2007-06-13, 00:10
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puts Lustig
Att sluta dricka kräver ett enormt arbete... bla bla bla

Nej, det gör det inte. Det kräver inte ett enormt arbete. Det är bara att låta bli att dricka - svårare än så behöver det inte vara. Det är bara att skita i det, helt enkelt. Det är ingen som tvingar i en alkohol. Människor med "alkoholproblem" är enbart patetiska offer som inte vill sluta dricka. Jag dricker - mycket, och ibland ofta - men inte har jag några alkoholproblem för det.
Citera
2007-06-13, 00:13
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Du kan göra som jag. Ta kontakt med AA. Enda villkoret för medlemskap är en önskan om att sluta dricka, så du är redan kvalificerad. I och med att du vill sluta har du redan lyckats till hälften. JAg har hållit mig nykter i 1½ år tack vare AA. Läs lite på www.aa.se där finns adresser och tel nr till en grupp nära dig. Ta hjälp av dem som har gått före och visat vägen hur man slutar. Gör som vi har gjort, det fungerar.

Eller så gör man som ett par andra miljarder människor och låter bli att dricka. AA är för tvättäkta offer. "Jag har ingen makt över mitt liv" - nej, det har du inte - för att du inte vill ha det. Dvs, du är ett offer.
Citera
2007-06-13, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alby
Hallå jag dricker alkohol nästan varje dag minst 4-6 starköl per dag är det fest så blir det mycket mer öl vin och sprit en kväll utan alkohol är kämpigt om jag ej har supit ordentligt kvällen innan och är riktigt bakis, hur ska man kunna sluta med detta på bästa sätt? Är fast anställd på ett företag kan man få skickas på behandling kostnandsfritt? Vilka är de bästa behandlingshemmen i Sverige? Ska man gå till Socialen Eller annat tips på hur man slutar att dricka?

MVH
Alby

Antagligen så kommer du aldrig sluta... Eftersom du frågar andra hur man slutar antar jag att du inte har styrkajn att bara lägga av direkt...
Hmm.. tekniskt sett är det bara att sluta, punkt slut!
Teekniskt sett.. upp till dig.. fråga dig hur mycket det är värt att sluta..
That's all...
Citera
2007-06-13, 00:19
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Nej, det gör det inte. Det kräver inte ett enormt arbete. Det är bara att låta bli att dricka - svårare än så behöver det inte vara. Det är bara att skita i det, helt enkelt. Det är ingen som tvingar i en alkohol. Människor med "alkoholproblem" är enbart patetiska offer som inte vill sluta dricka. Jag dricker - mycket, och ibland ofta - men inte har jag några alkoholproblem för det.
Har du själv haft alkoholproblem någon gång eller varit missbrukare?
Citera
2007-06-13, 05:23
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Har du själv haft alkoholproblem någon gång eller varit missbrukare?

Det är fullständigt ovidkommande, men för att göra dig glad: Ja, från läkare så har jag fått höra att jag har alkoholproblem. En del i min bekantskapskrets är övertygade om att jag har haft alkoholproblem. Inte för att jag själv instämmer i den analysen. Jag dricker precis så mycket som jag vill dricka - precis så mycket som jag trivs med att dricka. Ibland är det mängder under långa perioder, ibland mindre. Men det är ovidkommande. Ett alkoholproblem botar man ENBART genom att låta bli att dricka. Hur ska man annars göra? Be till den allsmäktige Guden med hopp om räddning från missbruksträsket? Tillåt mig asgarva. Patetiskt och tragiskt, det är vad det är. Ser man sitt drickande som ett problem - ja, då slutar man. Svårare än så är det inte. Karaktär och viljestyrka är det enda som behövs. Fyfan för en nykter alkoholist som blivit nykter genom AA - sådana människor borde man slå på käften och inget annat. Jävla offer.
Citera
2007-06-13, 05:57
Medlem
bwoys avatar
Citat:
Det är fullständigt ovidkommande, men för att göra dig glad: Ja, från läkare så har jag fått höra att jag har alkoholproblem. En del i min bekantskapskrets är övertygade om att jag har haft alkoholproblem. Inte för att jag själv instämmer i den analysen. Jag dricker precis så mycket som jag vill dricka - precis så mycket som jag trivs med att dricka. Ibland är det mängder under långa perioder, ibland mindre. Men det är ovidkommande. Ett alkoholproblem botar man ENBART genom att låta bli att dricka. Hur ska man annars göra? Be till den allsmäktige Guden med hopp om räddning från missbruksträsket? Tillåt mig asgarva. Patetiskt och tragiskt, det är vad det är. Ser man sitt drickande som ett problem - ja, då slutar man. Svårare än så är det inte. Karaktär och viljestyrka är det enda som behövs. Fyfan för en nykter alkoholist som blivit nykter genom AA - sådana människor borde man slå på käften och inget annat. Jävla offer.

Folk över hela vårat jordklot har hela tiden trott att det är svårt för missbrukare att lägga ner drickandet - och så har du suttit på den mycket enkla lösningen hela tiden, utan att dela med dig, fram tills nu! Prisa gud, alkoholismen världen över är ett minne blott. Det känns lite stort att du valde att gå ut med det på självaste Flashback också, lösningen på ett av världens största problem. Jag är stolt!

Erkänn att den här tråden påminde dig om ditt alkoholmissbruk som du inte lyckas bli av med vilket fick dig att lacka ur totalt där i din stol?

