högsta värde. De är inget fel i att arbeta för att försörja sin familj och få det bättre, det är vad som driver ekonomin framåt.
Individer som sätter pengar och materiell njutning framför folk, kultur, natur samt offrar alla djupare värden för att öka den ekonomiska tillväxten i evighet är dock en tom person och även skadlig för sin omgivning.

Jag har förstått att folk och kultur bara är tomt babblande för dig så länge de inte är svarta och deras historia och kultur som diskuteras.

Jag tittar runt omkring mig, det jag ser är ett samhälle fyllt av kriminalitet, konflikter, kultur lösa och historielösa individer. Ett samhälle som blir alltmer kallt, konstgjort och främmande. Ett samhälle där människor är otrygga och främlingar från avlägsna kulturer hänger i gathörnen. Ett samhälle där man inte längre vågar ha dörren olåst och kvinnor såväl som män är rädda för att gå ut på kvällarna. Det är effekten av det mångkulturella samhälle du förespråkar. Ett samhälle utan gemensamma normer, värderingar och kultur.
Om vi behöver sänka den ekonomiska utvecklingstakten lite för att få tillbaka detta så är det inte mig emot.

Det här inlägget illustrerar min poäng utmärkt. Vi förnekas våran kultur, till och med dess existens förnekas. Det är i och för sig förståligt att du som svart inte är särskilt insatt i Indoeuropas kultur, religion, historia och världsbild precis som jag inte är något expert på de högtstående kulturer de svarta påstår sig ha haft.

Ja iranier är ett av de Indoeuropeiska folken, Indoarier brukar deras undergrupp ibland kallas. De skapade även en högtstående Indoarisk religion vilken till stor del vilade på den Ariska livssynens fundament.
Att de Indoeuropeiska folken har ett gemensamt ursprung och delar grundläggande kulturella och religiösa fundament precis som språk har du tydligen missat helt, om du hade studerat religions och kulturhistoria närmare kanske nivån på den här debatten kunde höjas till en högre nivå. Du verkar dock nöja dig med oneliners och förolämpningar.

Du verkar vara mycket för spottloskor och förolämpningar.

Du verkar ha en något bristande förmåga att se saker ur andra perspektiv än ditt eget.

Jag måste tyvärr säga att "orken" att replikera till dina "poetiska" rader saknas hos mig...Jag får låta dig fortsätta med din monolog... jag har svårt att tro på det du skrev här och skulle stå på torget å snacka om det skulle folk ta dig för en psykiskt instabil person!

Jag tar och följer rådet jag PM:ades och avslutar min del i denna diskussion, det var kul!

Lycka till med din tro! I am out
Citera
2007-06-27, 22:57
Medlem
Black_panthers avatar
Citat:
Han är överflödig vi har en annan hatisk svart man i tråden....

Tack...men jag är 150 procentigt säker på att jag sprider mer glädje är mer empatisk å bryr mig mer om mina medmänniskor än du nånsin kan komma i närheten av.
Har du den senaste månaden gjort en enda "gratis" sak för nån annan helt okänd människa?
Citera
2007-06-27, 23:03
Medlem
Black_panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vukovic
Ja, det har säkert diskuterats förr.

Men hur i helvete kunde Jackie Arklöv välkomnas av nassarna?

Jackie Arklöv är en ren produkt av ett vridet, inskränkt och dekadent samhälle.
Ett vridet samhälle förstörde honom totalt såsom det förstörde Neger-Pierre.

Ett s.k "humant" samhälle som behandlar barn av utländsk bakgrund som en sophög... och sina egna för den delen.

Jackie Arklöv är en sann produkt av det svenska samhället... han skämdes över den han var och hittade tröst hos några "saker" som kallas för nynazister.

Jackie Arklöv kunde ha utnyttjat sin kunskap och mod för att t.ex utrota världsplågan som nazismen är!
Citera
2007-06-27, 23:07
Bannlyst
Jag blev i alla fall rörd av Il Duces inlägg. Jag tycker det verkar vara skrivet med värme och eftertänksamhet.
Citera
2007-06-27, 23:36
Medlem
Black_panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli_Ellen
Jag blev i alla fall rörd av Il Duces inlägg. Jag tycker det verkar vara skrivet med värme och eftertänksamhet.

