2007-06-26, 22:55
Medlem
llduces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black_panther
Vad lever du av?
Är det inte egoism som driver dig? Vakna, allt människan gör är av egoistiska skäl, du är inget undantag. Sådant skulle du kunna berätta för okunniga ungdomar å få dem att nappa på idén men för mig är det bara ett supertomt blablablande.

Titta runt omkring dig å berätta om du inte överkonsumerar. Du kanske lever på stenåldern (med dina idéer så är du dessvärre inte långt ifrån det)!

Arisk moral??
Kom ur din film!
Iranier är arier, det är du inte...och om du kallar moral det Hitler, Goebbels, Hess, Barbie höll på med så kan jag inte mindre än att skicka en spottloska rakt in i trynet på dig!
NS:ar har ingen moral de drivs av avundsjuka, hat, det egna misslyckande...du vet säkert hur Hitler kom till makten i Tyskland!

Är du här för att diskutera eller förolämpa? Du verkar besitta en minst sagt svart-vit världsbild, i ordets alla bemärkelser.

Citat:
Ditt fördömande här om att jag "lämnade" mitt land och yada yada yada kommer jag inte att gå in på!

Det är nog bäst så.
Citera
2007-06-26, 23:18
Bannlyst
Men hörru svarta pantern. Så här skrev Il Duce i ett inlägg: "Jag är en sunt konservativ kritiker av demokrati och egalitarism som ser ett värde i bevarandet av vårt folk och vår kultur." Han är väl konservativ då och har väl inte försvarat Goebbles eller vad du skrev om. Jag tycker Il Duce håller en artig nivå i sina inlägg, då kan väl du också göra det?
Citera
2007-06-27, 01:35
Medlem
punks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Men snälla använd google så kommer du att hitta 100-talet länkar. Sen kan du även läsa Vetenskapens värld, där man hittat dna-bevis på att det skilde 0.1% i arvsmassan mellan neandertalare och den nutida människan, så när man kan se att det skiljer 1-1,5% mellan olika raser, så är det fakta nog för att se till att vi har olika egenskaper och även är helt olika som raser inom samma art.

/mvh Ikh

Jaha, det finns 100-talet länkar som visar att det finns olika människoraser vetenskapligt beskrivna, hitta dom om du kan.

Man har tittat på s.k. mitokondrie-DNA hos människor från olika delar av världen och har kommit fram till att alla nu levande icke-afrikaner härstammar från en grupp människor som utvandrade från Afrika för mellan 100 000 och 250 000 år sedan.
Det innebär alltså att den moderna människan utvecklades i Afrika och sedan snabbt spred sig över resten av världen.
Den moderna människan inkluderar Australiens urinvånare och de flesta afrikaner. Men neandertalarna räknas inte in i denna grupp och vandrade troligen ut ur Afrika tidigare.

Alltså: Inte alla de människor som lever i Afrika i dag bidrog med gener till den första utvandringen av Homo sapiens från Afrika för omkring 100 000 år sedan.

Inget av detta har något med neandertalare att göra. Dessa utvecklades i Europa långt innan Homo sapiens utvecklats eller lämnat Afrika
Citera
2007-06-27, 01:44
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punk
Jaha, det finns 100-talet länkar som visar att det finns olika människoraser vetenskapligt beskrivna, hitta dom om du kan.

Man har tittat på s.k. mitokondrie-DNA hos människor från olika delar av världen och har kommit fram till att alla nu levande icke-afrikaner härstammar från en grupp människor som utvandrade från Afrika för mellan 100 000 och 250 000 år sedan.
Det innebär alltså att den moderna människan utvecklades i Afrika och sedan snabbt spred sig över resten av världen.
Den moderna människan inkluderar Australiens urinvånare och de flesta afrikaner. Men neandertalarna räknas inte in i denna grupp och vandrade troligen ut ur Afrika tidigare.

Alltså: Inte alla de människor som lever i Afrika i dag bidrog med gener till den första utvandringen av Homo sapiens från Afrika för omkring 100 000 år sedan.

Inget av detta har något med neandertalare att göra. Dessa utvecklades i Europa långt innan Homo sapiens utvecklats eller lämnat Afrika
Det är en av teorierna, men man har fortfarande problem med att förklara dna skillnader mellan raser, samt hur man har kommit över till syd/central och nordamerka för att få en överlevande folkstam. Stenåldersmänniskan har ju inte byggt en båt och farit över, och även fast man kan likna dessa vid ett nomadfolk levde de inte i tillräckligt stora stammar för att klara av att befolka en hel kontinent. Och det finns även en hel del frågetecken runt de indianstammar som lever i sydamerika och de övriga människor som finns.