Jupp.
Citera
2007-06-13, 06:00
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bwoy
Folk över hela vårat jordklot har hela tiden trott att det är svårt för missbrukare att lägga ner drickandet - och så har du suttit på den mycket enkla lösningen hela tiden, utan att dela med dig, fram tills nu! Prisa gud, alkoholismen världen över är ett minne blott. Det känns lite stort att du valde att gå ut med det på självaste Flashback också, lösningen på ett av världens största problem. Jag är stolt!

Erkänn att den här tråden påminde dig om ditt alkoholmissbruk som du inte lyckas bli av med vilket fick dig att lacka ur totalt där i din stol?

Jupp.

Hehe. Knappast. Men ett bra försök! Jag garvade gott i allafall!
Citera
2007-06-13, 06:03
Moderator
Ruskigbusss avatar
Hur man gör för att sluta dricka alkohol?

Man låter bli att föra flaskan/burken/glaset till munnen.

Tycker man det är svårt - så låter man bli att köpa drycken.

Tycker man det är svårt - så låter man bli att besöka systembolag/krogar/vänner-som-bjuder.
Citera
2007-06-13, 06:04
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Hur man gör för att sluta dricka alkohol?

Man låter bli att föra flaskan/burken/glaset till munnen.

Tycker man det är svårt - så låter man bli att köpa drycken.

Tycker man det är svårt - så låter man bli att besöka systembolag/krogar/vänner-som-bjuder.

Svårare än så är det inte.
Citera
2007-06-13, 07:30
Medlem
Mr Drs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnty
börja me lsd
Kanske inte så dåligt förslag alls.

Förr - när LSD inte hade samma stämpel som i dagsläget - forskades det en del kring nyttiga användningsområden för substansen, däribland gjordes försök att använda LSD vid botandet av alkoholism. Enligt vissa rapporter var detta en mycket framgångsrik metod som gav långvariga resultat. Med korrekt utförande och under kontrollerade former tror jag säkert att en dylik behandling kan göra förändring till det positiva. Dock bör man väl ha i åtanke att LSD är en väldigt kraftfull drog och respektera det. Att enbart äta trippar som om det vore godis utan att vara insatt i dess effekter och tro att alla ens problem ska lösas tror jag inte leder till det bättre.

I vilket fall är det ganska intressant.

Citat:
Some experts hypothesize that drugs such as LSD may be useful in psychotherapy, especially when the patient is unable to "unblock" repressed subconscious material through other psychotherapeutic methods,[25] and also for treating alcoholism. One study concluded, "The root of the therapeutic value of the LSD experience is its potential for producing self-acceptance and self-surrender,"[26] presumably by forcing the user to face issues and problems in that individual's psyche. Many believe that, in contrast, other drugs (such as alcohol, heroin, and cocaine) are used to escape from reality. Studies in the 1950s that used LSD to treat alcoholism professed a 50% success rate,[27] five times higher than estimates near 10% for Alcoholics Anonymous.[28] Some LSD studies were criticized for methodological flaws, and different groups had inconsistent results. Mangini's 1998 paper reviews this history and concludes that the efficacy of LSD in treating alcoholism remains an open question.[29]
Wikipedia: Lysergic acid diethylamide
http://en.wikipedia.org/wiki/Lsd

Citat:
A single dose of the hallucinogenic drug LSD is an effective treatment for alcoholism - according to research led by a British doctor more than 40 years ago.

Studies on thousands of alcoholics treated with the drug in the early 1960s - before it became popular as a psychedelic street drug - showed it helped trigger a change in mental attitude leading drinkers to quit. But, in spite of its promise, the therapeutic potential of the drug has been ignored since it was banned worldwide in the late 1960s as a threat to public safety.

Now a historian who unearthed the research, led by British psychiatrist Humphrey Osmond and carried out in Canada, has interviewed the participants four decades on and says the results are dramatic.

Erika Dyck, professor of the History of Medicine at the University of Alberta, said: "The LSD somehow gave these people experiences that psychologically took them outside of themselves and allowed them to see their own unhealthy behaviour more objectively, and then determine to change it.
LSD helps alcoholics put down the bottle
http://www.belfasttelegraph.co.uk/he...cle2047143.ece

Citat:
The one striking conclusion is that every scientist using psychedelic therapy with alcoholics found the same proportion of recoveries. Whether the experiments were considered controlled or not, about 50 per cent were able to remain sober or to drink much less. This seems to be a universal statistic for LSD therapy.
Treatment of Alcoholism with Psychedelic Therapy
http://www.psychedelic-library.org/hoffer.htm

edit: Nu menade jag varken att antyda att trådskaparen är alkoholist eller uppmana denna att äta LSD, så det inte tolkas så. Är lite trött nu.
Citera
2007-06-13, 08:08
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Eller så gör man som ett par andra miljarder människor och låter bli att dricka. AA är för tvättäkta offer. "Jag har ingen makt över mitt liv" - nej, det har du inte - för att du inte vill ha det. Dvs, du är ett offer.

Ja, man är ett offer för en sjukdom. Sjukdomen gör att man inte kan kontrollera sitt drickande.
Citera
2007-06-13, 08:58
Medlem
Citat:
Tips på hur man slutar dricka? Sluta drick, förfan! Svårare än så är det inte. Jävla mes. Lika bra för dig att lägga av innan du börjar supa ordentligt och hamnar i ett missbruk.

Du har aldrig varit beroende av något, va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in