Jag är ledsen vännen men denna tråd handlar inte om virtuella förälskelser.
Du verkar helt till dig så fort han skriver något!
P.M:a honom istället så får ni fika eller något men for the love of God, bespara oss eländet med klubben av inbördes beudran, please?
Citera
2007-06-27, 23:37
Medlem
freeriderXIIs avatar
black panther ni vet väl att denna organisation ni har i er avatar närmast var en nazistisk motsvarighet för svarta ?

hyckleri är ordet
Citera
2007-06-28, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Black_panther
Jag är ledsen vännen men denna tråd handlar inte om virtuella förälskelser.
Du verkar helt till dig så fort han skriver något!
P.M:a honom istället så får ni fika eller något men for the love of God, bespara oss eländet med klubben av inbördes beudran, please?

Eeh? EEH?! Ursäkta mig, men jag tycker att det han SKRIVER är bra, jag känner honom inte som person. Förstår du skillnaden. Den skrivna texten berörde mig. Vad är fel i det? Herre min jee! Nu får du väl ge dig kära du! Du kan väl själv skriva tillbaka i så fall. Slut nu opp med sådant hära. Tack.
Citera
2007-06-28, 00:16
Medlem
punks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
http://www-sul.stanford.edu/depts/ssrg/misc/race.html

Sen kan du göra en sökning på anthropology +races i google som kommer det att komma runt 10.000 träffar, att det ska vara så svårt trots att man friskt diskuterar runt ett ämne man inte ens klarar av att googla på.

/mvh Ikh

Tack för länken, det här klarade du med beröm.
Din länk länkade vidare till : American Anthropological Association's Statement on Race and related documents.http://www.aaanet.org/stmts/racepp.htm

Där står bl.a.
Citat:
Ultimately "race" as an ideology about human differences was subsequently spread to other areas of the world.
It became a strategy for dividing, ranking, and controlling colonized people used by colonial powers everywhere.
But it was not limited to the colonial situation.
In the latter part of the 19th century it was employed by Europeans to rank one another and to justify social, economic, and political inequalities among their peoples.
During World War II, the Nazis under Adolf Hitler enjoined the expanded ideology of "race" and "racial" differences and took them to a logical end: the extermination of 11 million people of "inferior races" (e.g., Jews, Gypsies, Africans, homosexuals, and so forth) and other unspeakable brutalities of the Holocaust.

Har du fler länkar till mig och andra sanningssökande ?
Citera
2007-06-28, 00:24
Medlem
llduces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black_panther
Jag måste tyvärr säga att "orken" att replikera till dina "poetiska" rader saknas hos mig...Jag får låta dig fortsätta med din monolog... jag har svårt att tro på det du skrev här och skulle stå på torget å snacka om det skulle folk ta dig för en psykiskt instabil person!

Jag tar och följer rådet jag PM:ades och avslutar min del i denna diskussion, det var kul!

Det gör du nog bäst i, kom tillbaka när du läst lite religions och kulturhistoria. Du behöver knappast läsa några nationella skrifter, de här är allmänt accepterad vetenskap du kan hitta i vilket universitets bibliotek som helst.

Den här tråden i religionsforumet kan även vara av intresse:

http://www.flashback.org/showthread...=497231&page=2

Vi ses i andra debatter.
Citera
2007-06-28, 00:30
Medlem
llduces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli_Ellen
Eeh? EEH?! Ursäkta mig, men jag tycker att det han SKRIVER är bra, jag känner honom inte som person. Förstår du skillnaden. Den skrivna texten berörde mig. Vad är fel i det? Herre min jee! Nu får du väl ge dig kära du! Du kan väl själv skriva tillbaka i så fall. Slut nu opp med sådant hära. Tack.

Tack för ditt stöd.
Citera
2007-06-28, 00:41
Bannlyst
Citat:
Tack för ditt stöd.

Var så god Jag tyckte bara att du skrev väldigt bra, och svarta pantern blev sur över det. Bry dig inte om det där löjliga han skrev. Men det var ett inlägg som faktiskt beskrev något djupare, men ändå så enkelt på ett vis. Svårt att förkalra, men det var ett mycket tänkvärt inlägg i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in