/mvh Ikh
Citera
2007-06-27, 02:31
Medlem
punks avatar
Citat:
Det är en av teorierna, men man har fortfarande problem med att förklara dna skillnader mellan raser, samt hur man har kommit över till syd/central och nordamerka för att få en överlevande folkstam. Stenåldersmänniskan har ju inte byggt en båt och farit över, och även fast man kan likna dessa vid ett nomadfolk levde de inte i tillräckligt stora stammar för att klara av att befolka en hel kontinent. Och det finns även en hel del frågetecken runt de indianstammar som lever i sydamerika och de övriga människor som finns.

/mvh Ikh

Det stämmer, man åkte inte båt över till amerikanska kontinenten.
För ca 12 000 år sedan vandrade H. sapiens över Berings sund till Nordamerika och på 2 000–3 000 år ned genom Nya världen till Sydamerikas sydspets.
Därmed hade alla aktivt bebodda kontinenter koloniserats.

Var är dom vetenskapliga människoraslänkarna ? Lyser med sin frånvaro.
Citera
2007-06-27, 09:15
Medlem
Black_panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli_Ellen
Men hörru svarta pantern. Så här skrev Il Duce i ett inlägg: "Jag är en sunt konservativ kritiker av demokrati och egalitarism som ser ett värde i bevarandet av vårt folk och vår kultur." Han är väl konservativ då och har väl inte försvarat Goebbles eller vad du skrev om. Jag tycker Il Duce håller en artig nivå i sina inlägg, då kan väl du också göra det?

Jag kan instämma med dig till viss del... men i diskussionen är det svårt att "visa" vad man menar med de "hårda" ord jag kanske använder...
Halkar han ur tråden då får han skylla sig själv!

Till topic.
Det han menar med konservativ kritiker av demokrati å egalitarism går emot adjektivet SUNT.
Min replik har varit att konservatism är ett fragment av extremism... och då replikerade han med att "du lämnade ditt land...bla bla bla..." Jag tycker att vi bör diskutera sakfrågan å skiter i att gå i detaljer om vilket land jag lämnat eller inte, för det hör inte till topic, du må försvara hans ståndpunkt men han har inte rätt i tråden!
Citera
2007-06-27, 10:06
Medlem
set_my_paths avatar
Citat:
Om du undrar hur människan, enligt majoriteten av forkarna, utvandrade ur Afrika, har du en fin karta på det här. Mera kartor? Här är en till. Mer? Jodå, det finns mer. Omättlig? Klicka här. Om du vill läsa mer i ämnet finns det oändliga mängder forskningsresultat att fördjupa sig i.

Sätt igång att motbevisa.
Citera
2007-06-27, 10:10
Bannlyst
Citat:
Jag kan instämma med dig till viss del... men i diskussionen är det svårt att "visa" vad man menar med de "hårda" ord jag kanske använder...
Halkar han ur tråden då får han skylla sig själv!

Till topic.
Det han menar med konservativ kritiker av demokrati å egalitarism går emot adjektivet SUNT.
Min replik har varit att konservatism är ett fragment av extremism... och då replikerade han med att "du lämnade ditt land...bla bla bla..." Jag tycker att vi bör diskutera sakfrågan å skiter i att gå i detaljer om vilket land jag lämnat eller inte, för det hör inte till topic, du må försvara hans ståndpunkt men han har inte rätt i tråden!

Oki! Förlåt, jag missade det.
Citera
2007-06-27, 18:57
Medlem
llduces avatar
Citat:
Vad lever du av?

Mitt arbete.

Citat:
Är det inte egoism som driver dig? Vakna, allt människan gör är av egoistiska skäl, du är inget undantag.

Det beror på vad du menar med egoism, människan drivs av sin vilja till liv och framgång. Dock finns de olika former av egoism och som jag skrev i mitt ursprungs inlägg är överdriven materialistisk egoism en defekt om de tillåts bli samhället och individens högsta värde. De är inget fel i att arbeta för att försörja sin familj och få det bättre, det är vad som driver ekonomin framåt.
Individer som sätter pengar och materiell njutning framför folk, kultur, natur samt offrar alla djupare värden för att öka den ekonomiska tillväxten i evighet är dock en tom person och även skadlig för sin omgivning.

