Citat:
Ursprungligen postat av Black_panther
Vad lever du av?
Mitt arbete.
Citat:
Är det inte egoism som driver dig? Vakna, allt människan gör är av egoistiska skäl, du är inget undantag.
Det beror på vad du menar med egoism, människan drivs av sin vilja till liv och framgång. Dock finns de olika former av egoism och som jag skrev i mitt ursprungs inlägg är överdriven materialistisk egoism en defekt om de tillåts bli samhället och individens högsta värde. De är inget fel i att arbeta för att försörja sin familj och få det bättre, det är vad som driver ekonomin framåt.
Individer som sätter pengar och materiell njutning framför folk, kultur, natur samt offrar alla djupare värden för att öka den ekonomiska tillväxten i evighet är dock en tom person och även skadlig för sin omgivning.
Citat:
Sådant skulle du kunna berätta för okunniga ungdomar å få dem att nappa på idén men för mig är det bara ett supertomt blablablande.
Jag har förstått att folk och kultur bara är tomt babblande för dig så länge de inte är svarta och deras historia och kultur som diskuteras.
Citat:
Titta runt omkring dig å berätta om du inte överkonsumerar. Du kanske lever på stenåldern (med dina idéer så är du dessvärre inte långt ifrån det)!
Jag tittar runt omkring mig, det jag ser är ett samhälle fyllt av kriminalitet, konflikter, kultur lösa och historielösa individer. Ett samhälle som blir alltmer kallt, konstgjort och främmande. Ett samhälle där människor är otrygga och främlingar från avlägsna kulturer hänger i gathörnen. Ett samhälle där man inte längre vågar ha dörren olåst och kvinnor såväl som män är rädda för att gå ut på kvällarna. Det är effekten av det mångkulturella samhälle du förespråkar. Ett samhälle utan gemensamma normer, värderingar och kultur.
Om vi behöver sänka den ekonomiska utvecklingstakten lite för att få tillbaka detta så är det inte mig emot.
Citat:
Arisk moral??
Kom ur din film!
Det här inlägget illustrerar min poäng utmärkt. Vi förnekas våran kultur, till och med dess existens förnekas. Det är i och för sig förståligt att du som svart inte är särskilt insatt i Indoeuropas kultur, religion, historia och världsbild precis som jag inte är något expert på de högtstående kulturer de svarta påstår sig ha haft.
Citat:
Iranier är arier, det är du inte...
Ja iranier är ett av de Indoeuropeiska folken, Indoarier brukar deras undergrupp ibland kallas. De skapade även en högtstående Indoarisk religion vilken till stor del vilade på den Ariska livssynens fundament.
Att de Indoeuropeiska folken har ett gemensamt ursprung och delar grundläggande kulturella och religiösa fundament precis som språk har du tydligen missat helt, om du hade studerat religions och kulturhistoria närmare kanske nivån på den här debatten kunde höjas till en högre nivå. Du verkar dock nöja dig med oneliners och förolämpningar.
Citat:
och om du kallar moral det Hitler, Goebbels, Hess, Barbie höll på med så kan jag inte mindre än att skicka en spottloska rakt in i trynet på dig!
Du verkar vara mycket för spottloskor och förolämpningar.
Citat:
NS:ar har ingen moral de drivs av avundsjuka, hat, det egna misslyckande...du vet säkert hur Hitler kom till makten i Tyskland.
Du verkar ha en något bristande förmåga att se saker ur andra perspektiv än ditt eget.