2025-04-10, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
En man som avrättar två poliser… med sina egna tjänstevapen…

…vill ha ”lättnader” och permissioner under sitt pågående straff…

Aldrig i helvete att han ska ha några ”lättnader” av något slag.

Arklöv skall, SKALL sitta i buren - utan permissioner - för resten av sitt liv.

Lås in, släng nyckeln.

Du är i nazistforumet på flashback... För nazister var Olsson och Arklöv och gänget hjältar. Såg du inte hyllningarna som Blood & Honour och Kampnytt m.m publicerade till mördarna?
Citera
2025-04-11, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Han ritar ofta roliga karikatyrer av medfångar och sånt, det är helt harmlöst, han är konstnär och folk han sitter med brukar tycka det är kul. Tror han brukar fråga om lov också, att måla av folk. Väldigt löjliga vakter som överreagerade här. Han målade förr några realistiska och hemska krigsscener från Jugoslavien (bl.a en tavla med några soldater med en sårad kamrat i ett dystert vitt snölandskap i Bosnien, troligen en scen han själv varit med om) och antika krig och sånt men tror inte han målar så mycket sånt längre?

De kan jag tänka mig att han förskönar och romantiserar krig.
Eftersom det blev ett ärende inom kriminalvården tänkte jag att det kanske blivit en handling. Själva teckningen. Det var ju en karikatyr så det kan nog vara ganska grovt eftersom som du skriver han är konstnär? Jag har sett några tavlor han gjort på youtube i Steffos intervju ganska mediokra. Men ingen politiskt eller propaghanda eller liknande.
Citera
2025-04-11, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
De kan jag tänka mig att han förskönar och romantiserar krig.
Eftersom det blev ett ärende inom kriminalvården tänkte jag att det kanske blivit en handling. Själva teckningen. Det var ju en karikatyr så det kan nog vara ganska grovt eftersom som du skriver han är konstnär? Jag har sett några tavlor han gjort på youtube i Steffos intervju ganska mediokra. Men ingen politiskt eller propaghanda eller liknande.

Det finns inget förskönande i hans krigsmålningar. 99% av allt han målat finns tyvärr inte att se online men det är bra grejer faktiskt.
Citera
2025-04-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Det finns inget förskönande i hans krigsmålningar. 99% av allt han målat finns tyvärr inte att se online men det är bra grejer faktiskt.

Jag har läst Den svarta nazisten. En reportagebok om honom.
Han romantiserar soldat livstilen. Sedan var han ju nazist också.

Jag är mest intresserad av karikatyren han gjorde varför den blev så kontroversiell.
Citera
2025-04-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Jag har läst Den svarta nazisten. En reportagebok om honom.
Han romantiserar soldat livstilen. Sedan var han ju nazist också.

Jag är mest intresserad av karikatyren han gjorde varför den blev så kontroversiell.

Jo precis, han gjorde det då när han var nazist. Då var han med i svensk tv (tv3 bl.a på 90talet) o skröt om skiten och sånt.
Men redan där när han var på permisar och sen var med i NRA och det så hade han ganska grav ptsd men trots det älskade han krigandet. Väldigt märkligt.
Idag däremot så är han inte sån. Han är verkligen inte nazist idag heller.
Citera
2025-04-11, 21:05
Medlem
zupdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
En man som avrättar två poliser… med sina egna tjänstevapen…

…vill ha ”lättnader” och permissioner under sitt pågående straff…

Aldrig i helvete att han ska ha några ”lättnader” av något slag.

Arklöv skall, SKALL sitta i buren - utan permissioner - för resten av sitt liv.

Lås in, släng nyckeln.

Med tanke på hur extremt dåliga poliserna måste ha varit som lät varandra bli avrättade på öppen gata då båda hade tjänstevapen måste ju säga en hel del om att de båda var fehundar men framförallt om den rättspolitiska läget i Sverige på den tiden vilket inte förväntas ha varit särskilt bra då det var sossar som styrde landet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in