2007-06-12, 20:51
Medlem
Albys avatar
Hallå jag dricker alkohol nästan varje dag minst 4-6 starköl per dag är det fest så blir det mycket mer öl vin och sprit en kväll utan alkohol är kämpigt om jag ej har supit ordentligt kvällen innan och är riktigt bakis, hur ska man kunna sluta med detta på bästa sätt? Är fast anställd på ett företag kan man få skickas på behandling kostnandsfritt? Vilka är de bästa behandlingshemmen i Sverige? Ska man gå till Socialen Eller annat tips på hur man slutar att dricka?

MVH
Alby
Citera
2007-06-12, 20:56
Medlem
NES_Boys avatar
Har ingen egentlig koll, men försök trappa ner bara? försök minska antalet fyllor, försök komma på nått annat att göra (Träna om du inte redan gör det tex).

Ta till samma metoder som man brukar använda för att sluta röka å snusa, borde väll fungera.
Citera
2007-06-12, 21:16
Medlem
snafflebits avatar
Du kan göra som jag. Ta kontakt med AA. Enda villkoret för medlemskap är en önskan om att sluta dricka, så du är redan kvalificerad. I och med att du vill sluta har du redan lyckats till hälften. JAg har hållit mig nykter i 1½ år tack vare AA. Läs lite på www.aa.se där finns adresser och tel nr till en grupp nära dig. Ta hjälp av dem som har gått före och visat vägen hur man slutar. Gör som vi har gjort, det fungerar.
Citera
2007-06-12, 22:20
Medlem
mntys avatar
börja me lsd
Citera
2007-06-12, 22:31
Medlem
Saltas avatar
Sluta köpa alkohol lär vara en bra början. Använd all din viljestyrka för böveln! Alla kan, bara man vill tillräckligt mycket. Du behöver ingen hjälp av massa folk som sitter och klappar dig på ryggen och säger att det ordnar sig, ta dig i kragen och gör något!
Citera
2007-06-12, 22:38
Medlem
deletedsmacks avatar
Allt är mentalt skulle jag säga. Bestämmer du dig för att verkligen lägga av finns bara en sak att göra, nämligen att just lägga spriten på hyllan (eller ge mig )
Citera
2007-06-12, 22:42
Medlem
Ockelbos avatar
Börja att göra annat, skaffa en hobby eller börja rök lite CB.
Citera
2007-06-12, 22:48
Medlem
StillNotAPlayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockelbo
Börja att göra annat, skaffa en hobby eller börja rök lite CB.
Japp, mycket bra tips, att ha något att göra hela tiden så man inte tänker på alkoholen är sjukt viktigt. Typ börja gymma och bli träningsberoende istället.
Citera
2007-06-12, 22:58
Medlem
FlyingDutchMans avatar
Okej. nu beror detta på målsättningen du har. Trappa ner eller tvärstopp.

Vid tvärstopp (sätt en tid. säg 2 månader)

Leta reda på något i ditt hem som håller dig kärt. Kan vara en nalle från barnsben, din favorit skål din första flickvän gjorde i slöjden eller nåt som betyder MYCKET.

OM du nu dricker EN ENDA GÅNG under hela perioden så ska du LOVA DIGSJÄLV att du slår sönder denna pryl grundligt. (du kan åxå typ riva sönder 3 tusen kronor och spola ner i toan antar jag)

SÅ mycket självstyrka KOMMER att krävas för att sluta. Om du inte kan göra det EFTER att du syndat. Kommer du aldrig att lyckas....
Citera
2007-06-12, 23:06
Medlem
Carcasss avatar
Tips på hur man slutar dricka? Sluta drick, förfan! Svårare än så är det inte. Jävla mes. Lika bra för dig att lägga av innan du börjar supa ordentligt och hamnar i ett missbruk.
Citera
2007-06-12, 23:50
Moderator
evilhoneys avatar
Bestäm dig. Det är vad det handlar om.
Brukar du umgås med folk som alltid dricker så försök att byta umgänge, i alla fall den tiden det vanligtvis intas öl...
Citera
2007-06-13, 00:05
Medlem
Att sluta dricka kräver ett enormt arbete och bara om/när man vill, lyckas man.
När du är redo gör du slag i saken och lägger ner. Innan dess är chanserna små. Men, om du verkligen vill lägga av finns det en massa hjälp att få.

Det finns tex "hypnos" på cd
vårdcentralen
soc
AA
terapi
vänner
avgiftning, via soc eller privat
behandlingshem

Vad som är adekvat för dig beror på beroendet och viljan men visst finns det hjälp att få.

Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in