2010-05-01, 03:20
Medlem
Albys avatar
Jag som är trådskapare lyckas numera med att ej komma bakfull/berusad till jobbet iallafall. Jag kör alltid bil till jobbet nu. Det blir ett jäkla dividerande med hur mycket man kan dricka innan man kan sätta sig bakom ratten. Räknar med att en starköl 50cl tar ca 3 timmar att förbränna.
/ Alby
Citera
2010-06-21, 17:31
Medlem
Rebelxs avatar
Någon som har någon klinik man kan kontakta för att åka till Finland för att operera in det? Vad kostar det ungefär?

Och Alby, varför har du inte en bild från Alby som visningsbild istället? =)
Citera
2010-07-09, 22:29
Medlem
Albys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Och Alby, varför har du inte en bild från Alby som visningsbild istället? =)
Lite ballare med clichy utanför Paris! Försökte ladda upp en bild på Alby med en massa paraboler nu men det var för många pixlar. Får ta tag i det när jag är nykter nån dag !

/Alby
Citera
2010-12-04, 14:54
Bannlyst
Jag utgår ifrån att du dricker som du gör för att du söker dopamin-kicken, och att det av vana har blivit svårare att uppleva den och det har inneburit att du förtvivlat nog har druckit mer och mer. Jag vill inte rekommendera absolutism för att lösa problemet (det är att ta på sig för mycket), däremot kan jag rekommendera dig att du planerar ditt drickande bättre och lägger drickkvällarna med några veckors mellanrum. Om du vill ha någonting att dricka för att få kickar under tiden du inte dricker alkohol men har starkt sug så kan jag rekommendera dig att börja att dricka litervis med te/kaffe/energidryck under dagarna i en sådan omfattning att du "kraschar" närmare kvällen och känner ett starkt behov av att gå och lägga dig för att återhämta dig. Så länge du har alkoholsuget ska du fullkomligen bombardera din kropp med koffein ända tills det kommer en dag då du äcklas av koffein och stinnheten den medför (ångest och mental tomhet, trötthet, darrningar). När du är klar med koffeinet då går du över till att dricka en sockerfri läsk utan koffein, den dricker du dagligen till du ledsnar på den. Efter det har du vänjt av kroppen från att känna tre stycken olika sug och du har fått ett avstånd till alkoholen.

Det är ett fysiskt behov och en fråga om vanor.

För att lindra problemen så ska du ta promenader, allra bäst är det att göra det när du har "kraschat".
Senast redigerad av Kissmeyer 2010-12-04 kl. 15:04.
Citera
2010-12-05, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Bestäm dig. Det är vad det handlar om.
Brukar du umgås med folk som alltid dricker så försök att byta umgänge, i alla fall den tiden det vanligtvis intas öl...

Ett klockrent tips. Där har du en lovande start. Med facit i hand är det nästan läskigt hur mycket de man umgås med påverkar en.

Sluta träffa dina partynissar till polare. Om du har vänner som ägnar sig åt andra saker, håll dig till dem. Du ska se att det ger effekt. Finns det ingen alkohol med i bilden, så kommer du inte att sakna den heller. Och så mycket kvalitativare som ditt liv kommer att bli.
Citera
2020-08-07, 12:53
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alby
Jag som är trådskapare lyckas numera med att ej komma bakfull/berusad till jobbet iallafall. Jag kör alltid bil till jobbet nu. Det blir ett jäkla dividerande med hur mycket man kan dricka innan man kan sätta sig bakom ratten. Räknar med att en starköl 50cl tar ca 3 timmar att förbränna.
/ Alby
Jag är medveten om att detta är en ordentlig bump, men användaren i fråga är fortfarande aktiv på forumet (senast inloggad idag klockan 07:14). Det vore mycket intressant att få reda på vad som har hänt efter många år.

Min fråga till dig är: Vilket av lägren fick rätt i ditt fall? Var det som snafflebit och andra tolvstegsdårar hävdar, alltså att du har en andlig sjukdom som är progressiv, obotlig, och dödlig; eller handlade det i slutändan om din egen vilja?

Själv är jag säker på att det handlar om den egna viljan och inget annat. Själv har jag inte druckit en droppe på fyra år efter att jag slutligen tröttnade. Om jag hade litat på vad som skrivs i den här tråden så borde jag ha varit död nu, men här är jag. Sjukdomsbluffen avhumaniserar alkoholberoende med syfte att låsa fast dem i en manipulativ sekt.
Citera
2020-08-10, 20:23
Medlem
21 dag utan alkohol.
Vill du verkligen sluta så ta reda på det själv genom att söka: beroende, 21 dag, dåliga vanor, bli av med

Citat:
Ursprungligen postat av Alby
Hallå jag dricker alkohol nästan varje dag minst 4-6 starköl per dag är det fest så blir det mycket mer öl vin och sprit en kväll utan alkohol är kämpigt om jag ej har supit ordentligt kvällen innan och är riktigt bakis, hur ska man kunna sluta med detta på bästa sätt? Är fast anställd på ett företag kan man få skickas på behandling kostnandsfritt? Vilka är de bästa behandlingshemmen i Sverige? Ska man gå till Socialen Eller annat tips på hur man slutar att dricka?

MVH
Alby
Citera
2023-04-14, 12:28
Medlem
Firestarter123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Du kan göra som jag. Ta kontakt med AA. Enda villkoret för medlemskap är en önskan om att sluta dricka, så du är redan kvalificerad. I och med att du vill sluta har du redan lyckats till hälften. JAg har hållit mig nykter i 1½ år tack vare AA. Läs lite på www.aa.se där finns adresser och tel nr till en grupp nära dig. Ta hjälp av dem som har gått före och visat vägen hur man slutar. Gör som vi har gjort, det fungerar.
Är du fortfarande nykter?
Citera
2023-04-14, 12:33
Medlem
Firestarter123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Det är fullständigt ovidkommande, men för att göra dig glad: Ja, från läkare så har jag fått höra att jag har alkoholproblem. En del i min bekantskapskrets är övertygade om att jag har haft alkoholproblem. Inte för att jag själv instämmer i den analysen. Jag dricker precis så mycket som jag vill dricka - precis så mycket som jag trivs med att dricka. Ibland är det mängder under långa perioder, ibland mindre. Men det är ovidkommande. Ett alkoholproblem botar man ENBART genom att låta bli att dricka. Hur ska man annars göra? Be till den allsmäktige Guden med hopp om räddning från missbruksträsket? Tillåt mig asgarva. Patetiskt och tragiskt, det är vad det är. Ser man sitt drickande som ett problem - ja, då slutar man. Svårare än så är det inte. Karaktär och viljestyrka är det enda som behövs. Fyfan för en nykter alkoholist som blivit nykter genom AA - sådana människor borde man slå på käften och inget annat. Jävla offer.
Vissa kan tycka du är hård men du säger sanningen. Man slutar för man har makten att göra det, inte gud eller någon annan. AA kan fungera för vissa om du är troende innan men för en ateist som du och jag är det bara en onödigt omväg att sluta dricka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in