Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-12, 15:37
  #1
Medlem
neogeos avatar
hej jag undrar hur stora MMS får vara för att gå igenom ..
på Comviq t.ex.
eller kanske har alla operatörer samma gräns.
Citera
2007-06-12, 15:47
  #2
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neogeo
hej jag undrar hur stora MMS får vara för att gå igenom ..
på Comviq t.ex.
eller kanske har alla operatörer samma gräns.

300kb om jag inte minns fel
Citera
2007-06-13, 02:35
  #3
Medlem
neogeos avatar
nån mer som minns 300KB ?
Citera
2007-06-13, 13:46
  #4
Medlem
neogeos avatar
från Comviqs hemsida

"MMS, storlek
Det är framför allt mobiltelefonens minne som avgör hur stort ett MMS kan vara. En del mobiltelefoner är idag begränsade att skicka/ta emot MMS som är större än 40 kB. Vi kan därför inte garantera att MMS som är större än 40 kB kommer fram. De flesta mobiltelefoner som stödjer MMS visar i displayen hur stort ditt MMS är. "


betyder det ätt jag kan skicka hur stora MMS som hellst ? bara mottagaren kan se dem .. ?

det kan väl inte stämma
Citera
2007-06-13, 21:17
  #5
Medlem
järnfotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neogeo
från Comviqs hemsida

"MMS, storlek
Det är framför allt mobiltelefonens minne som avgör hur stort ett MMS kan vara. En del mobiltelefoner är idag begränsade att skicka/ta emot MMS som är större än 40 kB. Vi kan därför inte garantera att MMS som är större än 40 kB kommer fram. De flesta mobiltelefoner som stödjer MMS visar i displayen hur stort ditt MMS är. "


betyder det ätt jag kan skicka hur stora MMS som hellst ? bara mottagaren kan se dem .. ?

det kan väl inte stämma

Jag vet att telenor har en gräns på max 300 kb per mms inom deras nät. Sen får de inte vara över 150 kb för att kunna skickas till andra operatörers telefoner. Vet inte hur det är med de andra operatörerna dock.
Citera
2007-06-14, 02:46
  #6
Medlem
300kB är nog max... sen som de säger, om man kollar på t.ex Comviq så finns det inga garantier... skickar du ett mms på 300k till/via en station som bara klarar 40 kB så kommer ditt mms inte fram...

du kommer inte att få något meddelande om att det INTE kom fram, men jag som är lite cyniskt lagd skulle inte bli förvånad om de ändå debiterade dig för ett mms?
Citera
2007-06-14, 12:26
  #7
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenhero

du kommer inte att få något meddelande om att det INTE kom fram, men jag som är lite cyniskt lagd skulle inte bli förvånad om de ändå debiterade dig för ett mms?

Man blir debiterad även om det inte kommer fram!
Citera
2007-06-14, 12:36
  #8
Medlem
Styloos avatar
Gränsen för MMS har flyttats från att vara 30kb -> 100kb -> 300kb.
Alla någorlunda moderna telefoner klarar nu av att skapa MMS som är 300kb, och likaså är det med de flesta MSC:s (mobiltelefonväxlar) som skickar vidare ditt MMS.
Citera
2007-06-17, 09:41
  #9
Medlem
gonimbes avatar
Jag skickade ett mms till broder min som va på ca 550kb det både gick iväg och kom fram.. P990 ftw
testade samma sak med min w810, där tog det tvärstopp...
Citera
2007-06-17, 12:39
  #10
Medlem
skickade ett mms på 287kb häromdagen.

Operatör: Comviq
Operatör mottagare: Comvig
Storlek: 287 Kb
Telefon: K800i
Telefon mottagare: W880

Detta funkade fint visade det sig mina tvivel till trots. Det var inte alls länge sedan jag försökte skicka ett mms på 105 kb och det tog tvärstopp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback