Citat:
Ursprungligen postat av
Alby
Jag som är trådskapare lyckas numera med att ej komma bakfull/berusad till jobbet iallafall. Jag kör alltid bil till jobbet nu. Det blir ett jäkla dividerande med hur mycket man kan dricka innan man kan sätta sig bakom ratten. Räknar med att en starköl 50cl tar ca 3 timmar att förbränna.
/ Alby
Jag är medveten om att detta är en ordentlig bump, men användaren i fråga är fortfarande aktiv på forumet (senast inloggad idag klockan 07:14). Det vore mycket intressant att få reda på vad som har hänt efter många år.
Min fråga till dig är: Vilket av lägren fick rätt i ditt fall? Var det som
snafflebit och andra tolvstegsdårar hävdar, alltså att du har en andlig sjukdom som är progressiv, obotlig, och dödlig; eller handlade det i slutändan om din egen vilja?
Själv är jag säker på att det handlar om den egna viljan och inget annat. Själv har jag inte druckit en droppe på fyra år efter att jag slutligen tröttnade. Om jag hade litat på vad som skrivs i den här tråden så borde jag ha varit död nu, men här är jag. Sjukdomsbluffen avhumaniserar alkoholberoende med syfte att låsa fast dem i en manipulativ sekt.