2007-06-25, 23:16
Medlem
llduces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli_Ellen
Oki Då är vi nog inne lite på samma bana där. Fast jag menar nog på att invandring i sig inte behöver vara nåt dåligt. Det är skillnad. Inom EU tillexempel tycker jag inte att det är nåt problem kulturmässigt sätt. Det är mest när det handlar om mellanöstern och afrika typ. Inte är det speciellt rotlöst att vara halvt om halvt tysk. Men nog måst arklöv ha vari förvirrad i alla fall!

Invandring från närstående folk och kulturer är inget jag motsätter mig, dock ska den vara begränsad. Massinvandring är aldrig av godo, inte ens om de gäller norrmän.
Citera
2007-06-25, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av llduce
Invandring från närstående folk och kulturer är inget jag motsätter mig, dock ska den vara begränsad. Massinvandring är aldrig av godo, inte ens om de gäller norrmän.

Nej man behöver ju inte BYTA länder med varandra heller, norrmän till Sverige och tvärtom Arbetskraftsinvandring har vi ju haft, till och med av italienare och det tycker jag inte heller är nåt problem. Men aja, det verkar som om vi är lite inne på samma spår då. Nu vet jag ju inte vart du är politiskt, men själv är jag mest invandringskritisk.
Citera
2007-06-25, 23:41
Medlem
llduces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli_Ellen
Nej man behöver ju inte BYTA länder med varandra heller, norrmän till Sverige och tvärtom Arbetskraftsinvandring har vi ju haft, till och med av italienare och det tycker jag inte heller är nåt problem. Men aja, det verkar som om vi är lite inne på samma spår då. Nu vet jag ju inte vart du är politiskt, men själv är jag mest invandringskritisk.

Jag är en sunt konservativ kritiker av demokrati och egalitarism som ser ett värde i bevarandet av vårt folk och vår kultur.
Citera
2007-06-26, 00:29
Medlem
Black_panthers avatar
Citat:
Jag är en sunt konservativ kritiker av demokrati och egalitarism som ser ett värde i bevarandet av vårt folk och vår kultur.

Konservatism är nästan aldrig sund, det är ett fragment av extremism... Att vara kritisk till demokrati och egalitarism är för mig synonymt med att främja diktatur, förtryck och att alla människor är inte födda lika!

Det är företrädesvis bättre att kalla katten efter dess namn än ett försök att "linda" det man är i en bomulls hög av vackra ord.
Citera
2007-06-26, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black_panther
Konservatism är nästan aldrig sund, det är ett fragment av extremism... Att vara kritisk till demokrati och egalitarism är för mig synonymt med att främja diktatur, förtryck och att alla människor är inte födda lika!

Vad menar du med födda lika?
Citera
2007-06-26, 01:27
Medlem
llduces avatar
Citat:

Det är företrädesvis bättre att kalla katten efter dess namn än ett försök att "linda" det man är i en bomulls hög av vackra ord.

Extremism är relativt, när samhället är så degenererat som idag måste man ta ett klart avstånd. Roligt att du har ett citat av Edmund Burke i din signatur, brukar han inte kallas den angloamerikanska konservatismens fader? Självklart är inte alla människor födda lika, vad är det för upp rapade pk-floskler? Att du själv likställer ett kritiskt förhållningsätt till demokratin med att främja förtryck visar bara hur indoktrinerad du är.
Citera
2007-06-26, 08:45
Medlem
Black_panthers avatar
Citat:
Extremism är relativt, när samhället är så degenererat som idag måste man ta ett klart avstånd. Roligt att du har ett citat av Edmund Burke i din signatur, brukar han inte kallas den angloamerikanska konservatismens fader? Självklart är inte alla människor födda lika, vad är det för upp rapade pk-floskler? Att du själv likställer ett kritiskt förhållningsätt till demokratin med att främja förtryck visar bara hur indoktrinerad du är.

Du kallar ett "degenererat" samhälle, ett samhälle där andra männsikor kan välkomnas!
Jag kallar ett degenererat samhälle:
- Ett samhälle av Big Brother, Bonde söker fru?
- Ett samhälle utan etik och moral?
- ett samhälle av lögner, hat och likgiltighet?
- ett samhälle där Systembolagets påse är allt folk har
- ett samhälle där alla knullar alla
- ett samhälle av oäktingar, där mödrar inte kan fastställa vem fadern till deras barn är
- ett samhälle där avundsjukan råder
- ett samhälle av högfärdighet
Ett sådant samhälle är Sodom & Gomorra, det kallar jag för "degenererat"

Jajamän... Edmund Burke är "konservatismens" far i vissa tolkningar, i mina ögon har han banat väg för oss som inte tänker sitta på våra bakar å tittar på medans ondskan vinner terräng, over my dead body!

"när samhället är så degenererat som idag måste man ta ett klart avstånd."

Svaga människor beter sig så när det hettar till... liksom råttorna som lämnar det sjunkande skeppet!
Citera
2007-06-26, 14:13
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punk
Jösses, var är länken!!!
Men snälla använd google så kommer du att hitta 100-talet länkar. Sen kan du även läsa Vetenskapens värld, där man hittat dna-bevis på att det skilde 0.1% i arvsmassan mellan neandertalare och den nutida människan, så när man kan se att det skiljer 1-1,5% mellan olika raser, så är det fakta nog för att se till att vi har olika egenskaper och även är helt olika som raser inom samma art.