Citat:
Sådant skulle du kunna berätta för okunniga ungdomar å få dem att nappa på idén men för mig är det bara ett supertomt blablablande.

Jag har förstått att folk och kultur bara är tomt babblande för dig så länge de inte är svarta och deras historia och kultur som diskuteras.

Citat:
Titta runt omkring dig å berätta om du inte överkonsumerar. Du kanske lever på stenåldern (med dina idéer så är du dessvärre inte långt ifrån det)!

Jag tittar runt omkring mig, det jag ser är ett samhälle fyllt av kriminalitet, konflikter, kultur lösa och historielösa individer. Ett samhälle som blir alltmer kallt, konstgjort och främmande. Ett samhälle där människor är otrygga och främlingar från avlägsna kulturer hänger i gathörnen. Ett samhälle där man inte längre vågar ha dörren olåst och kvinnor såväl som män är rädda för att gå ut på kvällarna. Det är effekten av det mångkulturella samhälle du förespråkar. Ett samhälle utan gemensamma normer, värderingar och kultur.
Om vi behöver sänka den ekonomiska utvecklingstakten lite för att få tillbaka detta så är det inte mig emot.

Citat:
Arisk moral??
Kom ur din film!

Det här inlägget illustrerar min poäng utmärkt. Vi förnekas våran kultur, till och med dess existens förnekas. Det är i och för sig förståligt att du som svart inte är särskilt insatt i Indoeuropas kultur, religion, historia och världsbild precis som jag inte är något expert på de högtstående kulturer de svarta påstår sig ha haft.

Citat:
Iranier är arier, det är du inte...

Ja iranier är ett av de Indoeuropeiska folken, Indoarier brukar deras undergrupp ibland kallas. De skapade även en högtstående Indoarisk religion vilken till stor del vilade på den Ariska livssynens fundament.
Att de Indoeuropeiska folken har ett gemensamt ursprung och delar grundläggande kulturella och religiösa fundament precis som språk har du tydligen missat helt, om du hade studerat religions och kulturhistoria närmare kanske nivån på den här debatten kunde höjas till en högre nivå. Du verkar dock nöja dig med oneliners och förolämpningar.

Citat:
och om du kallar moral det Hitler, Goebbels, Hess, Barbie höll på med så kan jag inte mindre än att skicka en spottloska rakt in i trynet på dig!

Du verkar vara mycket för spottloskor och förolämpningar.

Citat:
NS:ar har ingen moral de drivs av avundsjuka, hat, det egna misslyckande...du vet säkert hur Hitler kom till makten i Tyskland.

Du verkar ha en något bristande förmåga att se saker ur andra perspektiv än ditt eget.
Citera
2007-06-27, 21:22
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punk
Det stämmer, man åkte inte båt över till amerikanska kontinenten.
För ca 12 000 år sedan vandrade H. sapiens över Berings sund till Nordamerika och på 2 000–3 000 år ned genom Nya världen till Sydamerikas sydspets.
Därmed hade alla aktivt bebodda kontinenter koloniserats.

Var är dom vetenskapliga människoraslänkarna ? Lyser med sin frånvaro.
http://www-sul.stanford.edu/depts/ssrg/misc/race.html

Sen kan du göra en sökning på anthropology +races i google som kommer det att komma runt 10.000 träffar, att det ska vara så svårt trots att man friskt diskuterar runt ett ämne man inte ens klarar av att googla på.

/mvh Ikh
Citera
2007-06-27, 21:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Nu är det 2 sidor sen Jackie Arklövs namn öht nämndes.
Citera
2007-06-27, 21:30
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av set_my_path
Om du undrar hur människan, enligt majoriteten av forkarna, utvandrade ur Afrika, har du en fin karta på det här. Mera kartor? Här är en till. Mer? Jodå, det finns mer. Omättlig? Klicka här. Om du vill läsa mer i ämnet finns det oändliga mängder forskningsresultat att fördjupa sig i.

Sätt igång att motbevisa.
Kan du inte ens läsa innantill? Ena kartan du visar, visar på att människan spred sig från egyptien, den andra visade på hur många flyktingar det fanns under 2005. Sen om man ser på dessa DNA markeringar som man använder som bevis för att alla människor skulle komma från afrika, så kan man tex se att endast 1/3 av amerikanska vita har den, så den teorin är inte helt 100%.

/mvh Ikh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in