/mvh Ikh
Citera
2007-06-26, 15:24
Medlem
Black_panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyr87
Vad menar du med födda lika?

Inget av vikt för dig om du "ursäktar"
Citera
2007-06-26, 19:05
Medlem
llduces avatar
Citat:
Jag kallar ett degenererat samhälle:
- Ett samhälle av Big Brother, Bonde söker fru?
- Ett samhälle utan etik och moral?
- ett samhälle av lögner, hat och likgiltighet?
- ett samhälle där Systembolagets påse är allt folk har
- ett samhälle där alla knullar alla
- ett samhälle av oäktingar, där mödrar inte kan fastställa vem fadern till deras barn är
- ett samhälle där avundsjukan råder
- ett samhälle av högfärdighet
Ett sådant samhälle är Sodom & Gomorra, det kallar jag för "degenererat"

Jag håller med på samtliga punkter, det där är följderna av vad modernismen och dess ruttna ideologier har lett till. Ett vidrigt, dekadent materialistisk samhälle där ytlig egoistiskmaterialism sätts framför och värderas högre än plikt, moral, värdighet och eget ansvar. Ett samhälle där folk är så rotlösa och tomma att de måste fylla sina liv med droger och sinnesjuk överkonsumtion för att orka med sin egen existens. Ett samhälle helt utan högre värden och ansvar där folk varken vågar stå för sina åsikter eller beslut och leds genom livet som små barn av den allsmäktiga förmyndarstaten.
Du har tydligen inte förstått vad Ariskmoral och plikt handlar om.

Citat:

Citat:
"när samhället är så degenererat som idag måste man ta ett klart avstånd."

Svaga människor beter sig så när det hettar till... liksom råttorna som lämnar det sjunkande skeppet!

Som vanligt missförstod du, jag får väl förtydliga. När jag sa ta avstånd från så menade jag självklart att man skulle ta avstånd från de degenererade fenomenen i det moderna samhället, bland dessa finns t.ex. drog missbruk, materialism, egalitarism, multikultur, hedonism, parlamentarism.
Jag menade inte att man skulle överge sitt land och flytta likt dig och många andra Svarta. Istället ska man stanna och kämpa för frihet och vårt folks rätt till överlevnad, oavsett oddsen. Jag lämnar aldrig Sverige, en rotlös och kultur lös människa är ingen människa. Hellre får muslimerna skära halsen av mig än att jag flyr mitt land.
Citera
2007-06-26, 19:08
Medlem
Celles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punk
Den källan skulle jag vilja se, finns överhuvudtaget inga vetenskapliga beskrivningar av människoraser.
Så du menar att rasism inte finns?
Eller menar du att bara för att du inte sett detta så finns det inte?
Kan bara hålla med ikh, ta och googla lite så tar det inte långt tid innan du hittar fakta. och då inte enbart från "Adolfvänner".
Citera
2007-06-26, 22:04
Medlem
Black_panthers avatar
Citat:
Jag håller med på samtliga punkter, det där är följderna av vad modernismen och dess ruttna ideologier har lett till. Ett vidrigt, dekadent materialistisk samhälle där ytlig egoistiskmaterialism sätts framför och värderas högre än plikt, moral, värdighet och eget ansvar. Ett samhälle där folk är så rotlösa och tomma att de måste fylla sina liv med droger och sinnesjuk överkonsumtion för att orka med sin egen existens. Ett samhälle helt utan högre värden och ansvar där folk varken vågar stå för sina åsikter eller beslut och leds genom livet som små barn av den allsmäktiga förmyndarstaten.
Du har tydligen inte förstått vad Ariskmoral och plikt handlar om.

Vad lever du av?
Är det inte egoism som driver dig? Vakna, allt människan gör är av egoistiska skäl, du är inget undantag. Sådant skulle du kunna berätta för okunniga ungdomar å få dem att nappa på idén men för mig är det bara ett supertomt blablablande.

Titta runt omkring dig å berätta om du inte överkonsumerar. Du kanske lever på stenåldern (med dina idéer så är du dessvärre inte långt ifrån det)!

Arisk moral??
Kom ur din film!
Iranier är arier, det är du inte...och om du kallar moral det Hitler, Goebbels, Hess, Barbie höll på med så kan jag inte mindre än att skicka en spottloska rakt in i trynet på dig!
NS:ar har ingen moral de drivs av avundsjuka, hat, det egna misslyckande...du vet säkert hur Hitler kom till makten i Tyskland!

Citat:
Som vanligt missförstod du, jag får väl förtydliga. När jag sa ta avstånd från så menade jag självklart att man skulle ta avstånd från de degenererade fenomenen i det moderna samhället, bland dessa finns t.ex. drog missbruk, materialism, egalitarism, multikultur, hedonism, parlamentarism.
Jag menade inte att man skulle överge sitt land och flytta likt dig och många andra Svarta. Istället ska man stanna och kämpa för frihet och vårt folks rätt till överlevnad, oavsett oddsen. Jag lämnar aldrig Sverige, en rotlös och kultur lös människa är ingen människa. Hellre får muslimerna skära halsen av mig än att jag flyr mitt land.

Oh NO, jag förstod exakt vad du menade.

Ditt fördömande här om att jag "lämnade" mitt land och yada yada yada kommer jag inte att gå in på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in